Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Advies gevraagd voor aanschaf nieuwere VW  (gelezen 7327 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Advies gevraagd voor aanschaf nieuwere VW
« Reactie #15 Gepost op: juni 05, 2020, 07:40:44 pm »

We staan aan het begin van het hoogseizoen. Dan zijn de prijzen het hoogst. Wil je een koopje dan moet je in het najaar net na de vakanties gaan kijken. Zeker particulieren willen dan van hun wagen af voordat die weer de stalling in gaat.
Is niet helemaal waar voor dat wij onze Roadmaster gekocht hadden hebben we zekers 1 1/2 jaar gezocht en gedroomd van een andere vouwwagen.
Heb niet veel prijs verschil gemerkt tussen voorjaar en najaar en het ligt er ook aan hoe snel iemand er vanaf wil.

Wel dat er prijzen drijvers en handelaren waren bellen is soms beter dat bieden hebben wij ervaren.

Soms moet je gewoon geluk hebben.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

woutert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: jamet
Re: Advies gevraagd voor aanschaf nieuwere VW
« Reactie #16 Gepost op: juni 05, 2020, 10:19:06 pm »

Mooi die raclet! We willen echter wel 2 vaste bedden oftewel een vw die aan twee kanten uitklapt met een gangpad. Vinden we erg prettig met de kinderen. We gaan er eens over na denken. Ik realiseer me nu des te meer hoeveel ruimte we nu al hebben en hoe prettig we de huidige Dakota eigenlijk al vinden. Een nieuwe(re) zou De laatste puntjes op de i zetten. Ik ga eens rond kijken :-)
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Advies gevraagd voor aanschaf nieuwere VW
« Reactie #17 Gepost op: juni 05, 2020, 10:24:43 pm »

Een Dakota is nog steeds nieuw te koop zie ik net. Voorzien van boogstokken dus makkelijker opzetten en voorzien van zo'n easy pack systeem om hem te pakken zonder opzetten.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Advies gevraagd voor aanschaf nieuwere VW
« Reactie #18 Gepost op: juni 06, 2020, 09:54:42 am »

Wij zijn overgestapt naar de Raclet Panama Up GL.
Met als reden: sneller op te zetten, vast kuipzijl, Pack en Go systeem en de vaste keuken.
Wij hebben nu een bed van 150 x 210 en is bevalt ons echt prima en we zijn niet de smalste.

Wij hadden voor onze Panama een Jamet Dakota, dus vooral mijn man was bang dat het iets smallere bed tegen zou vallen. Maar eigenlijk voelt het bed juist breder dan dat van de Dakota, doordat de wanden zo strak omhoog staan.


Voor bedden van 1.60 breed heb je gewoon weinig keuze, helemaal als je 2 bedden wilt hebben. Dan is Jamet eigenlijk zo'n beetje de enige optie. Tenzij je gaat kijken naar een vouwwagen met een enkel bed waarbij je een gastencabine aanritst als tweede slaapplek.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Advies gevraagd voor aanschaf nieuwere VW
« Reactie #19 Gepost op: juni 06, 2020, 03:54:33 pm »

Ja het is idd het beste om een ritje te plannen naar een dealer. Probleem is kinderen, thuis werken en wisselende werktijden van de vrouw. Dan is een simpel ritje ineens lastig plannen dus vandaar eerst online research zodat we gerichter kunnen zoeken. Gezien het feit dat de Dakota ons erg goed bevalt en de nieuwere modellen wat extra s nog bieden kan het maar zo zijn dat we voor een nieuwere Dakota gaan. Beetje afhankelijk wat ze voor inruil geven voor onze huidige uiteraard.

De prijzen lijken momenteel best hoog, het is een goed jaar om te verkopen denk ik nu iedereen (bijna) in Nederland wil blijven.

Nogmaals dank voor jullie hulp.
je kan ook wachten tot na het seizoen dan willen meer mensen van de kampeermiddelen af of bij de dealer een nieuw 'oud' model kopen met leuke korting.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Advies gevraagd voor aanschaf nieuwere VW
« Reactie #20 Gepost op: juni 06, 2020, 04:14:48 pm »

En vergeet cabanon niet wij hebben twee grote bedden (cabanon Monaco)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal