!!! Let op!!! oude bankrekening van de club is opgeven.
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Onze cocoon zonder fietsen voorop heeft heel weinig kogeldruk, daarom een kist op de dissel met de benodigdheden voor het opzetten, zoals daar zijn: verlengsnoer, set met eerste haringen, gastank, disselslot, wielklem, vuistje. Geeft inclusief gewicht van de kist een 40 kg op de kogel. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
En wat is het probleem van een lage kogeldruk?
Laatst met iemand een discussie gehad dat de kogeldruk van een vouwwagen maar maximaal 50 kilo mag zijn in Nederland. Dat vind ik raar mijn is altijd verteld kogeldruk staat op de trekhaak van de auto. En dat verschilt per merk. Onze oude vouwwagen een Roadmaster had ik op een kogel druk van rond de 65 a 70 kilo. Dan lag hij het lekkerst achter de auto. Als hij te laag is kan hij onstabiel worden. Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Typisch voorbeeld van achterhaalde wetgeving. Dateert uit de tijd dat mensen nog hun eigen aanhangers bouwden die logischerwijs geen typeplaat hadden. Technisch kun je beter de getallen aanhouden die de fabrikanten hanteren. De meeste aanhangers en trekhaken zijn tegenwoordig gebouwd op 70 kg kogeldruk. De wetgeving werkt hier averechts. De as is zo geplaatst dat je snel op die 70 kg zit en vervolgens gaan mensen ver naar achteren beladen op 50 kg uit te komen. Waardoor ze met een gevaarlijker combinatie onderweg zijn. Idem voor de oploopremkabel. Als je die gebruikt zoals de fabrikant hem bedoeld heeft, krijg je een bon. Als je hem monteert zoals de wetgever het wil, werkt hij niet altijd... Tijd voor een wetswijziging.