Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Conway Cortina  (gelezen 23653 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Conway Cortina
« Gepost op: maart 04, 2009, 10:41:11 pm »

Afgelopen zomervakantie is bij windkracht 9 de luifel iets ingescheurd. Ik wil hem zelf repareren. Nou heb ik al wel een idee hoe dat zou  kunnen maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft hiermee. Het gaat om een scheur van max 20 cm.
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2009, 11:24:44 pm door muis »
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2009, 11:09:20 pm »

Afgelopen zomervakantie is bij windkracht 9 de luifel iets ingescheurd. Ik wil hem zelf repareren. Nou heb ik al wel een idee hoe dat zou  kunnen maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft hiermee. Het gaat om een scheur van max 20 cm.

misschien toch laten doen, kost niet veel en je weet zeker dat het goed gebeurd, bij vervat deden ze vooraf prijsopgaaf, zo kom je ook niet voor verrassingen te staan
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2009, 11:11:38 pm door HarryV »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2009, 11:33:27 pm »

Tja dat is een mogenlijkheid maar ik ben (vind ik zelf  :H) best creatief dus op zich moet het wel lukken. Mijn idee is: eerst onder de naaimachine met speciaal garen en daarna een stuk reparatiedoek erop.
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2009, 11:39:44 pm »

Tja dat is een mogenlijkheid maar ik ben (vind ik zelf  :H) best creatief dus op zich moet het wel lukken. Mijn idee is: eerst onder de naaimachine met speciaal garen en daarna een stuk reparatiedoek erop.

Nou succes ermee, wij zagen het niet zitten en voor ons was het de gemakkelijkste oplossing (terwijl de wagen al verkocht was) maar de afspraak was dat het vooraf gerepareerd zou zijn
Gelogd

muis

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2009, 11:53:20 pm »

Voor ons was het de eerste keer met deze wagen dus behoorlijk balen dat die ene windvlaag net onder de luifel sloeg.  Maar er is diezelfde avond een complete voortent weg geblazen dus dit valt alles mee. Hiervoor, bij de scout, vooral kunststofflappen moeten repareren en dat lukte goed.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #5 Gepost op: maart 05, 2009, 07:14:05 pm »

Ik heb 2 jaar geleden voor mijn oude vw plakspul gekocht. Die moest ik op de scheur strijken en dat werkte goed. Het is van tentstof, en is in verschillende kleuren.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2009, 07:24:24 pm »

Dit heb ik idd ook gekocht. Mooi dat dat goed werkt want ik twijfelde er een beetje over
Gelogd

fish

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #7 Gepost op: maart 05, 2009, 07:52:06 pm »

Komt helemaal goed :J
Gelogd

muis

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #8 Gepost op: juni 01, 2009, 09:57:54 pm »

De luifel van onze Conway is vorig jaar zomer tijdens een storm dus een stuk ingescheurd,  ik ga dit zelf herstellen. De vorige eigenaar heeft een paar kleine reparaties uitgevoerd, op zandkleurig doek met wit garen, dat ziet er niet uit dus dat wil ik ook aanpakken.
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2014, 09:46:57 pm door Alex »
Gelogd

fish

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #9 Gepost op: juni 01, 2009, 10:27:42 pm »

Oei vervelende scheur ;(
Gelogd

muis

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #10 Gepost op: juni 01, 2009, 10:30:09 pm »

 :J jammer dat het niet precies op de naad is, dat was makkelijker geweest.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #11 Gepost op: juni 01, 2009, 10:49:38 pm »

Dus een goede les, LUIFEL ERAF HALEN MET STORM!
Gelogd

muis

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #12 Gepost op: juni 01, 2009, 10:58:55 pm »

de volgende keer halen we hem idd los, nu klapte er 1 windvlaag onder precies daar waar de stormband niet zat. Maar dit en 1 krome buis viel mee (nieuwe buis ?2.50), er is een complete voortent de lucht in gegaan (van een caravan)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #13 Gepost op: juni 02, 2009, 11:31:37 pm »

Nou, de eerste stappen genomen in dit project.
Bij de eerder herstelde plekken ong. een hele klos garen eruit gepulkt. Blijken niet hele grote scheuren te zijn. En ik heb deze al geplakt met hersteldoek. Dit is tentdoek met een plaklaag die je erop strijkt. Als alle plakkers erop zitten stik ik alle plakkers langs de rand door.

Bij de grote scheuren (het zijn er 2) eerst het kunststof plaatje (met oog) los gemaakt zodat het niet smelt met de strijkbout. De kleinste van de 2 al geplakt aan 2 kanten.
Voor de grote is het wat lastiger omdat er veel spanning op die kant staat door het elastiek. Ik ga nu eerst band kopen en daarmee de rand vastzetten. Daarna komt de plakpuzzel.
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2014, 09:49:11 pm door Alex »
Gelogd

fish

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #14 Gepost op: juni 03, 2009, 06:55:45 pm »

Ziet er beter uit Wilma :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal