Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?  (gelezen 24594 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henny304

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Ex- Mercury nu Malawi 2.0
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #75 Gepost op: juni 10, 2019, 10:43:26 am »

Even gegoogeld... live te zien met Hemelvaart in Zeewolde.

Weet iemand toevallig waar je de kaarsen voor deze lamp kan kopen? Ik kan ze online wel vinden, maar dan zijn de bezorgkosten bijna net zo veel als de kaarsjes  :I
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #76 Gepost op: juni 10, 2019, 08:05:03 pm »

Er zijn inderdaad campings die je vanaf de maan kunt zien, zoveel verlichting hebben ze aan hun VW of Tent etc. hangen :J :#
En ja, het is misschien niet leuk om te lezen, maar het zijn wel altijd Nederlanders die er een kermis van maken (gecombineerd met zo'n *%@#$ provincievlaggetje: Why?? )
Ik stoor me er niet echt aan, zolang ik er maar geen last van heb.

Wij gebruiken onder de luifel een dimbare Coleman lamp en citronella kaarsjes (alhoewel ik inmiddels het gevoel heb dat die muggen het onderhand lekker vinden ruiken), lekker diffuus licht dus.
En voor naar het toilet in het donker, gebruik ik een Led Lenser P7 met 200 lumen lichtopbrengst en 210m bereik. Mij gebeurd het niet weer dat ik over een idioot geplaatste zwerfkei struikel :#

« Laatst bewerkt op: juni 10, 2019, 08:06:41 pm door DrLivingstone »
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #77 Gepost op: juni 12, 2019, 01:03:16 am »

Weet iemand toevallig waar je de kaarsen voor deze lamp kan kopen? Ik kan ze online wel vinden, maar dan zijn de bezorgkosten bijna net zo veel als de kaarsjes  :I

Ik zou hier even kijken voor iets bij jou in de buurt: https://www.uco-gear.nl/dealers/
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #78 Gepost op: juni 12, 2019, 01:20:14 am »



En ja, het is misschien niet leuk om te lezen, maar het zijn wel altijd Nederlanders die er een kermis van maken (gecombineerd met zo'n *%@#$ provincievlaggetje: Why?? )

Niet recent in Engeland gekampeerd zeker? Die Britten zijn gek op knipperende lampjes in zo veel mogelijk verschillende kleuren. Liefst geflankeerd door van lampjes voorziene  vlaggenstokken van 4 meter hoog met een windvaandel in de top. Zo gek heb ik het hier nog niet meegemaakt ;)
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #79 Gepost op: juni 12, 2019, 01:31:38 am »

Daar heb je een goed punt. Binnenkort staan we weer een weekje op de camping. Ga dan wel eens kijken wat er mogelijk is.
Deze optie is inmiddels al weer komen te vervallen. Zou in principe wel kunnen, al vraag ik me wel af of het doek niet te veel werkt met vocht.
Maar we kregen toevallig van Smitveld pas een dimbare en opvouwbare lamp van Outwell, de  Orion. Mooi gebaar omdat ik een keertje voor niets naar Heemskerk was gereden vanuit Breda, omdat de afspraak voor een reparatie niet goed in de agenda stond.
Dat bleek voor ons het perfecte lampje om een bordspel onder de luifel bij te kunnen spelen, zonder de hele omgeving in het licht te zetten. Zo goed bevallen dat we er ook nog één voor binnen in de tent gaan halen!
Gelogd

kimopo

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender 2021
  • Kimopo & Rumi zijn nu ook klappers
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #80 Gepost op: juli 22, 2019, 08:42:56 pm »

Manlief kwam net vóór we naar Nijmegen gingen met deze (van de Lidl) aan... op 'n zonnencel

Gelogd
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt


Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #81 Gepost op: juli 21, 2022, 10:02:10 pm »

Een schopje op dit topic om onze nieuwe lampjes te showen

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #82 Gepost op: juli 22, 2022, 09:23:26 am »

Vind het eerlijk gezegd niet mooi. Camping wordt een grote kermis met die goedkope Action troep die door Chinese kindjes in elkaar wordt gezet.
Van mij mogen campings al die overbodige lampjes verbieden.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #83 Gepost op: juli 22, 2022, 09:58:03 am »

Vind het eerlijk gezegd niet mooi. Camping wordt een grote kermis met die goedkope Action troep die door Chinese kindjes in elkaar wordt gezet.
Van mij mogen campings al die overbodige lampjes verbieden.
Helemaal mee eens

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #84 Gepost op: juli 22, 2022, 11:12:01 am »

Helemaal mee eens

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Mee eens.
Gelogd

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #85 Gepost op: juli 22, 2022, 11:21:14 am »

Mee eens.
Bij ons hangen ze ook niet… heel soms op het najaarsklapweekend wel :):)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

SpeedyG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona (2001)
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #86 Gepost op: juli 22, 2022, 12:21:32 pm »

Bij ons wel. Handig in het donker.
Dit jaar nieuwe aangeschaft. Ja van de action!!

Te bedienen met app. Alle kleuren en veel andere mogelijkheden.
Vooral handig om volgens planning in en uit te schakelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

« Laatst bewerkt op: juli 27, 2022, 09:15:57 am door SpeedyG »
Gelogd

Tentgevoel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #87 Gepost op: juli 28, 2022, 10:41:17 pm »

Wij hebben al jaren een gaslamp als hoofdverlichting. Doordat deze lamp warmte afgeeft is het heerlijk zitten onder de luifel. Voor de veiligheid van die tuinsolarlampjes bij de scheerlijnen geplaatst.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #88 Gepost op: juli 28, 2022, 11:59:42 pm »

Wij precies elk jaar minder.
We begonnen enkele jaren geleden met zo'n lichtsnoer met ballen, binnen 5 hanglampjes van decathlon en buiten 1 grote 'lantaan' (zoiets als die petroleumlamp van hierboven, maar dan op batterijen).

Intussen is het lichtsnoer al jaren stuk. De hanglampjes hebben we ook niet meer mee. We hebben dus enkel de lantaarn nog. Die staat buiten op tafel. Als we gaan slapen hangen we ze binnen even op als het nodig is. Wel heeft iedereen een zaklamp in bed liggen.

We hebben niet meer licht nodig. We zitten altijd buiten. We spelen een spel tot het te donker wordt. Daarna gaan we, afhankelijk van de camping, wat wandelen, eens naar een show kijken, of we gaan naar een stadje en als we blijven hebben we alle 4 een e-reader met licht. Vaak zitten we ook gewoon gezellig te praten. Dat alles kan met een enkele lantaarn.  Geen nood aan meer verlichting eigenlijk. Moeten we bij elke verhuis weer opruimen. Hoe minder gedoe hoe beter.
De kerstlampjes en lichtballen en zo hoeven voor mij niet. Eigenlijk niet met Kerst, en dus al helemaal niet in de zomer. We zijn niet zo voor gezelligheid door aankleding en zien het vooral praktisch.

Het stoort me wel niet als iemand anders dat heeft. Elk z'n ding.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

SpeedyG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona (2001)
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #89 Gepost op: juli 29, 2022, 09:39:40 am »



.... Voor de veiligheid van die tuinsolarlampjes bij de scheerlijnen geplaatst.


Die hebben wij ook. Alleen steeds minder. Deze vakantie is er weer eentje gesneuveld. Nu nog 3 van de 5 over.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal