Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?  (gelezen 25050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #46 Gepost op: augustus 25, 2018, 11:17:56 pm »

Wij hebben 3 solar bol lampjes van de Action aan de luifel hangen bij de 3 scheerlijnen.  Verder gebruiken we onze Northstar.

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #47 Gepost op: september 07, 2018, 06:51:48 pm »

In de kampeerwinkels heb ik alleen strips gezien in een harde magnetische huls. Ik ben juist op zoek naar iets flexibels ivm de boogstok.

Ik heb daarom in China waterdichte flexibele led-strips besteld. (http://s.aliexpress.com/3mqQRbeM?)

Eerst maar eens even zien of het naar wens werkt, qua lichtintensiteit, kleur en brandtijd op batterijen. Dan haal ik daarna een rolletje magneettape om te bekijken of dat voldoende is om ze aan de boogstok te hangen. Ik zal de ervaringen hier wel delen.
De lampjes zijn binnen, maar de test is helaas mislukt.
Ze zijn zeer flexibel, hebben al een plakstrip, zijn in kleur instelbaar, zijn dimbaar en kunnen in diverse patronen en snelheden knipperen. Maar de lichtintensiteit is helaas niet noemenswaardig. Wij wilden ze vooral gebruiken om een bordspel te kunnen spelen onder de luifel, maar met deze lampjes gaat dat niet lukken. We verwerken ze volgend jaar wel in een carnavalsoutfit, daar lijken ze me uitstekend voor geschikt. :)16]
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #48 Gepost op: mei 05, 2019, 04:16:27 pm »

Zijn ook overstag. Deze lampjes kon ik niet laten liggen bij de Ikea en hangen dit jaar aan onze luifel.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #49 Gepost op: mei 05, 2019, 05:04:20 pm »

5x Candlelanterns aan de palen en 1x Feuerhand stormlamp. Op tafel wat kaarsen.
Heb je foto van dichterbij
Gelogd
Jevipro

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #50 Gepost op: mei 05, 2019, 05:50:54 pm »

Hier niks soms een kaars. Persoonlijk vind ik al die lampje etc net een kermis

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #51 Gepost op: mei 05, 2019, 06:07:42 pm »

Ooit glow-in-the dark kunststof "stenen" gekocht, die leggen we rond de haringen van de scheerlijnen. Geeft net genoeg licht als je er te dicht bij komt zonder dominant te zijn. Je kan er allerlei patronen mee leggen, kids leven zich daar wel eens op uit  :J
Een usb-oplaadbaar bol-lampje voor binnen (helder wit, heel functioneel, gaat alleen aan als we iets zoeken), en hopelijk rond mijn verjaardag een barebone forest. Ook nog 3 solar-lantaarntjes voor aan de luifelstokken. Kaarslicht-sterkte. Meer hoeft eigenlijk niet.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #52 Gepost op: mei 05, 2019, 10:06:21 pm »

Heb je foto van dichterbij
Van de stormlamp of de lantaarntjes?
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #53 Gepost op: mei 05, 2019, 10:08:39 pm »

Die op de palen
Gelogd
Jevipro

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #54 Gepost op: mei 05, 2019, 10:13:29 pm »

Die op de palen
Even gegoogeld... live te zien met Hemelvaart in Zeewolde.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.327
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #55 Gepost op: mei 10, 2019, 09:34:29 am »

Bij de Aldi hadden ze solarlapmpen liggen. waaronder een lampion met een kleurstelling die lijkt op die van de vouwwagen. Dat vond ik toch wel geinig.. dus die maar gehaald. Maar het effect zal overdag groter zijn dan als het donker wordt 8)
Gelogd
Adventure Awaits

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #57 Gepost op: mei 16, 2019, 01:18:02 am »

De lampjes zijn binnen, maar de test is helaas mislukt.
Ze zijn zeer flexibel, hebben al een plakstrip, zijn in kleur instelbaar, zijn dimbaar en kunnen in diverse patronen en snelheden knipperen. Maar de lichtintensiteit is helaas niet noemenswaardig. Wij wilden ze vooral gebruiken om een bordspel te kunnen spelen onder de luifel, maar met deze lampjes gaat dat niet lukken. We verwerken ze volgend jaar wel in een carnavalsoutfit, daar lijken ze me uitstekend voor geschikt. :)16]
Inmiddels een andere led strip in huis gehaald die gewoon op netstroom werkt, dimbaar én waterdicht  is. Die geeft voldoende licht om 's avonds een bordspel onder de luifel te kunnen spelen.

En toen kwam ik tot de conclusie dat een boogstok van aluminium  natuurlijk helemaal niet magnetisch is... lekker bijdehand van mezelf...

Ik zit nu te overwegen om een klittenband strook aan de onderzijde van mn luifel te laten naaien en daar de ledstrip aan vast te maken. Iemand een idee wat dat met de waterdichtheid doet? Er zitten natuurlijk wel meer stiknaden in een luifel, maar ik ben er toch niet helemaal gerust op dat dit niet gaat doorlekken.

Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #58 Gepost op: mei 16, 2019, 09:33:11 am »

Je kan toch ook gewoon knijpers gebruiken? Zo'n LED strip weegt twee keer niks  :J
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #59 Gepost op: mei 17, 2019, 01:29:05 am »

Dat kan, maar heeft ook zn nadelen. Boogstok is erg dik en zit in een sleuf. Dus je moet fikse knijpers hebben, die dan waarschijnlijk op termijn ook de stof gaan beschadigen.

Bovendien is het een boogstok, dus gaat de strip zeker doorhangen. Met mijn lengte (2.01m) een garantie om er achter te blijven hangen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal