Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stalling of garagebox  (gelezen 1633 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
stalling of garagebox
« Gepost op: augustus 23, 2021, 09:58:15 pm »

Hopelijk heb ik zeer binnenkort mijn eerste eigen vouwwagen, en ik ben dus nu op zoek naar stalling. De meeste stallingen in de buurt (net onder Rotterdam) zijn vol of duur (>235 euro). Ik bedacht me dat ik misschien wel een garagebox kan huren. Dat kan volgens mij goedkoper. Heeft een stollingsbedrijf meerwaarde (behalve evt aanwezige opties voor onderhoud)?
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: stalling of garagebox
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2021, 10:05:41 pm »

Voor een droge stallingsplek waar je mogelijk ook zou kunnen drogen is die prijs alleszins redelijk.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: stalling of garagebox
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2021, 10:07:15 pm »

Hoi Nadine,

Het idee is goed maar waar denk je voor €235 / 12 = 20 euro per maand een garage te huren?

Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: stalling of garagebox - topic mag verwijderd worden
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2021, 10:09:04 pm »

Ik dacht een box te hebben gezien voor een schappelijke prijs, maar zag nu dat het om 115 euro PER MAAND ging ipv per jaar  ::)

Topic kan wat mij betreft verwijderd worden!!!
Gelogd

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: stalling of garagebox
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2021, 10:12:48 pm »

Stalling accepteert vaak geen verantwoordelijkheid voor schade of diefstal dus geen meerwaarde op dat vlak. Wel vaak bewoning bij de stalling dus meer toezicht dan bij een garagebox.

Qua kosten zou ik er verbaasd over zijn als een garagebox goedkoper is. Alleen al rente en aflossing ligt in deze regio op 1.5k per jaar.

Sent from my GM1913 using Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: stalling of garagebox
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2021, 10:51:09 pm »

De kosten zijn juist de reden waarom wij de garagebox hebben opgezegd en de vw tegenwoordig in een stalling staat voor nog 2x de maandhuur per jaar. Voor 10x de huur kan ik makkelijk naar de stalling rijden.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: stalling of garagebox
« Reactie #6 Gepost op: augustus 24, 2021, 09:49:46 am »

Ik ben juist opzoek naar een garagebox.
Maar die moet je niet kopen om goedkoper uit te zijn dan een stalling waar ik trouwens 110 euro voor betaal maar heb dan wel erg veel regeltjes.
Maar het is een mooie manier om wat te verdienen aan je spaargeld.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: stalling of garagebox
« Reactie #7 Gepost op: augustus 24, 2021, 04:32:13 pm »

Als ik hem kan kopen zou ik het ook overwegen.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: stalling of garagebox
« Reactie #8 Gepost op: augustus 24, 2021, 05:44:56 pm »

Een garagebox is eigenlijk alleen een alternatief voor stalling als je er zeker van bent dat het daarin het hele jaar goed droog is. Ik heb vaak garageboxen gezien die slecht of niet ventileren waardoor het er te lang te vochtig is. Vocht en vouwwagens is geen goede combinatie, net als oldtimers en een vochtige garage (en daar heb ik het iets te vaak fout zien gaan).
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: stalling of garagebox
« Reactie #9 Gepost op: augustus 24, 2021, 08:12:51 pm »

Ik heb een paar jaar geleden om die reden een garagebox gekocht; als ik hem nu zou verkopen heeft hij mij uiteindelijk alleen maar geld opgeleverd. (Geen hypotheek voor afgesloten, met spaargeld gekocht waar je toch geen rente op krijgt en de garageboxen gaan nu voor ca. 25% meer weg dan dat ik er een haar of 5 geleden voor betaald heb).


In het begin had ik niet eens met de waardestijging rekening gehouden; ik had meer het idee ‘de kosten van de stalling zijn hoger dan de rente die ik op dat deel van het spaargeld krijg, dus altijd voordeliger’ en nu staat hij vlak bij mijn huis ipv een eindje rijden en kan hem pakken en wegzetten wanneer ik maar wil. De waardestijging is (achteraf gezien) alleen maar meegenomen.


Vorig jaar had ik nog wel even een dilemma; de garagebox ernaast kwam te koop. Iemand snel gekocht en die heeft hem meteen verhuurd voor iets van € 135,-/maand …. als je het zo bekijkt staat mijn vouwwagen weer duur gestald.
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2021, 08:14:32 pm door C5CCV »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal