Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?  (gelezen 1891 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fishy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Gepost op: april 20, 2022, 05:46:32 pm »

Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum maar omdat de aankoop van een vouwwagen nu definitief gaat gebeuren ben ik nu ook echt lid geworden   :zw
Ik had eigenlijk gehoopt dat er bij de aanschaf van een nieuwe vouwwagen wel iets te regelen zou zijn kwa prijs incl accessoires maar er lijkt helemaal niets te regelen. Zijn er mensen die dit recent een vouwwagen aangeschaft hebben die dezelfde ervaring hebben? Of zou er wel iets te regelen moeten zijn maar pak ik het verkeerd aan  :P Het model waar wij ons oog op hebben laten vallen is de Cabanon Malawi 2.0 basic waar we een panorama luifel, een kleine achter tent, een disselslot, schokdempers en een reservewiel bij zouden willen. De luifel en het reservewiel schaffen we waarschijnlijk aan in de vorm van het avant garde pakket A, hoewel we niet echt geïnteresseerd zijn in de grote disselbak is het voor die paar tientjes extra misschien toch handig om hem erbij te hebben en dan krijg je er ook meteen organizers bij
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2022, 06:04:29 pm »

Wij hebben een nieuwe Camp-Let gekocht en wij hadden wel iets van korting en goede afspraken. Maar dat is bij elk bedrijf anders. En vooral nu de prijzen stijgen zijn ze er denk ik iets moeilijkere in

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #2 Gepost op: april 20, 2022, 06:30:41 pm »

Denk er tegenwoordig niet zoveel te handelen valt.
Ja misschien een schokbreker ofzow.
Je moet tegenwoordig blij zijn dat ze kunnen leveren.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #3 Gepost op: april 20, 2022, 07:23:44 pm »

Wij hebben een paar weken geleden een Raclet Safari GL besteld. We hadden vooraf gevraagd of dit model in de showroom stond en of ie voor de zomer kon worden geleverd. Deze firma kreeg er nog 1 van binnen in juni, dus als we wilden, werd die voor ons. Prettig ontvangen, alle tijd gekregen om te kijken en om vragen te stellen. Ik had vooraf berekend wat de prijs zou worden, en wat ik zelf maximaal besteden wou. Komt onze verkoopster met een offerte die alleszins binnen mijn berekening en mijn max zat! Dus ik vraag of dit wel klopte. Hebben we samen de hele offerte binnenstebuiten gekeerd maar wat ze ons op papier had gezet klopte.

Wat bleek: we hadden er ook een imperial bij besteld waarvan ze ons niet kon beloven of die wel op tijd geleverd kon worden, en daarom kregen we best een leuke korting.

Bij cabanon heb ik de indruk dat dealers al erg vroeg een bestelling moeten plaatsen. Mocht het dan druk worden, dan raken ze de wagens ook wel kwijt zonder enige vorm van korting. Zo zijn wij vorig jaar ook achter een Chamonix aan geweest. Bij meerdere dealers. Moeilijk moeilijk moeilijk..,.. Dan ben ik misschien kort voor de kop, maar als het boven mijn max is, dan niet!
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2022, 08:02:08 pm »

Wij kregen bij dw te s geen korting, wel een bon van 150 euro te besteden bij hun winkel. Ook prima wat mij betreft (was wel 3 jaar terug) en ik kreeg de vouwwagen exact geleverd op het tijdstip dat ik wenste: hierdoor mooi stallingskosten uitgespaard: dus lever omstandigheden zijn ook wat waard zullen we maar zeggen.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2022, 11:47:37 pm »

Wij kregen de eerste CCC op de markt met verdiepte bak, terwijl we het model daarvoor besteld hadden. Voor dezelfde prijs, inclusief een mooi fles wijn, maar dat terzijde:-).
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2022, 08:11:50 am »

Als je korting krijgt is de in eerste instantie, aangeboden koopprijs te hoog. Vraag- en verkoopprijzen gaan helemaal door het dak. Zeker nu alle vouwwagens als warme broodjes over de toonbank gaan.
Gelogd

Fishy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #7 Gepost op: april 21, 2022, 09:24:05 am »

Bedankt allemaal voor de reacties. Het is duidelijk dat korting niet mogelijk of minimaal is. Ik ga nog een poging wagen voor een kortingsbon voor de kampeerspullen aangezien we ook een nieuwe tafel willen. Hoe dan ook zijn we binnenkort de trotse eigenaren van de Malawi  :>
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #8 Gepost op: april 21, 2022, 12:27:42 pm »

Bedankt allemaal voor de reacties. Het is duidelijk dat korting niet mogelijk of minimaal is. Ik ga nog een poging wagen voor een kortingsbon voor de kampeerspullen aangezien we ook een nieuwe tafel willen. Hoe dan ook zijn we binnenkort de trotse eigenaren van de Malawi  :>

Oeps, nu is je onderhandelingspositie natuurlijk helemaal weg: als je echt wil onderhandelen moet je ook de ballen hebben om weg te lopen 😜
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #9 Gepost op: april 21, 2022, 03:19:15 pm »

Die ballen om weg te lopen heb ik wel, maar daar wordt die verkoper niet warm of koud van. Die warme broodjes..... Voor mij tien andere gegadigden  :>
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #10 Gepost op: april 21, 2022, 04:04:10 pm »

Helaas is dat "de markt" op dit moment. De verkopers hebben de luxe veel te kunnen bepalen waardoor er voor de consument niet veel keuze over blijft dan slikken of stikken.
Gelogd

From my point of view

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 deluxe
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #11 Gepost op: april 21, 2022, 08:32:42 pm »

Ik heb toch wel degelijk mooie kortingen kunnen regelen op onze Malawi 2.0 deluxe met het pakket met voortent. geswitcht met de inhoud van de pakketten omdat we de disselbak minder nuttig vonden dan andere accessoires.  Het enige waar niet over te onderhandelen viel waren de organizers.  Zonder organizers geen pakket.  Dat is wel jammer... Van de prijs van de vouwwagen zelf ging dan officieel niets af maar het gaat er uiteindelijk toch om wat er onder de streep over blijft. 
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #12 Gepost op: april 22, 2022, 09:08:32 am »

Mooie kortingen?
Waar moet ik dan aan denken?
En wat was het uiteindelijke totaalbedrag?

Wat de een een mooi bedrag vindt, is voor de ander nauwelijks interessant :P
Gelogd

Fishy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Geen korting / onderhandeling mogelijk bij aankoop nieuwe Cabanon?
« Reactie #13 Gepost op: april 22, 2022, 12:39:05 pm »

Oeps, nu is je onderhandelingspositie natuurlijk helemaal weg: als je echt wil onderhandelen moet je ook de ballen hebben om weg te lopen 😜

Haha nee hoor. Wat bernie ook al zegt, ik loop net zo makkelijk weg. Er zijn meer zaken die de malawi verkopen dus proberen om tot het gaatje te gaan kan altijd en anders door naar de volgende :P

Ik heb toch wel degelijk mooie kortingen kunnen regelen op onze Malawi 2.0 deluxe met het pakket met voortent. geswitcht met de inhoud van de pakketten omdat we de disselbak minder nuttig vonden dan andere accessoires.  Het enige waar niet over te onderhandelen viel waren de organizers.  Zonder organizers geen pakket.  Dat is wel jammer... Van de prijs van de vouwwagen zelf ging dan officieel niets af maar het gaat er uiteindelijk toch om wat er onder de streep over blijft. 

Dat is een goeie, ga ik ook nog even naar kijken. De disselbak is voor ons ook totaal niet interessant  maar een achtertent of luifel voorwand wel :J
Mag ik vragen bij welke dealer/vouwagenzaak jullie dit hebben geregeld en hebben jullie alleen de disselbak uit het pakket geschrapt of ook het reservewiel?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal