Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bepalen vraagprijs voor verkoop?  (gelezen 1721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

allesaanelkaar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Raclet Villanova
Bepalen vraagprijs voor verkoop?
« Gepost op: januari 07, 2021, 11:53:15 am »

Hallo allemaal!

Hoe bepaal je een eerlijke vraagprijs voor een vouwwagen?
De staat is quasi nieuw (van voorjaar 2019) met een splinternieuwe binnentent (fabrieksgarantie) en nog wat opties...

Maw hoeveel doe je van de nieuwprijs af om een eerlijke tweedehands vraagprijs te bepalen? Ik neem aan dat er in het begin meer afgaat? Maar anderzijds is de wagen quasi nieuw..

Dus.. help!  ::)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Bepalen vraagprijs voor verkoop?
« Reactie #1 Gepost op: januari 07, 2021, 12:01:11 pm »

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24211.msg311086#msg311086

Hier staat de berekening die ik altijd gebruik, deze klopt over het algemeen heel goed
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Bepalen vraagprijs voor verkoop?
« Reactie #2 Gepost op: januari 07, 2021, 01:04:16 pm »

Geen ervaring met de verkoop van een vouwwagen maar alleen een berekening lijkt mij niet voldoende. Rekenkundig en economisch gezien geloof ik de rekenmethode gelijk alleen heb je ook nog "de markt" . De ene vouwwagen is waardevaster dan de andere en ook populair op de 2e hands markt. Wat je nog kan doen:

  • Prijzen op marktplaats of andere sites opzoeken.
  • Kijken hoe er geboden word door anderen.
  • Eventueel de verkoper vragen wat hij er uiteindelijk voor gekregen heeft.
  • Kijken bij de dealer wat hij voor een 2e hands wagen vraagt.


Je kan dus wat onderzoek doen en zoek bij de verkoop naar unieke kenmerken die een koper over de streep kan trekken.
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Bepalen vraagprijs voor verkoop?
« Reactie #3 Gepost op: januari 07, 2021, 01:43:17 pm »

Vorig jaar onze Cabanon Malawi 2.0 van 2 jaar oud verkocht. Ik heb een paar maanden de prijzen op Marktplaats in de gaten gehouden en het rekensommetje van Muis gebruikt. Uiteindelijk voor iets meer (€200,00) verkocht als wat uit de som van Muis kwam. Dat klopt dus aardig.
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Bepalen vraagprijs voor verkoop?
« Reactie #4 Gepost op: januari 07, 2021, 04:02:36 pm »

Ik zou niet te veel kijken naar de genoemde berekening. Vorig jaar onze 10 jaar oude vouwwagen verkocht. Volgens de berekenmethode zou de wagen ca € 2400,-- zijn. De wagen is verkocht voor € 3250,--.  Toch een behoorlijk verschil. En rondkijkend op internet zie ik nu nog hogere vraagprijzen ( particulier). De prijs van bedrijven ligt vaak nog ruim € 1000,-- hoger.
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2021, 04:04:39 pm door Tago Herman »
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Bepalen vraagprijs voor verkoop?
« Reactie #5 Gepost op: januari 07, 2021, 05:00:40 pm »

De markt is momenteel wat overspannen als het gaat over 2e hands kampeermiddelen. Kijk wat er op marktplaats of bij dealers voor gevraagd word en je hebt een goede richtlijn voor de prijs.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Bepalen vraagprijs voor verkoop?
« Reactie #6 Gepost op: januari 07, 2021, 08:37:15 pm »

De eerlijke prijs is wat de gek ervoor geeft.

Naast wat harde kenmerken zoals merk, leeftijd, model, staat heb je ook andere factoren als uitstraling merk, periode waarin je die klapkar wil verkopen en wat staat er nog meer te koop.

Door wat rond te snuffelen kun je ongeveer zien wat anderen voor iets meer vergelijkbaars vragen, dan kun je je eigen kar daar tegen af zetten en je vraagprijs bepalen.
Meest lastige is moment, in de vroege zomer heb je gevoelsmatig meer kans op goede verkoop, zeker vorig jaar met corona en mooie weer. Maar als het in die periode de stront van de dijk regent dan heeft niemand zin om te kamperen....

Ik zal zeker met een courant merk flink hoog in de boom gaan zitten, kun je de ander altijd nog wat "winst" gunnen door in prijs te zakken.
 
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal