Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: pech hulp routemobiel  (gelezen 2277 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fam smits 2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: holtkamper spacer
pech hulp routemobiel
« Gepost op: januari 10, 2021, 12:06:21 pm »

goedemorgen ik weet niet in welk topic dit moet plaatsen.
wij hebben een pechhulp verzekering bij route mobiel maar die gaat stoppen
we hebben een nissan met pechhulp maar geen aanhanger zit in dat pakket
dus we zijn op zoek naar alternatieve pechhulp
ik ben benieuwd waar jullie verzekerd en jullie ervaring en prijs
 
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2021, 12:13:04 pm »

ANWB Wegenwacht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2021, 12:14:54 pm »

Dit is elk jaar een dure voor ons.
We konden al niet meer terecht bij route mobiel dus zitten bij anwb.
Dit is net als bij alle verzekeringen hoeveel risico wil je lopen.
Dus we hebben 1 met alles erop en eraan door heel Europa met aanhanger en vervangend vervoer.
Kost wat heb je ook wat want de enkele keren dat ik de anwb voor de auto nodig heb gehad werd allen netjes geregeld.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2021, 12:18:35 pm »

Hier idem, ANWB, Europapakket, met aanhanger, en vervangend vervoer.  Vrij kostbaar, maar ik moet er niet aan denken om met pech in het buitenland te staan en het zelf te moeten regelen. En, zoals met alle verzekeringen, ik hoop ze nooit nodig te hebben.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 10, 2021, 12:36:52 pm »

Even een aanvulling. Mijn vrouw heeft de ANWB wegenwacht all in (zoals Alex en Tago dat ook hebben). Voordeel is dat de wegenwacht op naam staat, maakt niet uit welke je auto je rijdt. Ik heb voor de BMW de BMW hulp, is niet voor de aanhanger, is alleen voor de auto. Op vakantie is mijn vrouw altijd mee dus is de aanhanger ook gedekt. De service van de BMW is goedkoper en voor heel Europa, inclusief vervangend vervoer en thuisbreng service als de auto strand.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 10, 2021, 01:04:24 pm »

Ik heb naast de ANWB ook de Opel assistent. Maar let op, deze is alleen voor pech. De ANWB is veel uitgebreider. Daarom toch ook de ANWB er bij genomen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 10, 2021, 01:11:31 pm »

Bij Skoda is de hulp gratis in heel Europa, inclusief de aanhangwagen, zolang je de auto laat onderhouden bij een door skoda erkend service punt. Helaas al gebruik van gemaakt, maar moet zeggen, meer dan uitstekende service gekend! We zijn eerste klas met TGV en Thalis, inclusief eten, en hotel voor één overnachting naar huis gebracht, de wagen en vouwwagen volgde wat later.
Althans, dat is de regeling in België, ik vermoed dat dit gelinkt is aan de invoerder.


Bij de verzekering die mijn bedrijf voor de wagen heeft afgesloten is dat ook allemaal inbegrepen. Die is bij Ethias maar is vermoedelijk wel een duurdere verzekering. Ik denk wel niet dat deze in Nederland actief zijn.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 10, 2021, 07:24:19 pm »

ANWB heeft verschillende pakketten. En heeft ons altijd prima geholpen.  Kijk ook even wat je autoverzekering dekt en of je hulp bij je dealer kan krijgen.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 10, 2021, 10:06:51 pm »

Wij hebben de service van Citroën, deze kan je bij kopen als je de auto door de dealer laat onderhouden.
Hier voor hadden we een Renault Espace, die niet dealer onderhouden werd. Toen hadden we de service van de ANWB.
De keer dat we het nodig hadden, hebben we er geen gebruik van (hoeven) te maken.
Net voor aankomst op de camping begon de koppeling het te begeven. We hebben toen telefonisch overleg gehad met onze monteur, zodat we een richtprijs hadden voor de reparatie.
We zijn toen naar een Renault garage gegaan en hebben de monteur daar even laten rijden zodat hij een diagnose kon stellen en een prijs opgave maken. De opgave kwam overeen met hetgeen onze thuis monteur aangaf. We hebben toen besloten de auto daar te laten maken. De garage heeft de benodigde onderdelen besteld en een paar dagen laten konden we de auto brengen. De reparatie zou twee dagen in beslag nemen. Voor die tijd kregen we een leen auto. Na twee dagen hebben we de auto weer opgehaald, gerepareerd en wel.
De service heb je vooral nodig als je strand tijdens de reis. Stukken ter plaatse kan je prima ter plekke laten herstellen. Als je er de tijd voor hebt.
Een andere optie was geweest een nieuwe auto ter plaatse te kopen ;-).


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 10, 2021, 10:21:01 pm »

Dekt de ANWB verzekering dan niet deze herstelling in het buitenland en de leenauto en zo meer? Ik zou toch verwachten van wel?

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 10, 2021, 10:39:05 pm »

De herstelkosten moet je uiteindelijk zelf betalen. Een leen auto wel. Tussenkomst van de ANWB had op dat moment geen meer waarde.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2021, 07:56:30 am »

De pechhulp van Citroen gaat niet verder dan hulp bij pech. En je moet er goed om denken dat je de pechhulp ieder jaar verlengd, gaat niet automatisch. Paar jaar geleden ook achter gekomen toen we strandden bij Dusseldorf. Bleek dat de service net was verlopen. Gelukkig hadden we een reisverzekering bij Unive. De  auto was overigens niet te repareren ter plekke. we zijn afgesleept en midden in de nacht gedropt op het industrieterrein voor een Citroen garage met een verwijzing waar we ongeveer een hotel konden vinden. En weg was de sleepauto en stonden wij daar. We moesten zelfs contant afrekenen 200 euro, wat we gelukkig bij ons hadden. Omdat het midden in de nacht erg lastig is instanties te bereiken konden we ook niet vlot een taxi vinden. Uiteindelijk dikke km gelopen en een hotel gevonden waar we met creditcard konden inchecken.
DUS; reken niet altijd op een veiligvoelende verzekering, want er zijn zat situaties te bedenken waar het niet zo eenvoudig is hulp te vinden en je jezelf moet zien te redden.
Andere ochtend om 8 uur gemeld bij de Citroen dealer. Die hielpen ons voorbeeldig. Nieuwe injectoren besteld en de andere dag om 15.00 uur konden we onze reis naar de vakantie vervolgen.
Unive was overigens ook erg meelevend. We zijn meerdere malen gebeld hoe het ging en of de auto was gerepareerd. Achteraf alle rekeningen van afslepen en hotel keurig betaald.
reparatie van 2000 euro uiteraard niet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 11, 2021, 08:31:12 am »


Een paar jaar terug, wanneer we nog maar net op de camping vertrokken waren om terug naar huis te gaan, een dom accident gehad. Met een rit van 1200 km aanvangen. Daar we met het werk net van verzekering waren veranderd waren de contactgegevens van die verzekering niet te vinden. Dan maar de noodknop van de wagen zelf ingedrukt en kom je bij de skoda mobility terrecht. Die hebben meteen een sleepdienst gestuurd (we waren wel erg afgelegen waardoor het een 3 uur wachten was op die dienst en die heeft ons heel ver moeten slepen). Ze gingen meteen opzoek naar een oplossing ons thuis te krijgen. Een vervangwagen met trekhaak was de eerste optie, maar die bleek niet te vinden. Ze hebben dan een hotel voor ons geboekt vlak bij het TGV station, eerste klas rit met TGV en Thalis en gewone trein tot thuis inclusief maaltijden. We mochten bij de sleepdienst onze vouwwagen open zetten om er nog een aantal spullen uit te halen, maar vooral om hem ook te laten drogen. Er werd voor ons een taxi voorzien. De taxi is het enige wat we hebben moeten voorschieten en achteraf werd betaald, evenals metrotickets in Parijs. Werden ook regelmatig gecontacteerd om te horen hoe het ging en ons op de hoogte te houden. De wagen en vouwwagen werden een week of twee later naar de carosserie gesleept. De herstelling van de wagen was uiteraard voor de verzekering.
Perfecte service dus.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 11, 2021, 10:19:44 am »

Jullie auto heeft al pechhulp dus bij pech en en ongeluk krijg je vervangend vervoer of wordt die gemaakt al dan niet op eigen kosten. Ik zou de reisverzekering bekijken en wat er gedekt is voor de aanhanger bij pech. Anders een caravan/vouwwagenverzekering of de auto pechhulp opzeggen en een andere autoverzekering nemen waar aanhanger ook bij zit. Probleem is meestal dat het vervangend vervoer zoals een huurauto geen trekhaak heeft. Zeker in het hoogseizoen zijn die zeldzaam dus vaak lukt dat toch niet waardoor je dan toch moet laten afslepen.
Wij zijn dubbel verzekerd doordat de vouwwagen verzekerd en de reisverzekering dekt een deel, maar de voorwaarden daar zijn wel iets beter dan bij de auto verzekering. Dus goed lezen en kijken wat je wel en niet nodig hebt. Zo heb ik voor dit jaar in de reisverzekring annulering eruit gehaald omdat we toch niet gaan vliegen en tegen de zomervakatie kan ik die weer aanzeten voor de camping.....dus dat schelt weer een bedrag
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 116
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: pech hulp routemobiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 11, 2021, 11:28:13 am »

Bij mij zit het in mijn doorlopende reisverzekering. Helaas de afgelopen 2 jaar al 2 keer gebruik van moeten maken maar ben telkens zeer goed geholpen.

Kosten zijn ook erg laag all-in reisverzekering incl. annulering en pechhulp ongeveer €170,- per jaar.
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal