Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht  (gelezen 6499 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty

Wij kamperen al jaren. Ooit als kind in een vouwwagen begonnen, daarna met Lief jaren lang met tent en camper op pad, en toen er kinderen bijkwamen weer aan een vouwwagen begonnen. Onze kampeeruitrusting is ook zo met ons meegegroeid. Begonnen met afdankertjes van pa en ma, en langzaamaan groeide dit uit met een combinatie van kwaliteitsspul maar ook goedkope spullen van de Aldi of t Kruidvat, maar net hoe het uitkwam.

Sinds deze week zijn we de trotse bezitters van een nieuwe Campooz, en met dat nieuwe komt ineens het besef dat het allegaartje aan spullen voor een deel niet meer compleet of gewoon aan vervanging toe is. Toch zit er ook ziel im de spullen. Ontbijtbordjes die mijn ouders hebben gekocht toen zij (in de jaren 60) voor het eerst samen op vakantie gingen, de "dubro-fles" die ik altijd bijvul. Gewoon omdat die afwasfles al 35 jaar mee gaat op de vakantie-afwas  :K
Mijn dochter wil het liefst alles op elkaar afgestemd, ik vond dat eigenlijk niet zo nodig, en daarbij erg duur. Maar nu ik zie dat we toch wel redelijk wat moeten vervangen, begin ik te twijfelen.... Toch maar investeren? We hebben zo'n mooie nieuwe wagen...

Luxeproblemen...  ::)

Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #1 Gepost op: april 03, 2019, 11:50:35 am »

Ik ben daar een makkelijk mens in. Er zijn maar zeer weinig materiĆ«le spullen waar ik een emotionele waarde aan hecht. En zaken als ontbijtbordjes vallen daar zeker niet onder  :# :#

Voor ons is vakantie de lol van het rondtrekken, nieuwe dingen zien en ontdekken en vrijheid. Daarbij is het grotendeels: gemak dient de mens. Als borden gebruiken we wegwerp bamboe palmblad. Wegwerp plastic (wel goedkoper) vind ik te veel milieubelastend, afwassen is niet mijn ding. Koffie / thee / frisdrank gaat in wegwerp kartonnen bekers met een houten roerstaafje. Bestek hebben gewoon normaal. Ik hou niet van dat plastic spul. Dus dat wassen we dan wel af. 

Verder alles nieuw gekocht toen we de caravan kochten een aantal jaren geleden. Meeste is mee gegaan naar de vouwwagen. Wat niet meer goed is, niet handig is in de vouwwagen, niet bij elkaar past wordt vervangen.
« Laatst bewerkt op: april 03, 2019, 02:02:57 pm door RDDR »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2019, 11:52:21 am »

hier ook nog de oude mepal soepkommetjes van mijn ouders maar heb in de jaren nu toch wel steeds wat vervangen, wel allemaal mepal maar alle kleurtjes doorelkaar.

Er sneuvelt nog weleens iets maar over het algemeen hebben we teveel  ::)

Ik zou ook graag alles hetzelfde willen maar vind het zo zonde om goed spul weg te doen, dus doen we het op deze manier
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #3 Gepost op: april 03, 2019, 12:11:06 pm »

hier ook nog de oude mepal soepkommetjes van mijn ouders maar heb in de jaren nu toch wel steeds wat vervangen, wel allemaal mepal maar alle kleurtjes doorelkaar.

Er sneuvelt nog weleens iets maar over het algemeen hebben we teveel  ::)

Ik zou ook graag alles hetzelfde willen maar vind het zo zonde om goed spul weg te doen, dus doen we het op deze manier

Oja, de soepkommetjes komen ook bij (o)pa en (o)ma vandaan. Het zijn er maar 2, dus nog 4 bijgekocht  :)
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #4 Gepost op: april 03, 2019, 12:33:43 pm »

Wat aan vervanging toe is koop ik in een bijpassende kleur. Wat nog goed is ga ik niet vervangen, dat vind ik zonde van mijn geld en te belastend voor het milieu.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2019, 12:38:41 pm »

Wat aan vervanging toe is koop ik in een bijpassende kleur. Wat nog goed is ga ik niet vervangen, dat vind ik zonde van mijn geld en te belastend voor het milieu.
Eens... al heb ik al iemand op t oog die heel blij gaat zijn  met onze overschotjes.... net als wij vroeger!
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #6 Gepost op: april 03, 2019, 12:44:39 pm »

Dat kan ook, je restjes doorschuiven en zelf losgaan in de campingwinkel!
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #7 Gepost op: april 03, 2019, 01:07:39 pm »

Als borden gebruiken we wegwerp bamboe. Wegwerp plastic (wel goedkoper) vind ik te veel milieubelastend, afwassen is niet mijn ding.

 :N
Gelogd

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #8 Gepost op: april 03, 2019, 01:15:05 pm »

Onze spullen zijn ook een mix van zelf gekocht en gekregen van mam/oma en papa/opa.
We gebruiken zelfs nog spullen van mijn grootvader (haringen, hamer, klein legerschepje, ...)
Eind jaren 70 gingen wij (ouders, grootouders, mijn zus en ik) samen kamperen (Frankrijk, Luxemburg, Ardennen).
Wij met een Raclet vouwwagen, mijn grootouders met een bungalow tent.
Daar heb ik zeer fijne herinneringen aan.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #9 Gepost op: april 03, 2019, 01:35:46 pm »

Onze inventaris was door de loop der jaren ook een allegaartje geworden. Een aantal jaren geleden alles naar de kringloop gebracht, en flink wezen winkelen bij de AC Tion,  Voor weinig geld alles compleet, op elkaar afgestemd, en weer netjes voor de komende 25 jaar.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #10 Gepost op: april 03, 2019, 01:50:16 pm »

Als borden gebruiken we wegwerp bamboe. Wegwerp plastic (wel goedkoper) vind ik te veel milieubelastend, afwassen is niet mijn ding.

Ik zat meteen te denken, hoeveel borden neem je dan wel niet mee???? Wij zijn met zijn vieren, gaan 3 weken dus dan heb je meer dan 80 borden nodig  :# Nee, ik spoel mijn mepalbordjes gewoon netjes af....
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #11 Gepost op: april 03, 2019, 01:59:24 pm »

Valt nogal mee hoor.

Zijn trouwens palmblad ipv bamboe. Dit soort dingen: https://www.greenpicnic.nl/Bio-wegwerpservies/bord-rond-18cm
En dit soort bekers: https://www.greenpicnic.nl/Bio-wegwerpservies/beker-suikerriet1,8dl

We zjin maar met 2 personen en kunnen maximaal zo'n 20 dagen weg zijn.
Met de lunch zijn we zelden op de camping en diner ligt aan de bestemming. Is deels uit eten, deels skottelbraai en een enkele keer koken.
Dus 20 x ontbijt + 10 x diner + 10 x lunch (is al ruim geteld) en een paar reserve zijn 50 bordjes pp. Ontbijt bordjes worden nog wel eens hergebruikt. Dus in de praktijk komen we nog langer ermee uit. Zelfde voor de bekers, niet elke keer een nieuwe nemen. En we hebben een pakje palmblad soepkommetjes mee.
Zo'n pakje van die dingen is amper groter dan de stapel van 8 borden de we eerst meenamen.

@Marcel: ik zie het probleem niet. Het afval is minimaal in vergelijking met alle (plastic) verpakkingen die je moet weggooien nadat je een keer bij de supermarkt bent geweest. Een hele vakantie levert 1 klein zakje biologisch afbreekbaar afval van bordjes en bekers op.

« Laatst bewerkt op: april 03, 2019, 02:08:33 pm door RDDR »
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #12 Gepost op: april 03, 2019, 03:28:01 pm »

Ik was er in mijn berekening vanuit gegaan dat we 1 bord p.p.p.d. zouden gebruiken. Ik vind het best lollig en als je de afwas zo erg haat is het een goed idee. Ik denk erover om via die site suikerborden te kopen voor de BBQ en verjaardagen!!!
Gelogd

MarkvdV

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #13 Gepost op: april 03, 2019, 06:48:10 pm »

Onze ouders kamperen nog, dus we hebben geen familie erfstukken. Wij hebben ons servies bij elkaar gescharreld via marktplaats. En items die we missen zijn altijd leuk om te vragen als verjaardagscadeau.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk

Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #14 Gepost op: april 03, 2019, 07:08:21 pm »

Ha herkenbaar, wij hebben de vouwwagen met inventaris van mijn ouders destijds overgenomen.  Zoveel spulletjes met een verhaal. We hebben inmiddels redelijk veel vervangen voor eigen materiaal omdat het kapot is gegaan.

De conclusie: Hier en daar wat ratjetoe met een verhaal en voor de rest alles netjes geordend bijelkaar passende setjes.  :#
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal