Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: aankoop vouwwagen - nog wat vraagjes  (gelezen 2306 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: aankoop vouwwagen - nog wat vraagjes
« Reactie #15 Gepost op: februari 07, 2022, 06:02:19 pm »

Leuke campings voor kinderen zou ik altijd boeken in het hoogseizoen. Die zitten meestal snel vol. Wij hebben een dochter en die geeft niet om dat soort massale campings.

Wat drogen betreft wij hebben de mazzel dat wij een vouwwagen krijgen die snel droogt. Maar als hij nat is rijden we naar onze stalling en kunnen hem daar drogen

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: aankoop vouwwagen - nog wat vraagjes
« Reactie #16 Gepost op: februari 07, 2022, 09:09:53 pm »

Oh, dat zijn al tieners! En vinden die dat nog steeds fijn? Ik word daar vaak bang voor gemaakt. Mensen zeggen dan vaak dat hij binnen aantal jaar niet meer met ons wil "kamperen". Dat we dan gaan moeten zoeken naar van die superdeluxe campings waar hij hele dag kan "uitvliegen". En dat terwijl wij zelf niet houden van die superdeluxe campings (vooral omwille van te veel lawaai, te druk, ... ).

Ik krijg het idee dat.je vanuit je omgeving vooral meningen hebt gekregen van niet-kampeerders.
Wij gaan al jaren met de kinderen kamperen. Begonnen toen ze 2 en 4 waren. Inmiddels pubers van 13 en 15.
Wij reserveren soms wel, soms niet. We gaan graag naar niet te grote campings van 2 of 3 sterren.
Kinderen hebben vaak minder nodig dan we denken. Een plek om te zwemmen en een speelveld is vaak al genoeg.

In al die jaar kamperen hebben we de vouwwagen maar 1 keer nat in moeten klappen. Bij thuiskomst zetten we m wel.altijd weer open, al is t maar om het bed af te halen. Als je een tuin hebt, is dat echt geen probleem.

Ik zou me niet zo druk maken om de mening van anderen (vooral niet-kampeerders) en als je het eat lijkt, ga er voor en probeer t niet als een hindernisbaan maar een leuk avontuur te zien. Kom je er na een paar keer kamperen achter dat t toch niet is wat je er van had verwacht, dan verkoop je de wagen toch gewoon weer?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: aankoop vouwwagen - nog wat vraagjes
« Reactie #17 Gepost op: februari 07, 2022, 10:48:20 pm »

Ik krijg het idee dat.je vanuit je omgeving vooral meningen hebt gekregen van niet-kampeerders.
Wij gaan al jaren met de kinderen kamperen. Begonnen toen ze 2 en 4 waren. Inmiddels pubers van 13 en 15.
Wij reserveren soms wel, soms niet. We gaan graag naar niet te grote campings van 2 of 3 sterren.
Kinderen hebben vaak minder nodig dan we denken. Een plek om te zwemmen en een speelveld is vaak al genoeg.

In al die jaar kamperen hebben we de vouwwagen maar 1 keer nat in moeten klappen. Bij thuiskomst zetten we m wel.altijd weer open, al is t maar om het bed af te halen. Als je een tuin hebt, is dat echt geen probleem.

Ik zou me niet zo druk maken om de mening van anderen (vooral niet-kampeerders) en als je het eat lijkt, ga er voor en probeer t niet als een hindernisbaan maar een leuk avontuur te zien. Kom je er na een paar keer kamperen achter dat t toch niet is wat je er van had verwacht, dan verkoop je de wagen toch gewoon weer?
Volledig mee eens! Eventueel een niet te dure tweedehands om een paar jaar mee te proberen. Bevalt het, kan je nog nieuw je droomwagen aankopen en de andere wagen terug inruilen of verkopen met beperkt verlies en dan heb je er al een paar jaar van kunnen genieten.

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: aankoop vouwwagen - nog wat vraagjes
« Reactie #18 Gepost op: februari 07, 2022, 11:59:54 pm »

Oh, dat zijn al tieners! En vinden die dat nog steeds fijn? Ik word daar vaak bang voor gemaakt. Mensen zeggen dan vaak dat hij binnen aantal jaar niet meer met ons wil "kamperen". Dat we dan gaan moeten zoeken naar van die superdeluxe campings waar hij hele dag kan "uitvliegen". En dat terwijl wij zelf niet houden van die superdeluxe campings (vooral omwille van te veel lawaai, te druk, ... ).
Wij gaan ook het liefst naar kleinere campings en het is maar net wat ze gewend zijn.
Onze jongste ging al mee in de vouwwagen toen ze 2 maanden was. (En dat hebben we geweten:)23])
Ondertussen zijn we 13 jaar verder en wij hebben het weleens gevraagd, maar animatie is niet aan hen besteed. Een zwembad en wat vrienden en je hebt de hele dag geen kind aan ze.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: aankoop vouwwagen - nog wat vraagjes
« Reactie #19 Gepost op: februari 08, 2022, 08:33:38 am »

Het is altijd afwegen: wil je enige zekerheid, of gok je. Daarmee kan je ook misgokken. Wij kamperen in de zomer vrijwel altijd in Frankrijk. Daar is meestal wel plek op het type campings wat wij zoeken, maar voor een beperkte periode. Een week of zo.

Ook wij zitten met een puber en afgelopen jaar, maar ook komende zomer hebben we de camping er op uitgezocht: iets te doen voor kinderen. Campings adverteren wel met 'kindvriendelijk' maar eigenlijk nooit met 'topcamping voor hangjongeren'. Dus reviews lezen etc. Maar omdat we een (potentieel) leuke plek voor de puber belangrijker vinden dan het wellicht korter rijden, hebben we ook dit jaar geboekt. Wederom een camping leuk voor jeugd, maar geen toeters en bellen.

Misschien ook een overweging om wel te boeken: de eerste keer de spullenboel opzetten is vaak even puzzelen. Wij vinden het dan fijn om niet te laat aan te komen, daar plannen we onze overnachting op. Met reserveren heb je die zekerheid. Het voorkomt dat je veel te laat, met flinke trek, de spullenboel moet opbouwen omdat het donker wordt... daar zijn maar weinig relaties tegen bestand...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: aankoop vouwwagen - nog wat vraagjes
« Reactie #20 Gepost op: februari 08, 2022, 10:42:30 am »

Dank jullie wel allemaal. We zijn vrij overtuigd eigenlijk :-)

Dachten zelf: misschien één weekje boeken waar we zeker zijn dat het tof is voor de kids, en dan ervoor en/of erna aanvullen met "ons ding". En wie weet, wordt dat ook "hun ding" :-)

Ja, dat opzetten is deze zomer bij ons (met een huurwagen) inderdaad niet vlot verlopen. Ons idee is wel om thuis eerst eens te oefenen ook. Maar nu we zo goed als overtuigd zijn, over tot een ander topic: welke vouwwagen :-) Komt eraan ;-)
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: aankoop vouwwagen - nog wat vraagjes
« Reactie #21 Gepost op: februari 08, 2022, 01:38:21 pm »

Haha! Wat leuk! We zoeken met jullie mee 😄
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal