Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen  (gelezen 3259 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Gepost op: juli 07, 2021, 09:56:19 am »

Hoi allemaal,

Gisteren hebben wij onze Jamet Jametic Outdoor 2021 opgehaald. Een mooi moment: onze eerste nieuwe vouwwagen! Nu waren wij een beetje verbaasd over de “instructie”. Wij werden even meegenomen naar het showmodel en de verkoper noemde een paar dingen op die we moesten doen bij het uitklappen. Hij liet niets zien, maar wees een beetje vaag: “ja, die stang moet daar ergens bij het bed” en meer van dat soort opmerkingen. Verder helemaal niets. Het is dat wij zelf nog vragen stelden over de keuken (waarbij hij verkeerd advies gaf om een 9v blok batterij te kopen). Thuis kwamen we erachter dat er allerlei stappen zijn bij het uitklappen die ons niet zijn verteld en dat wij kennelijk een verhoogd zeil hebben waar we het elastiek doorheen kunnen trekken. Wij vonden het zelf erg vreemd dat we niet eens één keer de wagen hebben geklapt met de verkoper. Ik weet dat dit bij bijvoorbeeld Holtkamper hele andere koek is, aangezien mijn ouders daar ooit een vouwwagen hebben gekocht. Verwacht ik teveel, of is onze instructie echt heel summier geweest?
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2021, 10:05:37 am »

Dit is wel een heel bijzondere aflevering. Wij hebben twee keer een nieuwe vouwwagen gekocht, en beide keren kregen we een uitgebreide uitleg, en hebben we zelf de wagens opgezet met advies / toelichting van de leverancier erbij. Lijkt mij ook normaal gezien de prijs die je betaalt voor een nieuwe wagen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2021, 10:19:55 am »

Vind dat ook een rare manier van doen. Bij ons werd daar toch een paar uur voor uitgetrokken waarbij samen met de verkoper in een garage achteraan de wagen hebben opgebouwd en terug ingeklapt en daarbij tal van tips en extra info kregen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2021, 10:27:27 am »

Hier had je niet akkoord mee moeten gaan.
Ook bij een 2de hands altijd helemaal opzetten met alle poespas.
Dan kun je gelijk kijken of alles goed is en vragen stellen tijdens het uitklappen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2021, 10:52:35 am »

Je ziet/hoort wel vaker dat ze niet alle ins en outs behandelen, maar een keer opzetten met de aandachtspunten lijkt mij het minste. KAn e namelijk ook zien of de wagen compleet is etc.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2021, 11:18:20 am »

Hoort er wel een beetje bij vind ik alhoewel je er zelf ook wel uitkomt als je een beetje bekend met vouwwagens zijn er altijd kleine dingen die handig zijn om te weten.
Hier ook 2 keer een nieuwe vouwwagen bij de dealer (VWS in Boxtel) aangeschaft en tijdens de bezichtiging hadden we al een showroom model open dicht gemaakt en soort van uitgeprobeerd. En bij aflevering bij alle twee de eigen vouwwagen opgeklapt (zonder luifel en zijtentje bij de 2e) en de meest belangrijke stappen zoals welke stok waar als 1e wat is handig om dan te doen etc.
Ook nog een A4tje met stap voor stap instructies en foto's erbij en later hebben ze een filmpje op YouTube en in hun app gezet. Dus niet alles snaarstrak opgezet (hoeft ook niet) maar wel de belangrijke dingen besproken.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2021, 11:35:17 am »

We hebben bij de aflevering van onze flexi bij Aart Kok in Roden van Bert Wiggers een hele opzet instructie gehad (samen met hem opgezet waarbij ons wees op veel gemaakte fouten) en ook hebben we samen met hem de vouwwagen weer ingeklapt.  Hier hebben we toen een filmpje van gemaak zodat we thuis alles nog eens na konden kijken. Was echt tijd voor gemaakt. Dus aflevering op deze wijze lijkt mij niet normaal. Een nieuwe vouwwagen is een feestje en het ophalen hoort dan ook een feestje te zijn. Hoop dat het gebruik voor jullie wel een feestje is zoals onze wagen dat nog steeds voor ons is.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2021, 11:42:04 am »

Vreemd. Nu zijn er meer dingen vreemd aan vouwwagens aanschaffen. Zo zit er bij onze malawi geen opzetinstructie. Gelukkig hebben ze het voorgedaan en zijn er instructiefilmpjes, maar je zou verwachten dat de fabrikant dat bijlevert.
Ik heb jaren in een tent gekampeerd en daar zit gewoon een opzet en opruim instructie bij (terwijl de gemiddelde ten aanzienlijk eenvoudiger is).
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: juli 07, 2021, 11:55:32 am »

Wij hebben ook 2 verschillende ervaringen met het ophalen van een nieuwe vouwwagen. De eerste keer een Cabanon Malawi 2.0.  Even snel buiten open en dichtgeklapt door de verkoper want het ging regenen. Wel genoeg tijd om te zien dat er geen achtertentje en geen Panorama luifel bij zat. Daar moesten we zelf achter komen ;-) Ons voorstel om onze nieuwe wagen even in de werkplaats te bekijken was helaas niet mogelijk... Een papieren opzetinstructie zat er ook niet bij. Gelukkig was het internet filmpje van De Wit wel duidelijk.
Onze 2e nieuwe wagen was een CampooZ Lazy Jack. We hebben een paar uur in Amersfoort gebivakkeerd waar alles (binnen) vakkundig werd uitgelegd en we zelf met onze eigen wagen aan de gang mochten. Duidelijk verhaal, met daarnaast nog een papieren instructie en een paar bakken koffie. Zo kan het dus ook ;-)
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: juli 07, 2021, 12:04:47 pm »

Wij kregen een volledige instructie en demonstratie. Toen we na de eerste zelfstandige poging in het veld de zaak niet goed op orde kregen, hebben we weer de hele mikmak met de VWS doorgenomen, geen probleem, en het lijkt me gezien de aanschaf ook volstrekt normaal.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: juli 07, 2021, 12:21:28 pm »

Vreemd dat ze dat zelf niet doen maar je had dit ook niet moeten accepteren. Je koopt voor best een flink bedrag een vouwwagen en dan mag je verwachten dat je een goed instructie krijgt. Ik vind dat voordat je de wagen meeneemt je deze (dus niet een showmodel) samen op moet zetten. Je kan dan gelijk zien of alles aanwezig is en heel is. Bij onze Aart Kok hebben we ruim een uur instructie gehad. We hebben niet alle luifels en flapjes er aan gezet maar wel samen geconstateerd dat ze aanwezig waren. (voorkomt ook verrassingen)

Denk niet dat je met een instructie weet hoe alles werkt want dat gaat vaak sneller dan dat jij het kan onthouden. De eerste paar keer opzetten is toch altijd lastig. Je moet dan nog veel uitvinden en ontdekken. Op de filmpjes kan je iedere wagen in 10 minuten opzetten maar in de praktijk ...........
Gelogd

A l e x

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.0
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: juli 07, 2021, 12:30:00 pm »

Wij kochten onze Odyssee vorig jaar bij VWS in Boxtel en tijdens het "winkelen" aldaar met een medewerker eerst samen een showroommodel opgezet. Later bij aflevering in de werkplaats nogmaals uitgebreid alles doorgenomen. Van de week ben ik nog even langs geweest met wat vragen en wederom namen ze uitgebreid de tijd om alles te laten zien.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: juli 07, 2021, 01:15:46 pm »

Bij de vws altijd goede uitleg en instructies gehad.
Met de trigano's die we gehad hebben zoals ook bij de Aero nu.
Bij de kyte in Emmen werd er ook een ochtend voor uitgetrokken.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: juli 07, 2021, 01:31:36 pm »

Klinkt erg mager zeg. Bij Aart Kok hebben we echt heel ruim de tijd genomen. Niet compleet opgezet, maar dat hoefde van mij ook niet. Alle vragen werden beantwoord en ik heb daar zelf onder begeleiding de wagen uitgeklapt. Ze wilde het laten zien, maar ik wilde het persee zelf doen omdat je dan meteen alles voelt en meteen gecorrigeerd kunt worden.

Zijn er van jullie type VW wel goede instructiefilms op youtube te vinden?
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Wat is normaal bij oplevering vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: juli 07, 2021, 02:51:44 pm »

Bijzonder, juist een vouwwagen, waarmee je toch het eea moet doen, zoals vouwen, verwacht, hoort een uitleg.
Waren jullie te overdonderd om er op dat moment iets van te zeggen?

Ik zal alsnog contact opnemen en vragen om een fatsoenlijke aflevering.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal