Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht  (gelezen 6501 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #30 Gepost op: april 08, 2019, 10:22:19 am »

Daar zit exact mijn probleem. We hebben geen kinderen. En kinderen van vreemden willen meestal niet onze afwas doen ????


Juist omdat ik wel kinderen heb, wil ik altijd alleen 's avonds de afwas doen, mijn eigen rustpuntje op de hele dag ... haha

Ik voel dat we hier naar iets op weg zijn...... ik wil de afwas niet doen wat ik heb geen kinderen, jij wil de afwas juist wel doen om even rust te hebben.... naar welke camping ga je dit jaar? Kan je dubbel zo lang afwassen  :# :# :#

 :H
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #31 Gepost op: april 08, 2019, 10:26:35 am »

Wij hebben vanuit de tent langzaam het servies opgebouwd en het is allemaal hetzelfde op 4 extra borden die we ongeveer in dezelfde kleur vervangen hebben. Volgens mij kunnen we daar nog wel even mee vooruit.

Maar ik ken het gevoel wel nieuwe wagen hmm het zou leuk zijn als.(gelukig paste al het blauw wel bij het blauw van de tent 8) ::) :H
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #32 Gepost op: april 09, 2019, 11:38:54 am »

Wij kamperen al jaren. Ooit als kind in een vouwwagen begonnen, daarna met Lief jaren lang met tent en camper op pad, en toen er kinderen bijkwamen weer aan een vouwwagen begonnen. Onze kampeeruitrusting is ook zo met ons meegegroeid. Begonnen met afdankertjes van pa en ma, en langzaamaan groeide dit uit met een combinatie van kwaliteitsspul maar ook goedkope spullen van de Aldi of t Kruidvat, maar net hoe het uitkwam.

Sinds deze week zijn we de trotse bezitters van een nieuwe Campooz, en met dat nieuwe komt ineens het besef dat het allegaartje aan spullen voor een deel niet meer compleet of gewoon aan vervanging toe is. Toch zit er ook ziel im de spullen. Ontbijtbordjes die mijn ouders hebben gekocht toen zij (in de jaren 60) voor het eerst samen op vakantie gingen, de "dubro-fles" die ik altijd bijvul. Gewoon omdat die afwasfles al 35 jaar mee gaat op de vakantie-afwas  :K
Mijn dochter wil het liefst alles op elkaar afgestemd, ik vond dat eigenlijk niet zo nodig, en daarbij erg duur. Maar nu ik zie dat we toch wel redelijk wat moeten vervangen, begin ik te twijfelen.... Toch maar investeren? We hebben zo'n mooie nieuwe wagen...

Luxeproblemen...  ::)

Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Wij hebben vorig jaar een campooz lazy jack aangeschaft. Wat we hadden aan servies was oud en bij elkaar geraapt zooitje en lag al 8 jaar op zolder te verteren.
Het enige wat we nog konden gebruiken was de gasfles en de lichtgewicht Tefal pannen, de rest is aangeschaft. Bij passend natuurlijk :)41] nog een mooi camping kastje gekocht wat precies past bij de campooz keuken :)106]
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #33 Gepost op: april 09, 2019, 04:33:21 pm »

Ik voel dat we hier naar iets op weg zijn...... ik wil de afwas niet doen wat ik heb geen kinderen, jij wil de afwas juist wel doen om even rust te hebben.... naar welke camping ga je dit jaar? Kan je dubbel zo lang afwassen  :# :# :#

 :H

Ik ga naar La Fouly en sta daar van 17/07 tot en met 07/08/2019.
Als jij dan een klapstoeltje mee neemt kunnen we onder de afwas gezellig even kletsen.
Mijn kids gaan inmiddels al niet meer mee, maar een goede gewoonte kan je gewoon doorzetten toch ...
Ik hoor wel wanneer jullie daar arriveren  :K
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #34 Gepost op: april 09, 2019, 06:25:02 pm »

Gaan we hier weer terug naar het inventaris of alles nieuw :J :J
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #35 Gepost op: mei 07, 2019, 08:00:18 pm »

Toch gevallen voor compleet nieuwe uitzet. Mèt een cadac safari chef 2.... Dus dat betekent dat we minder uit eten gaan en meer zelf koken, hebben we aan t eind van de vakantie de investering er al weer uit  :# 
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #36 Gepost op: mei 07, 2019, 08:50:01 pm »

Wij zijn ook van alles nieuw;


Inmiddels aan de 4e nieuwe set bezig (sinds ca. 1986), niet omdat het andere versleten is (heeft maar bijzonder weinig te lijden), maar om er weer fris en fruitig en vooral ook weer bij de tijd, bij te zitten. Ik ben 'allergisch' voor slechts bestek, dus ook deze ronde weer 'echt' bestek gekocht, campingbestek of van dat 'dunne' metaal is niks voor mij. Ik wil ook die drie weken op vakantie gewoon een fatsoenlijk mes, vork en lepel in mijn handen hebben. Even slikken met de aanschaf, maar daar heb je vervolgens 10 jaar plezier van (en vervolgens anderen na ons ook nog geruime tijd; ik geef zaken die wij over hebben en nog goed zijn graag weg)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #37 Gepost op: mei 08, 2019, 07:16:35 pm »

Ooit begonnen met een allegaartje. Bij onze Odysseé alles nieuw, maar dat past qua kleur niet bij de huidige kar...  ik denk dat we wachten tot de schatten niet meer mee gaan en dan alles omgooien en uit glas en/of aardewerk gaan drinken. We hebben ikea-bestek wat normaal stevig is en 2 glazen mee (wijn uit plastic moet verboden worden  :O)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #38 Gepost op: mei 08, 2019, 07:33:59 pm »

 bier uit plastic ook....
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #39 Gepost op: mei 09, 2019, 10:01:31 am »

Ik heb ook nog geen plastic gevonden dat halve liters kan herbergen, en al helemaal geen weizen :# Maar die glazen krijg ik niet mee, een bierpul lukt nog net... gaat ook niet stuk trouwens in tegenstelling tot "normale" bierglazen moeder de vrouw wil thee uit een echt glas, ik mijn biertje
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #40 Gepost op: mei 09, 2019, 09:55:15 pm »

Begonnen met Action spul en een goedkopere uitvoering van Mepal. Na de inruil van onze vorige vouwwagen ook meteen nieuw Mepal servies aangeschaft in 1 kleur. Alleen de mokken en bekers hebben verschillende kleuren omdat dat makkelijker is.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #41 Gepost op: mei 10, 2019, 12:34:55 am »

Wij hebben een bonte verzameling van servies en bestek. Weggooien doen we pas als iets echt kapot is. En zelfs dan heb ik nog de neiging om te kijken of ik het niet toch nog MacGyver-style kan repareren.

De kinderen komen inmiddels in de fase dat ze er na een paar jaar van schaamte wel weer om kunnen lachen dat ik mn ontbijt van hun oude sesamstraatbordje zit te eten :)
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #42 Gepost op: mei 10, 2019, 11:42:07 am »


De kinderen komen inmiddels in de fase dat ze er na een paar jaar van schaamte wel weer om kunnen lachen dat ik mn ontbijt van hun oude sesamstraatbordje zit te eten :)

Hahaha geweldig!!!

Ik zit te twijfelen over bamboe borden en bakjes van de action. Mooi om te zien maar wel zwaarder dan mepal
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #43 Gepost op: mei 10, 2019, 04:53:48 pm »

Hahaha geweldig!!!

Ik zit te twijfelen over bamboe borden en bakjes van de action. Mooi om te zien maar wel zwaarder dan mepal

Zou t echt zoveel zwaarder zijn? Bamboe valt volgens mij best mee?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Bij elkaar gescharrelde inventaris of het nieuwste op kleur bij elkaar gezocht
« Reactie #44 Gepost op: mei 10, 2019, 05:06:33 pm »

Het gewicht van dat action spul viel me echt tegen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal