Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen 6p?  (gelezen 2654 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JvdH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Nog niet
Welke vouwwagen 6p?
« Gepost op: februari 16, 2022, 01:58:30 pm »

Goedendag allemaal,

Wij zijn volledig nieuw in de wereld van vouwwagens. :) We zijn beide opgegroeid met vakanties in huisjes, maar worden erg enthousiast van het idee van buiten leven. Natuurlijk weleens gekampeerd met vrienden, maar toch anders dan met een heel gezin op stap. We overwegen deze zomer een weekje een vouwwagen te huren, om er daarna zelf één aan te schaffen. Eerste paar keer willen we nog in NL gaan, maar uiteindelijk toch zeker naar de zon in het zuiden.

Wij zijn een gezin van 6 personen, en op dit moment 4 kinderen in de leeftijd 5,3,1 en 1. In mijn zoektocht afgelopen weken (o.a. naar Obelink en Vouwwagenzaak geweest) heb ik veel kunnen zien en zijn er een paar vouwwagens bij gebleven: Jamet Arizona, Cabanon Monaco en/of Chamonix. Dit zijn in ieder geval ruime tenten voor 4 kinderen. Ik vond de Cabanon Malawi ook erg gaaf door het gebruiksgemak van opslag in de wagen en creëren van een extra 'keukenruimte'. Echter lijkt deze te klein voor 4 kinderen (en de kinderen nog te klein voor een bijzet tentje).

Ik merk dat ik na alle indrukken wat wijsheid van de experts nodig heb. Welke vouwwagens zouden we in overweging moeten nemen rekening houdend met onze gezinssamenstelling?! En hoe bepaal je wat de beste keuze is? Wel of geen buitenkeuken erbij kopen? (we hebben een skottelbraai) We hebben neiging om zelf iets nieuw te kopen, maar of dat ook verstandig is weet ik nog niet :-)

Ben heel erg benieuwd naar jullie adviezen, en misschien is er al ergens een soortgelijke vraag gesteld op het forum?

Groet,
Jonathan
Gelogd
Zoekt een 6 persoons vouwwagen

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #1 Gepost op: februari 16, 2022, 03:47:00 pm »

Misschien als je een grote vrij snel opstaande vw wilt eens kijken voor een raclet safari.
Daar heb je een balzaal van ruimte.
Wijzelf hebben nooit een keuken genomen.
We hebben en keukenkastje dat snel open klapt.
En een combi oven gasfornuis.
En idd op de scottelbraai kan je veel.
Keuken is misschien wel handig omdat alles erin zit.
Maar is een gesleur.
En uw vw is iets gevoeliger voor slingeren.
Maar dat is een keus voor ieder he.
Succes met jullie zoekwerk, je gaat er zekers van genieten
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2022, 04:19:00 pm »

Wat je je vooral moet gaan afvragen is waar ga ik de vouwwagen voor gebruiken:
In Nederland heb je vaker slecht weer, ga je 3 weken naar zuid Frankrijk (of vergelijkbaar), dan kun je af met een kleinere voortent dan wel alleen met luifel.
Prop je hem ergens voor 3 weken neer, of verkas je elke 4 dagen (alhoewel dat ook wel aan je eigen instelling ligt, wij hebben een Monaco en zijn nog nooit tussendoor verkast, terwijl toevallig van de zomer mensen bij ons op de camping met hun suncruiser al een keer of 4 waren verkast en na 5 dagen ook weer weg gingen op onze camping) maar wij hadden nog iets jongere kids (1 en 3) misschien dat het daar ook mee te maken heeft.
Pluspunten voor ons van de Monaco zijn, ruime voortent, maar past toch nog op 80 m2 plek (tenminste afgelopen zomer wel), ruime voortent, tussen de bankjes past een campingbedje (dat gaf voor ons de doorslag voor een grote wagen ipv een kleine wagen van cabanon), lekkere luifel. Daarnaast bevallen de bogen echt prima, geen gekloot met een heel frame.
Nadeel is dat je bij afbreken toch wel echt een dagje zoet bent, maar je hoeft dan thuis ook niks meer te doen dan uitpakken en naar de stalling kachelen.

Daarnaast maakt de keuken (in het geval van een cabanon) echt niet uit voor slingeren achter je auto, sterker nog, je combi gaat minder snel slingeren want je hebt een langere opbouw richting je as (gerekend vanaf je kogel).
Wij vinden de keuken vooral handig omdat we er twee duffels met kleren opgooien, dit heeft als voordeel dat je heel laat bij wegrijden erop kunt doen en als je thuis bent kun je als eerste gaan wassen (vrouwtje blij  :K)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2022, 05:57:20 pm »

Allereerst, welkom!

Onze ervaring is, dat het zonder ervaring erg lastig in te schatten is wat voor je omstandigheden belangrijk is. Ook zal je kampeerbehoefte door de jaren heen wijzigen: de kinderen worden ouder, gaan in tentjes, nemen minder ruimte in want geen box meer nodig, minder kinderwagens mee. Etc. etc.

Mijn advies aan alle niet-kampeerders: koop allereerst een wat oudere wagen die min of meer aan je eisen voldoet. Oudere wagens verliezen geen waarde meer. Voor (ruwweg) 1000 eur kan je best een aardige wagen kopen. Ga daar een weekje mee op vakantie met geleende inventaris (voor zover niet bij de wagen meegeleverd). Bevalt het niet: verkopen die handel en klaar.

Bevalt het wel: ga nadenken wat beter kan. Maar heb niet de illusie dat als je het in een eenvoudige wagen niet leuk vind, dat een nieuwe dat probleem voor je oplost.
Schaf eigen inventaris aan en ga lekker genieten.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #4 Gepost op: februari 16, 2022, 06:00:57 pm »

Wij hebbben een Jamet Jametic Panorama gehad met 3 kinderen. Hier hadden we een aanritstent / uitbouw bij. Op deze manier heb je 2 tweepersoonsbedden en ruimte voor 2 slaapplekken in de uitbouw. Eventueel kan je ook nog een kind laten slapen onder het rechter tweepersoonsbed (ze zeggen 2 kinderen, maar dat vind ik krap).

Het is een 123 systeem (zoals de jamet jametic en trigano Odyssee), maar dan met een boog aan de voorkant waardoor je een grote binnenruimte hebt. Je kan bij bepaalde modellen zelfs de voorwand aan de luifel vastritsen zodat je de voortent bijna twee keer zo groot kan maken.

Voor de hoeveelheid ruimte is ie redelijk snel op te zetten. De uitbouw is wel wat moeilijker te vinden.

Succes!
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #5 Gepost op: februari 16, 2022, 06:21:48 pm »

Wij vonden de binnenruimte trouwens zo groot dat we onze jongste van 1 de laatste vakantie gewoon in een campingbedje in de voortent hebben laten slapen met een grote handdoek ervoor. Scheelde weer het aanritstentje opzetten.
Gelogd

JvdH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Nog niet
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2022, 03:14:24 pm »

Ondertussen zijn we 2,5 maand verder en hebben we de zoektocht weer opgepakt, en willen we versnellen. Lees iets kopen :-) Voor de zomer hebben we al een stacaravan in Zeeland geboekt staan, maar daar om heen willen we nog wel weg met een vouwwagen. Ondertussen wel paar principe keuzes gemaakt:

- Nieuw en 10-15k uitgeven zonder ervaring is misschien iets te opportunistisch
- Omdat we met 4 jonge kinderen gaan is een goede 2e hands het beste; die willen we aantal jaar gebruiken en dan evt. een kleinere nieuwe
- Budget rond 5k, maar afhankelijk van kwaliteit en opties die je ervoor krijgt

Als we puur praktisch kijken komen we elke keer uit bij een goede 2e hands Trigano Odyssee, handig met dat gastententje. We vinden hem niet super mooi, maar hij oogt heel erg praktisch. Als het goed is kan je ook de luifel bij de voortent betrekken, handig voor slechtweer in NL? Hebben de uitvoeringen van rond 2015 ook het easy pack systeem of is dat van heel recent?

Als we het aspect mooi ook laten meewegen komt Aart Kok Kariba naar voren. Heeft geen zijtentje, en moeten twee kids (4 en 6) samen in het ondertentje. De luifel van de Kariba kan je wel afsluiten met gaasdoek, maar niet zoals de Trigano de hele voorkant dichtmaken. Ook wel de vraag of de Kariba in NL (met minder weer) te klein is voor 6 personen.

Ben wel afgestapt van idee van het moet groot zijn. In ieder geval groot genoeg voor 6 personen. Het 123 systeem spreekt erg aan, zeker voor paar dagen weg! Dat betekent denk ik automatisch een tenttrailer en geen dubbelklapper?

Graag jullie tips bij onze overwegingen!!

Gelogd
Zoekt een 6 persoons vouwwagen

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2022, 06:07:38 pm »

Onze eerste vouwwagen was een Jamet Jametic. Ook 123 en bijna hetzelfde als de Odyssee (iets mindere kwaliteit schijnt). Maar een fijne eerste wagen. Wij vonden het ondertentje te krap voor 2 kinderen.

Toen kind nr 3 geboren werd hebben we daarvoor een gastencabine aangeschaft (2 kinderen op een bed en 1 in de gastencabine). Ook qua speelruimte bij minder weer was dat ideaal. In het voor- en najaar vonden we de binnenruimte krap met z’n 5en, maar achteraf gold dat vooral toen nr 3 nog een baby was.

Als je naar de Kariba kijkt is de Aart kok Kavango en de combi camp Flexi ook een optie? Die heb je beide met boogluifel die je dicht kan maken. Wel aan de prijs.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #8 Gepost op: mei 05, 2022, 07:16:20 am »

Aart Kok Kariba of Kavango maakt niet heel veel uit en de hierboven genoemde Combi Camp is ongeveer hetzelfde. Mooie wagens (was ons oog opgevallen, maar andere keuze gemaakt (maar wij zijn maar met 4 en kinderen willen binnen 4 jaar vast hun eigen tentje). Prijs vaste wagens ook dus als het tegen valt

Op MP staat ook nog een aart kok tundra dubbelklapper misschien ook de moeite?

Succes en een slechte keuze bestaat niet denk ik, je kan hem altijd weer verkopen!
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2022, 08:19:52 am »

Wij hebben een Trigano Olympe. Is zeg maar de grote broer van de Odyssee. Wij doen 1 campingbedje in de gastencabine en een Deryan tentje op het tweede bed. En dan kunnen er ook nog 2 kinderen in een eigen ondertentje.
Gelogd

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #10 Gepost op: mei 05, 2022, 09:48:51 am »

Ik ben niet zo'n fan van die slaaptentjes die onder het bed hangen. Als tiener heb ik er wel eens in geslapen in de Roadmaster die mijn ouders toen hadden. Ze dachten dat ik dat wel lekker knus zou vinden. 'Lekker knus' is hier een prachtig eufemisme voor 'claustrofobisch'. Onze oudste zoon heeft één nacht in zo'n ondertentje geslapen tijdens een proefovernachting op de oprit. Vlak voor ik in slaap viel, vroeg mijn man "Zou onze bedplank ook kunnen instorten?"  :o Ik wéét dat dat niet gebeurt. Maar ik heb toch niet lekker geslapen die nacht...
Zoon was zelf ook veel blijer met zijn eigen opzettentje.

Er zullen vast kinderen zijn die heerlijk slapen in zo'n ondertentje. Ik vind ze vooral geschikt als opbergplek voor schoenen e.d. Dan zie ik zo'n aangeritste gastencabine veel meer zitten. Ik zou er dan wel één met binnententje aanraden, lijkt me net wat warmer.

Als je gebruik maakt van een ondertentje of aangeritste cabine, heb je ook in een vouwwagen met 1-2-3 systeem natuurlijk slaapplek zat. Met z'n allen binnen zitten, is een ander verhaal. Ga je op vakantie naar een zonzeker gebied, dan is dat geen probleem. Wij gaan vaak wat minder ver van huis en zijn geregeld in de BeNeLux te vinden. Dat heb je toch geregeld momenten dat je in ieder geval nog wel binnen wilt ontbijten. En soms ook wel langere tijd binnen zit. Geen hele dagen hoor, dan gaan we er op uit. Maar ook al is het maar voor een uurtje per keer: je zult wel voor 6 personen een zitplek moeten hebben.

Daar moet je dan wel je meubilair wat op afstemmen. Mijn man en ik zitten allebei op een standenstoel. Die nemen gewoon meer plek in beslag dan van die visserstoeltjes of regisseursstoelen. 's Avonds zitten wij vaak nog met z'n tweeën in de voortent, dan genieten we van onze standenstoelen mèt voetenbankjes. Maar heb je een regenachtig weekend en zit je overdag met z'n allen binnen, dan is het wat meer passen en meten. En dat zelfs met 4 personen in onze huidige voortent (4,40 x 3 meter). Straks in de Odyssee hebben we 4 x 2,5 in de voortent. Met de luifel erbij (die we met zijwanden en voorwand dicht kunnen maken) komen we geloof ik op 4 x 4,8 uit. Sowieso gooien we de keuken onder de luifel, dan zullen we met vier personen prima in de voortent passen, ook zonder luifel. Maar met 6 personen, lijkt het mij krap.

Mijn ouders hadden vroeger zoiets: https://www.teun.nl/nl/2367416/kampa-happy-table-picknicktafel/ ook heerlijk ruimtebesparend. Voor mij een ander jeugdtrauma  :H Protip: niet gebruiken als één of meerdere kinderen ADHD hebben. :O Maar heb je kinderen die goed stil kunnen zitten, is het ideaal. Je hebt dit soort dingen trouwens ook met losse krukjes. Zoals deze https://www.decathlon.nl/p/kampeertafel-voor-4-personen-met-4-krukjes/_/R-p-130208?mc=8575786 Lijkt me iets prettiger, omdat je minder last hebt van elkaars gewiebel.
Een ander nadeel van die picknicktafels vind ik trouwens dat je ze niet waterpas kunt zetten. Ik zweer bij onze tafel met 4 stelbare poten. Maar dat heeft misschien ook te maken met bovenstaande. Ik ben gewoon heel goed in dingen omstoten. En dat gaat nòg makkelijker als de tafel niet waterpas staat. Of als mijn stoel / kruk aan tafel is bevestigd en iedere beweging de tafel doet schudden. Om over gaan zitten / opstaan van tafel nog maar te zwijgen.
Maar goed, voor normale mensen  :P is zo'n campingtafel natuurlijk prima. Voor de kleintjes kinderstoelen nu nog kinderstoelen erbij. En straks als zij gewoon aan tafel kunnen zitten, kun je dan zelf bijvoorbeeld voor visserstoeltjes of regisseurstoelen kiezen.

Wij hebben zelf net de Trigano Odyssee gekocht. Bewust gekozen voor het 1-2-3 opzetsysteem vanwege gemak en snelheid. Wat natuurlijk met 4 jonge kinderen ook wel èrg fijn is! Maar als je met 4 kinderen bent, zou ik vanwege de ruimte denk ik toch kiezen voor een dubbelklapper. Die zijn gewoon een stuk breder dan de 1-2-3-klappers, doordat je de wagenbak nog tussen de slaapcabines hebt. Dat maakt de voortent dus ook groter. En de wagenbak is een fijne zit- en speelplek voor de kinderen. De grootste vouwwagens die wij afgelopen week hebben gezien zijn
Raclet Safari
Cabanon Chamonix
Europa Camper Sunrider
Onze eigen (oude) Jamet Louisiana is wat kleiner, doordat het ene bed minder breed is. Maar door de 'uitbouw' voor de keuken alsnog riant, zeker vergeleken met een 1-2-3-klapper.
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2022, 09:50:42 am door tupp »
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #11 Gepost op: mei 05, 2022, 11:02:33 am »

Ik ben het eens met Tupp en vind de ondertentjes niks. Als ze klein zijn moet je zelf steeds op je knieen erin kruipen. Als ze wat ouder zijn is het inderdaad weer klein. Maar met dit soort zaken zijn super persoonlijk. Bij ons slapen de kinderen 6 en 13 inmiddels in een bijzettent en dat was ook al het plan toen we vouwwagen gingen kopen. Wij hebben nieuw gekocht en hopen hier toch wel 10 jaar mee op pad te gaan dus een toekomstbestendige keuze is dan wel handig.

Qua ruimte in de voortent moet je ook voor ogen houden dat de dagen dat je echt met z'n allen binnen zit beperkt zijn. Met kinderen merk ik dat ze toch heel vaak snel buiten zijn je de ruimte alleen nodig hebt bij het eten en een keer op een rechtenachtige dag. Wij kamperen regelmatig in het voor en najaar en zitten dan ook nog veel buiten. (is uiteraard ook weer persoonlijk)


Gelogd

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #12 Gepost op: mei 05, 2022, 11:31:07 am »

De dagen dat je met zijn allen binnen zit, zijn inderdaad beperkt. Althans; zoals wij kamperen wel. Ik kijk natuurlijk naar het weerbericht. Zie ik een periode aankomen waarin het ècht alle dagen veel regent, ga ik nadenken: vakantie inkorten of een ander reisdoel kiezen. Het hoeft echt niet elke dag stralend mooi weer te zijn. Maar het moet in principe wel vaker droog zijn dan nat.

Voor af en toe een dagje waarop een buitje valt, zijn er altijd wel uitstapjes te bedenken: binnenzwembad, krijspaleis, museum etc. We zitten nooit een hele dag in de tent opgesloten. Er hoeft dus geen ruimte te zijn om uitgebreid te spelen en ravotten. Maar dat neemt niet weg dat ik wel met het hele gezin binnen wil kunnen zitten. En dan ook nog aan tafel. Zodat je in ieder geval binnen kunt eten, een keer een spelletje kunt doen, tekenen / kleuren e.d. Geen hele dagen, maar ik wil wel kunnen ontbijten. Of de tijd tussen avondeten en bedtijd met z'n allen droog kunnen doorbrengen.

Dus ja: de dagen (zelfs uren) dat je met z'n allen binnen zit zijn inderdaad beperkt. Maar het moet wèl kunnen. En met 6 personen die een zitplek zoeken (+ mogelijk een keuken die je binnen wil hebben staan) moet je gewoon wel kijken of het past. Een asymetrische vouwwagen met alleen een luifeltje eraan vast, is dan gewoon niet geschikt. Terwijl dat voor 2 personen wel prima te doen zou zijn.
Nogmaals: het is ook wel afhankelijk van je bestemming hoor. Naarmate de zonzekerheid toeneemt, zul je waarschijnlijk minder rekening houden met het binnen-zit-scenario. Maar als je van plan bent om ook in het voor- en najaar wat dichter bij huis te kamperen, zou ik toch maar rekening houden met de beschikbare ruimte. Waarbij grondoppervlak één factor is. En het soort stoelen dat je erop neerzet natuurlijk ook een grote rol speelt.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #13 Gepost op: mei 05, 2022, 11:39:06 am »

Eens met wat hierboven al benoemd is mbt grond oppervlak en slaapplekken. Wij hebben zelf een Raclet Safari gehad met keuken nu een Odyssee met keuken en de keuken staat eigenlijk altijd buiten/onder de luifel zodat je binnen maximale ruimte hebt. In de Safari kan die binnen wij waren met 4 en een hond dus plek zat.
East pack is wel makkelijk maar weet niet zeker vanaf welk jaar dat op de Odyssee zit. De luifel afsluiten is pas vanaf model 2018/19 gekomen dacht ik maar kan op oudere modellen ook wel je moet dan wel een andere luifel kopen waar je dus de voorpanden van de voortent in kan ritsen. Denk dat je die 2e hands nog niet veel kan vinden maar wie weet. Binnen ruimte is zeker bij slecht weer fijn maar wij merken wel dat kinderen snel toch buiten zijn en op het bed kunnen ze zich ook goed vermaken. Een nadeel van krappere binnen ruimte en slecht en 4 kinderen is alle zooi die je binnen wil hebben. Maar dat is ook maar voor een paar jaar en de auto evt met dakkoffer is ook een goede opslag plaats als die in de buurt mag/kan staan.
Misschien kun je een model wat je aanstaat huren en dan gaat vaak de huurprijs van de aanschaf prijs af.
Gelogd

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Welke vouwwagen 6p?
« Reactie #14 Gepost op: mei 05, 2022, 12:47:55 pm »

Ik denk dat wat xray en ceo zeggen inderdaad verstandig is: eerst maar eens huren of tweedehands een goedkope wagen aanschaffen. Zo zijn wij ook weer begonnen. Voor 350 euro een oude Jamet gekocht. Daar zat al een keuken bij. En we hadden nog wel 2 stoelen, een tafel, pannen en servies van eerdere kampeerervaring. Dus 2 stoelen erbij en 4 slaapzakken. Tel die bedragen + stageld bij elkaar op en dan waren we ongeveer hetzelfde kwijt als wanneer we 2 weken in een huisje zitten. Misschien zelfs iets minder. Dat is leuk uitproberen. Bevalt het niet, heeft het je niks 'extra' gekost. En bevalt het wel, dan heb je beter in beeld wat je behoeftes zijn. Wij hebben de Jamet nu 2 keer gebruikt in de zomervakantie en tussendoor een keer of 3 voor een weekend of midweek. We hebben alle weertypes meegemaakt, van hittegolf tot nachtvorst. En van kurkdroge ondergrond tot enkeldiep water in de voortent. Dan heb je wel goed in beeld wat je kampeerbehoefte is en is het niet erg om wat meer geld uit te gaan geven.
En dan zullen we ongetwijfeld bij de nieuwe vouwwagen ook weer dingen ontdekken die we minder handig vinden. Dat houd je altijd wel, denk ik. Maar het zal niet een totaal verkeerde keuze zijn.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal