Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dakzak of roofbag op de vouwwagen  (gelezen 1440 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

technojanse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: jamet
Dakzak of roofbag op de vouwwagen
« Gepost op: juli 22, 2020, 10:48:24 am »

Ik zoek tips hiervoor. Dakzak zijn prima te verkrijgen. Zijn bijna allemaal bedoelt om vast te zetten op dak van je auto en bij voorkeur op rails of imperial. De voorzieningen die er bij zitten zijn dus ook daarop uitgevoerd. Ik zou de zak graag bovenop het zeil van de wagen vast hebben. Dit kan natuurlijk Met sjorbanden. Ben benieuwd of er nog andere manieren zijn waar ik niet bekend mee ben. En oh ja ik heb al een dakkoffer op de auto.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 922
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Dakzak of roofbag op de vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2020, 11:24:35 am »

Ik weet dat Camp-let een grote stevige zak heeft die je op het dak van de vouwwagen kan vastmaken. Misschien kan dat met wat aanpassingen ook op die van jou.

Heb ook wel stalen constructies gezien zodat mensen staand fietsen kunnen vervoeren op hun vouwwagen met niet hard deksel. Daar zou je ook een dakkoffer op kunnen leggen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Dakzak of roofbag op de vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2020, 02:14:28 pm »

Hoe je dat het beste kunt doen durf ik niet te zeggen maar hou wel rekening met het maximale gewicht. De meeste Jamet's mogen tot 650 kg geladen worden en het blijkt dat je daar al heel snel overheen gaat. In het volgende topic is daar veel over geschreven https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24221.0
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Dakzak of roofbag op de vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2020, 03:19:35 pm »

Wij gebruiken nu Ortlieb Big-Zip’s en die bevallen prima, zouden droog moeten blijven ;) nog niet kunnen ervaren tot nu toe. Gaat ook veel in maar check inderdaad of je niet je vw overbelast.

Bij de CCC kan het makkelijk in het imperiaal ;)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal