Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?  (gelezen 25019 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 23, 2018, 04:28:26 pm »

Alleen 1 of 2 kaarsen op een bijzettafeltje. En 2 bolvormige meerkleuren solar grondspiezen bij de spanbanden aan de voorkant. Enerzijds voor sfeer, anderzijds zodat niemand erover struikelt. Gaan halverwege de nacht vanzelf uit.

In een hoek van de voortent wel een gekleurde sfeerlamp (a la Philips Living Colors), die van onderaf de ruimte verlicht. 
Gelogd

stieven.struyf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: none yet
    • /
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #31 Gepost op: augustus 23, 2018, 07:29:53 pm »

Ik vind juist het leuke aan kamperen dat het niet zo geforceerd is. Je hebt wel de allerdaagse fatsoensnormen, maar het is allemaal vrij los. Ik vind het ook jammer dat mensen dan zo reageren op die lichtjes.
Prima als het niet jouw smaak is, maar om dan meteen een overgeef icoontje erbij te doen, of andere negatieve commentaren, dat vind ik wel jammer.
Het is natuurlijk een ander verhaal als het licht jouw tent in schijnt, of het de hele avond knippert in je zichtveld.
+1 (maar smaken verschillen natuurlijk)
Je ziet het ook meer en meer (behalve op onze laatste camping in Zeeland waar we een uitzondering waren), ik vind het wel gezellig uitzien.
Wij hebben een bolletjesslinger met gekleurde leds uit de action. We hebben nog andere lampjes maar die vind ik het leukste.
In de voortent/wagen een grotere led lamp op batterij.


Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #32 Gepost op: augustus 23, 2018, 09:01:49 pm »

We hebben bij de scheerlijnen een paar solarlampjes staan en 1 aan de luifel. Deze laatste is erg handig als je op een donkerveld staat om zo de richting van je tent te bepalen, maar licht geeft het niet.  Sinds deze vakantie hebben we echter ook een lichtsnoer met gekleurde lampjes voor onder de luifel. We vonden het eigenlijk niets, maar in Denemarken mocht je dit jaar door de droogte geen open vuur hebben. Dus de coleman was (net als de skottel) uit den boze. Nu vinden we het wel fijn als er iets licht is zodat je elkaars gezicht kunt zien en je drankje kunt vinden dus uit nood maar zo'n lichtsnoer gekocht. En wat blijkt eigenlijk best gezellig zo'n snoer en het geeft een erg prettig licht. Dat is dus nu een blijvertje geworden.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #33 Gepost op: augustus 23, 2018, 10:58:56 pm »

Niet meer licht dan nodig. Een gezellig olielampje geeft genoeg licht over het algemeen.

Willen we wat meer licht dan hebben we een Petromax.
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2018, 11:03:02 pm door Jerome »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #34 Gepost op: augustus 23, 2018, 11:02:21 pm »

Ik weet niet direct op welke commentaren je doelt, ik vond ze nu ook niet zo negatief. En op internet wordt nu eenmaal veel me smileys gecommuniceerd en een dergelijk icoontje geeft aan dat men er een bloedhekel aan heeft.


Net zoal jij het recht hebt iets dergelijks graag te hebben, hebben anderen zeker het recht er een hekel aan te hebben. Ik zie ook niet meteen in waarom dat ze dat niet zouden mogen uiten. Het zou eveneens geforceerd zijn als de ene mening wel mag en de andere niet. Uiteraard moet het respectvol zijn, maar ik heb hier nergens iemand rechtstreeks zien aangevallen worden.


Ik ben zelf actief in verenigingen die zich bezig houden met de problematiek van lichthinder en lange tijd Europees coördinator geweest. Ik heb tal van wetenschappers ontmoet en studies gelezen die met dat onderwerp bezig zijn geweest en verlichting 's nachts waar en wanneer niet functioneel heeft nu eenmaal een serieuze negatieve impact, en echt niet alleen op de sterrenhemel maar ook op gezondheid en milieu.
Zelf slaap ik thuis met rolluiken om het licht buiten te houden. Op camping verlichting die de hele nacht door blijft branden vindt ik erg storend.


Persoonlijk vindt ik kamperen voor een groot deel terug de natuur meer beleven en daar in vertoeven en dan vindt ik niet dat je deze ook teveel moet gaan verstoren, door bijvoorbeeld overdreven verlichting te gaan gebruiken, zeker niet een hele nacht door.


Persoonlijk begrijp ik een hekel aan teveel verlichting 's nachts eerder dan een afkeer van kinderen op een camping.


Maar dat is mijn mening.

+1 helemaal mee eens.

En i.d. de emoticons kunnen verschillend gelezen worden.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #35 Gepost op: augustus 23, 2018, 11:44:52 pm »

Ik hou het bij mijn Northstar onder de luifel. Bij de scheerlijnen heb ik niks,  die staan zo dichtbij dat als iemand er over struikelt hij te dicht langs loopt,  we hebben 1 keer Northstars geprobeerd als scheerlijnverlichting maar dat was net ff te  :# :H

Persoonlijk heb ik niks met verkleurende / mix kleur lampjes.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.565
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #36 Gepost op: augustus 24, 2018, 01:10:14 am »

Wij hebben een ledplakstrip  onder de plank in de keuken en een opvouwbaar hanglampje op batterij in de voortent/luifel. Of de Northstar brandt buiten. Kaarsjes op tafel.
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2018, 02:54:50 pm door herowebe »
Gelogd

ellennul10

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Tent & Trailer
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #37 Gepost op: augustus 24, 2018, 07:10:54 am »

Deze staat in de avond op tafel....
Maar ik zie hierboven ook zo'n fijne hanger voor aan de (luifel)stok, is die gewoon bij de campingzaken te koop?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #38 Gepost op: augustus 24, 2018, 07:57:08 am »

Ik heb hem online bij Quvist gekocht, deze kun je ook als hangende haak gebruiken
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.322
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #39 Gepost op: augustus 24, 2018, 12:06:52 pm »

+1 helemaal mee eens.

En i.d. de emoticons kunnen verschillend gelezen worden.
De vraag van de TS is Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?

Als je het niks vindt.. prima toch.. maar de vraag toch echt niet spuug je gal even over verlichting.
Ik respecteer je mening wel overigens, maar hij volledig irrelevant in dit topic.


Gelogd
Adventure Awaits

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #40 Gepost op: augustus 24, 2018, 12:56:33 pm »

De vraag van de TS is Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?

Als je het niks vindt.. prima toch.. maar de vraag toch echt niet spuug je gal even over verlichting.
Ik respecteer je mening wel overigens, maar hij volledig irrelevant in dit topic.


Geen en een reden waarom, of beperkt en een reden waarom zijn toch ook antwoorden op die vraag?
Gelogd

sneeuwgors

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #41 Gepost op: augustus 24, 2018, 01:23:07 pm »

Wij hebben op een gegeven moment de lampjes maar uitgedaan en kaarzen gebruikt.

De lampjes werkten als een magneet op de plaatselijke fauna van de Ardeche:
Motjes
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #42 Gepost op: augustus 24, 2018, 01:41:57 pm »

De vraag van de TS is Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?

Als je het niks vindt.. prima toch.. maar de vraag toch echt niet spuug je gal even over verlichting.
Ik respecteer je mening wel overigens, maar hij volledig irrelevant in dit topic.



Geen lichtjes bij de tent is gewoon een antwoord op de vraag. En ja ik vind het verschrikkelijk de bonte verzameling die elk jaar toeneemt. Mijn mening.. kun je het eens of niet eens mee zijn. Volgens mij val ik niemand persoonlijk aan. In tegenstellingen tot wat er nu wel richting mij gebeurd.. En je respecteerd mijn mening?  :? Kom op zeg.. waar gaat het over.. Ik doe het licht wat dit topic betreft maar uit...  :#




Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #43 Gepost op: augustus 24, 2018, 01:51:00 pm »

Wij hebben op een gegeven moment de lampjes maar uitgedaan en kaarzen gebruikt.

De lampjes werkten als een magneet op de plaatselijke fauna van de Ardeche:
Motjes


Worden inderdaad aangetrokken door licht, vooral blauw wit licht en UV licht. LED verlichting heeft wel minder UV licht, maar erg veel blauw wit licht.
Gelogd

ellennul10

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Tent & Trailer
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #44 Gepost op: augustus 25, 2018, 11:51:59 am »

Dankjewel! Ik ga op onderzoek uit....


Ik heb hem online bij Quvist gekocht, deze kun je ook als hangende haak gebruiken
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal