Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?  (gelezen 5946 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Gepost op: maart 05, 2021, 12:40:42 pm »

We zijn in de race om onze Trigano Odyssee in te ruilen op een Alpha maar toen viel mijn oog op de combi camp country exclusive. Vergelijkbare modellen maar de prijs is zeker niet vergelijkbaar.
Wellicht zie ik iets over het hoofd maar wat verklaart het grote verschil in prijs? Is de combi camp echt van een betere kwaliteit of betaal je voor de naam?
Gelogd

JurgenR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Raclet Livorno Box 2020
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2021, 01:24:34 pm »

Mezelf dit ook al afgevraagd.
Ik denk dat de meerprijs onder andere zit in:
- groter bed, dus grotere wagen
- aluminum velgen (standaard?)
- grotere disselbak + leidingen naar de keuken
- geintegreerde buizen voortent (heeft de alpha dit ook?)
- scandinavisch design (mag wat meer kosten denken velen) + de naam natuurlijk

Ben benieuwd naar de bevindingen van anderen.
Normaal willen we als volgende voor een Cabanon malawi gaan
Vind de Alpha ook een mooie wagen, maar prijs tikt wel stevig aan als je wat opties wilt.
Gelogd
2017 - 2020 -> Raclet Pamplona Mini 2010
2021 -> Raclet Livorno Box 2020

muis

  • Gast
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #2 Gepost op: maart 05, 2021, 01:55:32 pm »

Het verschil tussen de CC en de Alpha, voor mij met stip op nummer 1, de afwerking. Die vind ik van de CC echt mooier, 'netter'
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #3 Gepost op: maart 05, 2021, 03:14:54 pm »

Die uittrekbare buizen heeft de Alpha naar mijn beste weten ook. Heb zonet verschillende filmpjes gekeken en het lijkt inderdaad in de afwerking te zitten. Morgen gaan we beide live bekijken dus ik ben benieuwd .

De kosten lopen inderdaad snel op als je wat extra’s wilt....
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #4 Gepost op: maart 05, 2021, 06:36:42 pm »

Los van de zaken die genoemd zijn:
De tent van de CCC valt in 4 delen uiteen: het dak, twee zijkanten en een voorkant. Dat geeft heel veel verschillende mogelijkheden voor luchten, schaduw etc.
Ook is het slaapgedeelte zonder extra stokken op te zetten. Bij de Trigano moeten er (met zwaar(der) weer extra stokken worden geplaatst.
De wagenbak is groter, meer bagageruimte.
De keuken is meer op werkhoogte, heeft standaard een 'kruiden'-plank en is veel praktischer ingedeeld. (Hoewel mijn voorkeur niet direct uitgaat naar het nieuwe model keuken, maar dat is een mening).

De discussie is hier al eerder geweest, de Alpha is een kloon van de CCC. Beiden zijn prima wagens met hun eigen charme.

Toen wij een nieuwe kar zochten, hebben we lang gekeken naar de Alpha, maar hebben uiteindelijk toch een CCC gekocht. Het uiteindelijke prijsverschil vonden we meevallen als we met gelijke uitvoeringen gingen kijken. We hebben nooit spijt gehad van die keuze.

Veel plezier met kijken morgen. Misschien slim om iets om te schrijven mee te nemen, zodat je na het bekijken thuis nog een rustig alles kunt vergelijken!

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #5 Gepost op: maart 05, 2021, 06:51:56 pm »

Dank voor reactie en de goede tips. We hebben een hele lijst voorbereid om af te kunnen vinken. Ik neig naar de CCC maar we gaan het morgen meemaken!
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #6 Gepost op: maart 06, 2021, 07:07:44 am »

Los van de zaken die genoemd zijn:
De tent van de CCC valt in 4 delen uiteen: het dak, twee zijkanten en een voorkant

Als ervaringsdeskundige: kun je de gehele voortent, dus inclusief de ingeritste wanden mee inklappen?
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #7 Gepost op: maart 06, 2021, 03:42:55 pm »

Los van de zaken die genoemd zijn:
De tent van de CCC valt in 4 delen uiteen: het dak, twee zijkanten en een voorkant. Dat geeft heel veel verschillende mogelijkheden voor luchten, schaduw etc.
Ook is het slaapgedeelte zonder extra stokken op te zetten. Bij de Trigano moeten er (met zwaar(der) weer extra stokken worden geplaatst.
De wagenbak is groter, meer bagageruimte.
De keuken is meer op werkhoogte, heeft standaard een 'kruiden'-plank en is veel praktischer ingedeeld. (Hoewel mijn voorkeur niet direct uitgaat naar het nieuwe model keuken, maar dat is een mening).

De discussie is hier al eerder geweest, de Alpha is een kloon van de CCC. Beiden zijn prima wagens met hun eigen charme.

Toen wij een nieuwe kar zochten, hebben we lang gekeken naar de Alpha, maar hebben uiteindelijk toch een CCC gekocht. Het uiteindelijke prijsverschil vonden we meevallen als we met gelijke uitvoeringen gingen kijken. We hebben nooit spijt gehad van die keuze.

Veel plezier met kijken morgen. Misschien slim om iets om te schrijven mee te nemen, zodat je na het bekijken thuis nog een rustig alles kunt vergelijken!

Wij hebben de Alpha en de voortent bestaat uit 5 delen. De "basis" d.w.z het dak en staanders. Daarnaast heb je nog 2 uitritsbare zijpanelen en 2 uitritsbare voorpanelen.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #8 Gepost op: maart 06, 2021, 04:26:27 pm »

Als ervaringsdeskundige: kun je de gehele voortent, dus inclusief de ingeritste wanden mee inklappen?


Dat gaat hem niet worden; wel alleen het dak van de voortent (c.q. luifel);


Ook wij hebben vorig jaar een nieuwe CCC aangeschaft, komende uit een CCV. Wel even naar een Alpha gekeken, maar op de een of andere manier spreekt mij de CCC veel meer aan. Kwestie van emotie/beleving bij het merk en de uitstraling. De uitstraling van de keuken en het gevoel wat ik krijg als ik op de deksel sta van de Alpha staan mij gewoon tegen; maar dat is uiteraard heel persoonlijk, anderen zullen wellicht het tegenovergestelde gevoel hebben. Wij kopen nu eenmaal meer op gevoel dan dat ik eerst mijn bankrekening raadpleeg om een keuze te maken. Op dat soort bedragen maken die verschillen ook zoveel niet meer uit.
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2021, 04:31:55 pm door C5CCV »
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #9 Gepost op: maart 06, 2021, 06:23:03 pm »

De uitstraling van de keuken en het gevoel wat ik krijg als ik op de deksel sta van de Alpha staan mij gewoon tegen

Wel grappig dat je over het deksel begint, dat was het enige dat bij de Alpha veel solider aanvoelt dan bij de CCC. Maar ik begrijp je gevoel, CCC straalt net iets meer klasse/kwaliteit uit.
We hebben direct ook de opvolger van de Alpha bekeken en dat wordt ‘m niet. Los van de kwaliteit loopt de keuken taps toe wat veel ruimte kost in de keuken. Zeer vreemde keus van Trigano.

Maar dat gezegd hebbende: de kogel is door de kerk. Vanmiddag onze Odyssee ingeruild op een Combi Camp Country Xclusive.  :)

Dank voor de adviezen!

Nu begint het grote wachten...
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #10 Gepost op: maart 06, 2021, 08:36:45 pm »

Gefeliciteerd,  veel plezier alvast :> :> :>
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #11 Gepost op: maart 06, 2021, 09:17:01 pm »

Proficiat met jullie aankoop!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #12 Gepost op: maart 06, 2021, 10:55:43 pm »

Gefeliciteerd met jullie nieuwe vouwwagen.

Wachten zal beloond worden en gelukkig vliegt de tijd ;)
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #13 Gepost op: maart 07, 2021, 01:02:08 am »

Gefeliciteerd, goede keuze!

(Wij hebben destijds ook beide bekeken. Ik vond het toen persoonlijk bij de Alpha minder mooi dat dat plastic-achtige zo ontzettend hoog loopt voordat er normaal tentdoek begint).
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Combi camp country of Trigano Alpha/Itinea?
« Reactie #14 Gepost op: maart 07, 2021, 08:40:45 am »

Hoe zit het met de Itinea? Is dat een heel nieuw model? Wat is het verschil met de Alpha?

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal