Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Verzekering nieuwe vouwwagen  (gelezen 2981 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wijnand1980

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack*
Verzekering nieuwe vouwwagen
« Gepost op: april 20, 2019, 04:41:07 pm »

Wij hebben zojuist onze eerste vouwwagen aangeschaft (Lazy Jack). Nu heb ik al uitgevonden dat ik zelf een witte kentekenplaat kan laten drukken met mijn kenteken.
Met googlen kom ik ook op speciale verzekeringen. Nu onze situatie:
- trekauto is leaseauto met allrisk
- Wij gaan de wagen stallen in onze garage
- Prijs vw is 8500

Wat is wijsheid qua verzekering en/of hoe hebben jullie dit aangepakt?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2019, 05:43:07 pm »

Zelfde situatie hier. Wij hebben die destijds via Univé afgesloten, incl. 5 jaar nieuwwaarde-regeling.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: april 20, 2019, 05:59:01 pm »

Wij ook een nieuwe van vorig jaar van die waarde en ik heb hem niet verzekerd. Hij zit, voor een ongeval wel in de verzekering van de auto (B.A.), maar een aparte verzekering heb ik niet.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: april 20, 2019, 06:02:56 pm »

Edit: we gaan 6 weken op vakantie. Met mei erbij, 7. Ik vind dat duur om daarvoor een all risk te nemen. Kosten baten wat afwegen.

Voor m'n elektrische fiets, die ik dagelijks gebruik (w-w) en die dus altijd overal staat (werk, zwembad,..) en voor m'n dagelijkse auto bijvoorbeeld, heb ik wel een all-risk.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2019, 10:14:36 pm »

Naast de materiële waarde is het ook goed om na te gaan in hoeverre jezelf andere risico’s acceptabel vindt. Bijvoorbeeld een vervangend kampeermiddel als je door een ongeval of door pech stilvalt onderweg naar vakantie. Autoverzekeringen bieden een uiteenlopende dekking voor ongeval en nog uiteenlopender als het gaat om pech. Daarbij is het maar de vraag in hoeverre de dekking voor je auto geldt voor je vouwwagen. Is bijvoorbeeld het vervoer terug naar Nederland inbegrepen in de dekking, of niet?

Ik betaal zo’n 150 euro voor een verzekering bij Reaal met (uit mijn hoofd) een nieuwwaarderegeling van zes jaar en een goede dekking voor een vervangend kampeermiddel bij ongeval en pech. Maar de verzekering van drie jaar geleden is misschien inmiddels beter elders te sluiten of misschien zelfs wat minder qua dekking geworden. Staat je dus niet bind op één aanbieder. Voor mij is 150 euro niet teveel geld voor iets dat zo’n 60 keer zo duur is. Ik spaar bovendien niet zo snel dat ik een total loss zelf wil dragen. En ik vind het prettig om recht op hulpverlening te hebben als ik met mijn hele hebben en houden onderweg ben.

Ik weet dat ANWB, ASR, Nh1816, Reaal en Univé sowieso een caravanverzekering hebben.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2019, 10:27:59 pm »

Je hebt gelijk.
Ik ben echter Belg. En in België is het zowat onmogelijk om een VW all risk te verzekeren. Ik heb dit nagevraagd toen ik hem kocht bij Ethias (waar ik al mijn verzekeringen heb), en ze deden het niet voor een vouwwagen. In België is de VW zo onbekend dat ik geen enigzins betaalbare heb gevonden. Als ik er hier een vond voor €150, nam ik ze zeker.

Ik heb wel een vrij uitgebreide reisverzekering met rit naar huis en verblijf etc, maar diefstal, schade etc, zit er niet in.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: april 22, 2019, 05:12:55 pm »

In België heb je het voor veel zaken niet nodig. Aangekoppeld en zelf opreis is bij een leasewagen met een all risk verzekering de vouwwagen vermoedelijk zelf voor de hele reis mee verzekerd.

Op stalling weet ik het niet, maar thuis zit dat in veel brandverzekeringen mee inbegrepen.

Voor de meeste gevallen die overblijven is het dan niet zinvol een dure extra verzekering te gaan nemen.

Best dus een keer nakijken wat er al gedekt is via de lease verzekering en dan kijken of het nog de moeite is om een extra verzekering af te sluiten. Echter vaak zijn die verzekeringen al meer dan over compleet.
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: april 22, 2019, 07:00:48 pm »

Ik heb zojuist onze nieuwe aart kok livingstone game drive verzekerd bij interpolis voor 8.75 euro per maand all risk met 3 jaar nieuw waarde. Is wel met pakket korting en heb 75% korting schadevrije jaren.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2019, 09:47:40 am »

Premie € 237,81* per jaar
* Inclusief € 41,27
assurantiebelasting

Caravan Verzekering inclusief 5 jaar nieuwwaarde garantie van Unive voor een object van €17.000

Voor de eerste 5 jaar is dit in mijn ogen voor een dergelijk bedrag aan vouwwagen zeker de moeite waard. Hij kan in een poep en een scheet naar de haaien zijn, dan heb ik niet even 17k liggen voor een nieuwe. Na deze 5 jaar gaan we kijken wat we gaan doen.

Oh ja, dit is de kale prijs zonder pakketkorting ;)
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: april 23, 2019, 12:30:42 pm »

Wij ook een nieuwe van vorig jaar van die waarde en ik heb hem niet verzekerd. Hij zit, voor een ongeval wel in de verzekering van de auto (B.A.), maar een aparte verzekering heb ik niet.

Let wel: voor Nederland dekt een autoverzekering over het algemeen niet de schade aan je vouwwagen / aanhanger / caravan bij een ongeval, indien het je eigen schuld is.
Zelf heb ik de Kyte wel verzekerd met 5 jaar nieuwwaarde regeling. Helaas is de verzekering niet goedkoop door de hoge nieuwwaarde van de Kyte: 22.45 Euro per maand (dat is inclusief belastingen)
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: april 23, 2019, 01:42:13 pm »

Bij verzekeren is altijd de vraag : Als het object beschadigd is, of geheel verloren gaat, heb ik dan financieel de mogelijkheid om de schade te laten herstellen cq een nieuw object aan te schaffen? Zo ja, dan kan je overwegen om niet te verzekeren. Heb je geen financiële mogelijkheid dan is verzekeren zeker aan te raden.


Dan nog even een opmerking: een autoverzekering dekt NOOIT de schade aan de aanhanger / vouwwagen / caravan. Alleen de aansprakelijkheid voor een schade is meeverzekerd, als de aanhanger aan de auto is gekoppeld.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: april 28, 2019, 02:18:21 pm »

Wij hebben een doorlopende reisverzekering met daarin een soort van all risk verzekering voor de VW. Dekt schade en diefstal incl inboedel. Tevens pechhulp voor de auto. De exact premie weet ik zo niet maar ik dacht iets van 24 per maand.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: april 28, 2019, 02:51:10 pm »

Welke maatschappijen hebben jullie?
Wij hebben de caravanverzekering van de ANWB
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: april 28, 2019, 03:37:35 pm »

Wij hebben een doorlopende reisverzekering met daarin een soort van all risk verzekering voor de VW. Dekt schade en diefstal incl inboedel. Tevens pechhulp voor de auto. De exact premie weet ik zo niet maar ik dacht iets van 24 per maand.

Het is een dergelijke verzekering dat vaak bij autolease wagens in België mee inbegrepen is.
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Verzekering nieuwe vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: april 28, 2019, 04:31:45 pm »

Wij hebben ook een nieuwe vouwwagen gekocht en gaan deze ook verzekeren.
Hebben contact gehad met de verzekering en bijv:
Huis brand af en vouwwagen staat erin geld dit niet als inboedel en is de vouwwagen niet verzekerd.
Maak je een ongeluk en is er schade. Jammer dan valt niet onder de auto verzekering. En zo zijn er nog wel een aantal scenario's te bedenken.

Conclusie is eigenlijk dat je altijd pech hebt mocht er iets gebeuren bij stalling, thuis, onderweg etc het valt onder geen 1 verzekering alleen de seperate verzekering voor vouwwagen
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal