Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Smitveld fietsendrager op de dissel  (gelezen 618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JFK88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Zoekende
Smitveld fietsendrager op de dissel
« Gepost op: juli 03, 2022, 01:15:01 pm »

Hallo, heeft er iemand een smitveld vouwwagen waarbij een dissel fietsendrager is gemonteerd? Je hebt namelijk dragers die wegklappen maar ik vraag mij af of die dan niet de tent in de weg zit. Of is het de bedoeling dat je elke keer compleet de fietsendrager demonteerd van de dissel bij het opzetten?



Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Smitveld fietsendrager op de dissel
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2022, 10:03:45 pm »

Wij hebben een Ruebist gehad met fietsen/kanodrager op de wagen. Zo'n los frame zeg maar. Daar zijn Thule fietsendragerhouders te plaatsen. Smitveld weet welk type je nodig hebt.

Onze Ruebist had een grotere bak die vooral de lengte van de dissel vermindert. Ook vergroot het de onmogelijkheid een fatsoenlijke (en wettelijke) kogeldruk aan te houden. Fietsen op de dissel vergroten mijn inziens dat probleem. Daarnaast zal een (kantelbare) drager waarschijnlijk niet passen op de korte dissel. Ga je met een drager op een kogel de hoogte in dan zul je hem altijd moeten verwijderen ivm de tent.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Smitveld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Smitveld vouwwagens
    • Smitveld vouwwagens
Re: Smitveld fietsendrager op de dissel
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2022, 12:12:25 am »

Beste JFK88,

Ja je kan een fietsendrager op de dissel hebben.
Wij raden een Thule Superb Short XT (de zwarte) aan. Een hele degelijke fietsendrager.  Met een paatje https://www.smitveld-vouwwagens.nl/basisdrager/

Alternatief heeft Uebler een goed alternatief.

De Smitveld Violist zoals afgebeeld is niet goed opgezet volgens mij. Het lijkt er op dat een stuk tentdoek onder de bedplaat geplaatst is. Dat is niet de bedoeling. Daarmee houd je iets meer ruimte over om de Thule Superb open te klappen. Die komt dan net vrij van de tent.

Als je meer vragen heb kan je ons emailen of even bellen.

Met vriendelijke groet,

Smitveld
Gelogd
voor meer informatie over Smitveld vouwwagens kijk je op smitveld-vouwwagens.nl.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal