Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?  (gelezen 3994 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Gepost op: februari 22, 2022, 04:35:15 pm »

Ik kan niet wachten tot het kampeerseizoen begint. Maar omdat ik geen mogelijkheid heb om de vouwwagen ergens binnen te laten drogen gaan we voorlopig niet.

Vanaf en tot welk moment in het jaar kun je redelijk droog inpakken 's ochtends/begin middag? Ook op dagen dat het niet zonnig is bedoel ik dan. Afgelopen jaar begin september al heel erg vochtig en hoor regelmatig dat het in mei of met hemelvaart/pinksteren ook nog zo is. Dat zou bijna betekenen dat ik vooral in juli/augustus kan kamperen, dat vind ik echt te weinig  :I
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2022, 04:55:51 pm »

Ga al jaren naar het klapweekend van de club en eigenlijk altijd wel de wagen droog meegekregen.
Wel even vragen de je later in de middag mag vertrekken m

Verstuurd vanaf mijn CPH1941 met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2022, 05:53:05 pm »

Wij willen ook altijd graag vroeg in het jaar en proberen eind april / begin mei wel ons eerste weekend te plannen.

We willen dan wel prima weer te hebben, hoeft niet warm maar wel droog. Gaat tot nu toe bijna altijd goed. Wel een paar keer voor de deur (deels) opgeklapt om zeker te weten dat ie helemaal droog is.
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #3 Gepost op: februari 22, 2022, 06:18:18 pm »

Snachts een klein elektrisch vuurtje doet al wonderen….
En bij thuiskomst even wat open klappen of leggen dat em kan drogen en klaar 😉
Gelogd

muis

  • Gast
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2022, 11:03:15 pm »

Ik begin eigenlijk altijd het eerste weekend van april en dan tot eind september/ begin oktober.

Je kunt onder een viaduct goed je vouwwagen drogen of in een grote parkeergarage
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2022, 11:22:38 pm »

Je kunt onder een viaduct goed je vouwwagen drogen of in een grote parkeergarage

Ook als het vochtig is in de lucht in voor- en najaar? Dat zou geweldig zijn.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #6 Gepost op: februari 23, 2022, 01:15:57 am »

Vanaf en tot welk moment in het jaar kun je redelijk droog inpakken 's ochtends/begin middag? Ook op dagen dat het niet zonnig is bedoel ik dan.
De zon kan wel een bijdrage leveren, maar is niet per definitie noodzakelijk. Min of meer droog weer en wat wind doet wonderen. Wij hebben diverse keren zonder zon en met een stevige bries na twee uurtjes volledig droog kunnen inpakken.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2022, 08:22:21 am »

Wij hebben het geluk dat wij als het moet in de stalling onze vouwwagen kunnen drogen

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #8 Gepost op: februari 23, 2022, 08:28:46 am »

Ook als het vochtig is in de lucht in voor- en najaar? Dat zou geweldig zijn.

Ja het duurt alleen wat langer, beetje wind doet wonderen.  Hetzelfde principe als bij wasgoed dat onder een overkapping droogt.

Ik maak me er niet meer druk over,  desnoods klap ik hem nog 2 of 3x open.  Als je maar op tijd weer opent, ook bij regen zodat het doek kan luchten
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #9 Gepost op: februari 23, 2022, 08:45:06 am »

Ik maak me er niet meer druk over,  desnoods klap ik hem nog 2 of 3x open.  Als je maar op tijd weer opent, ook bij regen zodat het doek kan luchten

Ja, enige nadeel is dat wij hem bij ons huis niet kunnen uitklappen, dus dan moeten we steeds ergens naar toe rijden.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #10 Gepost op: februari 23, 2022, 08:55:02 am »

Ook als het vochtig is in de lucht in voor- en najaar? Dat zou geweldig zijn.

Ik denk dat dit wel een beetje afhankelijk is van het soort doek. Als je onder een viaduct gaat drogen, dan ga ik er van uit dat het regent. Onder een viaduct is het meestal koel en klam. Bij regen helemaal. Je bent dus wel afhankelijk van enige wind en dan nog denk ik dat een drijfnatte (dus ook de naden) katoenen tent na een dag met koffie onder een viaduct te hebben gezeten, voor mij nog niet 'stalling-droog' is. Het is alleen altijd beter dan hem niet open klappen of een dag in de regen op de oprit. Alleen moet je het nadien nog beter laten drogen vrees is.

In de praktijk is dit bij ons echter nog nooit voorgekomen (het overkapt moeten laten drogen). Afgelopen zomer kwamen we wel zeiknat (douw) thuis. 9 uur smorgens weggereden en een uur of drie stond hij in de zon te drogen op de oprit. Omdat er dan geen druppels meer op liggen was hij in een paar uur gort-droog. Voor de zekerheid een uur langer laten staan in het zonnetje en dezelfde avond was hij droog ingepakt. Je moet wel wat geluk hebben met het weer.
In het voorjaar is er vaak wel een optie om iets langer te blijven staan op de camping ook. Als er dagen achtereen regen wordt voorspeld dan ben ik meestal toch al thuis. :O  :O
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #11 Gepost op: februari 23, 2022, 09:49:31 am »

Ik denk dat dit wel een beetje afhankelijk is van het soort doek. Als je onder een viaduct gaat drogen, dan ga ik er van uit dat het regent. Onder een viaduct is het meestal koel en klam. Bij regen helemaal. Je bent dus wel afhankelijk van enige wind en dan nog denk ik dat een drijfnatte (dus ook de naden) katoenen tent na een dag met koffie onder een viaduct te hebben gezeten, voor mij nog niet 'stalling-droog' is. Het is alleen altijd beter dan hem niet open klappen of een dag in de regen op de oprit. Alleen moet je het nadien nog beter laten drogen vrees is.

In de praktijk is dit bij ons echter nog nooit voorgekomen (het overkapt moeten laten drogen). Afgelopen zomer kwamen we wel zeiknat (douw) thuis. 9 uur smorgens weggereden en een uur of drie stond hij in de zon te drogen op de oprit. Omdat er dan geen druppels meer op liggen was hij in een paar uur gort-droog. Voor de zekerheid een uur langer laten staan in het zonnetje en dezelfde avond was hij droog ingepakt. Je moet wel wat geluk hebben met het weer.

We zijn ook al vaak gaan kamperen in het eerste weekend van de paasvakantie.  Ik kijk wel naar het weer, bij regen gaan we niet maar koude kan ons niet zo deren.  We klappen dan inderdaad niet s' morgens vroeg toe maar vertrekken later en hebben een elektrisch vuurtje dat we dan s'morgens opzetten dat scheelt enorm bij het drogen.  Om de een of andere reden durven we het in het najaar minder goed aan voor het drogen.
In het voorjaar is er vaak wel een optie om iets langer te blijven staan op de camping ook. Als er dagen achtereen regen wordt voorspeld dan ben ik meestal toch al thuis. :O  :O
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #12 Gepost op: februari 23, 2022, 01:42:14 pm »

Wij kamperen altijd vanaf half april tot en met najaarsweekend in september. In het voor en na jaar zorgden we altijd dat we laat konden vertrekken. Op sommige campings kun je met bijbetalen tot 18:00uur staan en als dat niet kon boekten we een nacht extra. Zo heb je de tent, mits het niet regent altijd droog bij.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #13 Gepost op: februari 23, 2022, 01:50:17 pm »

Een keer hebben we het gehad dat we nat hebben ingepakt en dat het zowat alle dagen nadien heeft geregend gedurende een week. Wij hebben gelukkig wel de luxe dat we de wagen dan gewoon in de tuin opslaan tot deze droog is. Kunnen we in die periode ook nog een paar keer in de tuin kamperen. Als je die luxe niet hebt, kan ik me voorstellen dat dit niet meteen evoudig is om op te lossen.

Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: vocht in voor- en najaar - vanaf wanneer met de vouwwagen op pad?
« Reactie #14 Gepost op: februari 23, 2022, 03:17:42 pm »

Je kan ook bij je stalling vragen of hier mogelijkheden zijn. In de praktijk komt het niet zo vaak voor dat je de boel zeiknat moet inpakken, zeker als je een beetje goed plant. Ik ga liever een dag eerder naar huis dan dat ik bij thuiskomst de hele boel weer moet uitklappen. (Al kost dit bij een VW ook veel minder tijd dan bij een tent)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal