Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen tijdschrift  (gelezen 2808 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Vouwwagen tijdschrift
« Gepost op: juni 22, 2019, 02:41:58 pm »

Ik kijk hier al tijdje rond en wij zijn ons aan het oriënteren op een een vouwwagen.

Behalve het lezen van ervaringen van gebruikers op dit forum (en het bekijken in de winkels) vind ik eigenlijk maar bar weinig informatie over de vouwwagen. Voor caravans en campers zijn hele tijdschriften geschreven maar slechts af en toe kom ik in de KCK een verdwaald artikel tegen over de vouwwagen. Dit terwijl de vouwwagen toch in populariteit schijnt toe te nemen.

Kijk ik verkeerd of is er idd weinig informatie te vinden zoals reviews en vergelijkingstests?
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2019, 03:32:37 pm »

Vind ik ook hoor. Vouwwagen is in Nederland altijd ondergesneeuwd. Waarom geen idee

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2019, 05:19:07 pm »

Er zit in deze wereld (relatief) weinig geld, zie maar genoeg sponsoren te vinden om zo'n blad te financieren.


Caravans en campers zijn veel internationaler georiënteerd en zodoende gaat er in die wereld ook veel meer geld om. In Nederland zijn ruim 550.000 caravans en campers, daar zal de vouwwagen niet aan kunnen tippen. Dat aantal is overigens niet precies bekend, maar op dit moment zijn het topjaren voor de vouwwagenmarkt en schommelen de verkopen tussen de 1500 en 2000 stuks per jaar. Ik denk dat je niet veel verder gaat komen dan ca. 20.000 stuks.


Ik ben benieuwd hoeveel leden hier werkelijk een abonnement zouden nemen ....... (een pol geeft daar heus geen uitsluitsel over, velen zullen volmondig 'ja' zeggen totdat zo'n blad er werkelijk is).
Dit forum heeft bijna 10.000 leden, toch wel de meest fanatieke vouwwagen-aanhangers lijkt mij. Stel dat 25% daarvan een abonnement zouden nemen of het blad steeds zouden kopen ...... niet echt een basis om een blad in de markt te zetten lijkt mij.


Kijk maar eens op youtube, ook een aardige graadmeter (aantal views van 'vouwagen-gerelateerde-filmpjes' valt mij vaak tegen); Daar is ook niet echt veel nieuws te vinden. Als dat voldoende zou renderen en voldoende aandacht voor zou zijn dan zouden Holtkamper, Aart Kok/CombiCamp, De Wit e.d. daar veel meer mee bezig zijn om daar geld, tijd en energie in te steken.
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2019, 05:42:58 pm door C5CCV »
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2019, 06:02:40 pm »

Klopt ik zie ook alleen in de Kck af en toe een artikel over vouwwagens voorbij komen. Maar de vouwwagen is hip en daar horen natuurlijk ook hippe media bij ;-)


Op Facebook zijn wel actieve groepen te vinden van vouwwagenbezitters. Er zijn algemene groepen als 'kamperen met de vouwwagen' en 'vouwwagen kampeerders' er zijn ook actieve groepen van vouwwagenbezitters met een specifiek merk. Er zijn actieve groepen van Jamet, Cabanon, Campooz en Aart Kok en misschien nog wel merken met een groep.



Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2019, 08:48:42 pm »

En dan zijn er nog de merk specifieke clubs.
Maar dat zijn nog geen tijdschriften.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #5 Gepost op: juni 23, 2019, 08:56:29 am »

Ook wij hebben er wel eens aan zitten denken.
Maar waar haal je elke keer genoeg nieuws vandaan om een blad te vullen.
We wilden het in combinatie doen met de club.
Maar de risico van het voor financieren en dan niet genoeg abonnementen verkopen is erg groot

Reclame inkomsten zullen ook niet groot genoeg zijn.


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #6 Gepost op: juni 27, 2019, 12:27:29 pm »

Wat natuurlijk wel kan is een leuk artikel bedenken, en opsturen naar de ANWB? Ik ben inmiddels geen fan meer van deze club (veel te commercieel, geen echte consumentenorganisatie meer, en veel te weinig aandacht voor de nadelen van de auto....) Maar wellicht leuk om eens te proberen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #7 Gepost op: juni 27, 2019, 06:54:44 pm »

Hebben we al contact mee gehad, het beloofde artikel is niet geplaatst helaas
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #8 Gepost op: juni 27, 2019, 07:28:19 pm »

Hebben we al contact mee gehad, het beloofde artikel is niet geplaatst helaas
Spijtig om te horen. Steek je er tijd en moeite in en dan levert het niets op.
Voor een tijdschrift is gezien de geringe omvang geen plaats in het Nederlandse landschap maar je zou toch verwachten dat het in de KCK en FreeLife een vaste rubriek van een aantal pagina's kan zijn.

Ik denk dat de markt voor vouwwagens enkel groter wordt de komende tijd met auto's die steeds minder kunnen trekken.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #9 Gepost op: juni 28, 2019, 08:02:37 am »

Tijdschriften zijn zo 20e eeuws.....

Op dit moment verdwijnen er veel titels, ook logisch gezien opkomst internet.
Daarnaast zijn vouwwagens een marginaal iets, kleine afzetmarkt en daarom te weinig potentiele lezers en adverteerders.
Als je deze 2 ontwikkelingen optelt is het meteen duidelijk dat er geen blad is en dit er ook niet snel zal komen.
Gelukkig hebben we deze site!
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2019, 09:36:10 am door Spiegelbeeld »
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #10 Gepost op: juni 28, 2019, 08:50:41 am »

Ik denk dat de markt voor vouwwagens enkel groter wordt de komende tijd met auto's die steeds minder kunnen trekken.

Dat zou je verwachten, wat ik zelf echter zie is dat er steeds meer huur-tenten en caravans op de camping staan.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #11 Gepost op: juni 28, 2019, 09:35:24 am »

foutje
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #12 Gepost op: juni 28, 2019, 10:04:09 am »

Zodra er iets nieuws op vouwwagen gebied is staat dit gewoon in de kck. Alleen is deze ontwikkeling zoveel kleiner als bij grote caravanmerken. Er moet wel iets te melden zijn toch?
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #13 Gepost op: juni 28, 2019, 10:36:40 am »

Zodra er iets nieuws op vouwwagen gebied is staat dit gewoon in de kck. Alleen is deze ontwikkeling zoveel kleiner als bij grote caravanmerken. Er moet wel iets te melden zijn toch?
Klopt. Toch lees ik bijvoorbeeld ook Autoweek (online, onbetaald) en daar staat dagelijks nieuws op wat vrij weinig nieuw is. Sommige autobedrijven zijn er heer en meester in om met niets of weinig nieuws het nieuws te halen. Daarnaast heb je natuurlijk vergelijkingstesten.

Maar goed, een magazine gaat dus niet lukken. Toch mis ik vrij veel informatie op internet over vouwwagens. Van zo'n beetje alles zijn wel reviews te vinden en vergelijkingen. Bij vouwwagens niet of nauwelijks. De verschillen (in opzetgemak (met en zonder voortent), in kwaliteit doek, enzovoort) tussen 2 modellen van verschillende merken? Staat niet op internet, dan moet je met geluk een dealer treffen die beide merken voert en daar wat over kan vertellen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen tijdschrift
« Reactie #14 Gepost op: juni 28, 2019, 10:47:32 am »

Klopt. Toch lees ik bijvoorbeeld ook Autoweek (online, onbetaald) en daar staat dagelijks nieuws op wat vrij weinig nieuw is. Sommige autobedrijven zijn er heer en meester in om met niets of weinig nieuws het nieuws te halen. Daarnaast heb je natuurlijk vergelijkingstesten.

Maar goed, een magazine gaat dus niet lukken. Toch mis ik vrij veel informatie op internet over vouwwagens. Van zo'n beetje alles zijn wel reviews te vinden en vergelijkingen. Bij vouwwagens niet of nauwelijks. De verschillen (in opzetgemak (met en zonder voortent), in kwaliteit doek, enzovoort) tussen 2 modellen van verschillende merken? Staat niet op internet, dan moet je met geluk een dealer treffen die beide merken voert en daar wat over kan vertellen.

gelukkig kan je hier terecht met je vragen en opmerkingen  :P
maar misschien een idee inderdaad om een vergelijking per fabrikant / model in het leven te roepen die door onze forumleden ingevuld kan worden


Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal