Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: ondertent Trigano Odyssee, waar het beste op liggen?  (gelezen 1555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tivagoodyssee1

  • Gast
ondertent Trigano Odyssee, waar het beste op liggen?
« Gepost op: maart 27, 2019, 04:36:32 pm »

Hallo, wij willen de volgende keer als we gaan kamperen onze 2 oudste kinderen in het ondertentje laten slapen. Maar waar kunnen ze nu het beste op liggen wat een beetje betaalbaar is? We willen met Hemelvaart gaan, dus de nacht kan dan nog wel wat kouder zijn. Maar vooral in de zomer.
Past er bijvoorbeeld een intex luchtbed in of is dat te hoog? Heeft iemand een goede tip voor ons? Is 1 luchtbed/slaapmat of 2 beter?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: ondertent Trigano Odyssee, waar het beste op liggen?
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2019, 06:10:49 pm »

Ik zou zelf niet voor een  intex kiezen, ten eerste zijn die vrij hoog en is de ruimte in een ondertent beperkt en te tweede is een luchtbed koud, een selfinflatable is een  stuk minder koud, iso matje eronder en evt een fleece deken eroverheen, goede slaapzak met evt een (fleece) binnenzak.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

muis

  • Gast
Re: ondertent Trigano Odyssee, waar het beste op liggen?
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2019, 08:26:54 pm »

Mijn kinderen hebben eerst altijd op een intex gelegen in de ondertent,  ik deed daar een badstoffen hoeslaken omheen. Verder een fleece in de slaapzak maar dat vonden ze meestal te warm ::)
Tegenwoordig liggen ze beide op een self inflatable in hun eigen tentjes
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: ondertent Trigano Odyssee, waar het beste op liggen?
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2019, 09:39:34 pm »

Ik zou altijd voor 2 losse bedden gaan anders heb je last van elkaar. Wij zweren bij self inflating, zeker op de grond dat isoleert geweldig en ligt uitstekend
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: ondertent Trigano Odyssee, waar het beste op liggen?
« Reactie #4 Gepost op: maart 27, 2019, 10:20:52 pm »

Ooit toen we gingen kamperen met een De Waard-huurtent, op van die ouderwetse luchtbedden gelegen. De kou trekt dan eerder op via luchtbed, en dat heb ik helaas geweten. Kkkoud, en 's nachts: 'Mama, ik heb het koud'... Gelukkig extra dekens mee. Maar voor ons geen luchtbed meer. SI-mat slaapt stukken beter dan luchtbed.

Zoonlief ligt inmiddels tijdens klapvakanties in de ondertent op een SI-mat van 9 cm dik. Daaronder nog een alufoil-isolatiematje. Ik heb hem nooit meer over kou horen klagen sinds hij op die SI-mat slaapt. Daarnaast blijft er dan nog genoeg ruimte over in de hoogte om er als volwassene tussen te kunnen manoeuvreren. Voor als ze opeens toch nog een knuffel voor het slapen gaan willen hebben :#
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 910
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: ondertent Trigano Odyssee, waar het beste op liggen?
« Reactie #5 Gepost op: maart 28, 2019, 01:36:29 pm »

Wij hebben in beide ondertentjes 2 self inflateables met isomatjes er onder, slaapzekken zelden, mijn kids lijken op mij, eerder te warm dan te koud.
Door de 2 verschillende self inflateables wordt de gehele breedte van het ondertentje gebruikt waardoor ze mooi strak blijven staan. (een 60 andere 80 breed of zo)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal