Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Thule ProBar met fietsendragers?  (gelezen 1196 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rembert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Zambezi Original
Thule ProBar met fietsendragers?
« Gepost op: juli 11, 2022, 06:06:31 pm »

We willen onze vouwwagen voorzien van een dakdrager en daarop fietsendragers. We weten dat zo'n set tot voor kort in de handel is geweest maar dat deze op verzoek van Thule uit de handel is gehaald omdat mensen teveel fietsen plaatsten. Tjah, 5 fietsen is inderdaad wat veel. En ik snap dat Thule de veiligheid dan niet meer kan garanderen. Maar toch.... 2 of 3 fietsjes is nooit een probleem geweest.

Ik kan gebruik maken van Thule Probar Evo dakdragers. Dat zijn extra stevige en lange dakdragers die zich prima vast laten zetten op onze vouwwagen. Maar kan iedere fietsendrager hierop? Thule beweert zelf dat geen enkele fietsendrager op de Probar Evo. Vreemd, want er zit gewoon een T-profiel op de Probar Evo. Heeft hier iemand een dergelijke combinatie geprobeerd?
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Thule ProBar met fietsendragers?
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2022, 01:03:36 pm »

5 ietsen is wel veel vaak mag je dragers maar voor 50 of 100 kilo belasten.
Deze combinatie ken ik niet maar wij gebruiken al een paar jaar de Thule Freeride 532 https://www.heuts.nl/thule-freeride-532-fietsendrager-dak?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=surfaces&gclid=CjwKCAjwt7SWBhAnEiwAx8ZLauLpd_C-8hdimFSRvth1T9dF0IwICBMYxlLRO-lbS-D2fGRkzxYREBoC72wQAvD_BwE op de imperiaal van de Odyssee en dat is gewoon een vierkante buis waar je de freerides op vast draait. De voeten zijn erg sterk en makkelijk op verschillende soorten buizen te zetten. Dus lijkt me sterk dat dit niet op een Thule drager zou passen.....
Gelogd

stalensnuitje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Thule ProBar met fietsendragers?
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2022, 12:11:51 pm »

5 ietsen is wel veel vaak mag je dragers maar voor 50 of 100 kilo belasten.
Deze combinatie ken ik niet maar wij gebruiken al een paar jaar de Thule Freeride 532 https://www.heuts.nl/thule-freeride-532-fietsendrager-dak?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=surfaces&gclid=CjwKCAjwt7SWBhAnEiwAx8ZLauLpd_C-8hdimFSRvth1T9dF0IwICBMYxlLRO-lbS-D2fGRkzxYREBoC72wQAvD_BwE op de imperiaal van de Odyssee en dat is gewoon een vierkante buis waar je de freerides op vast draait. De voeten zijn erg sterk en makkelijk op verschillende soorten buizen te zetten. Dus lijkt me sterk dat dit niet op een Thule drager zou passen.....
Ik gebruik deze zelf op de auto, gewoon met de T-track, dus zou niet weten waarom dat op de Probar niet zou werken idd.
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 378
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Thule ProBar met fietsendragers?
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2022, 11:31:46 am »

Als het T profiel de standaard maat is (20mm) dan passen er best veel fietsendragers op, waaronder alle thule dragers (upride, pro ride, free ride, etcc). Als het profiel de bredere is (die bijv bmw ook gebruikt) dan is het 24mm, daar zijn adapter voetjes voor genoemde dragers.

Als je die thule dragers koopt, zitten de goede voetjes van 20mm er al standaard bij. Gaat dan om deze voetjes (UK link, dus puur voor je beeld)  https://www.car-roofracks.co.uk/t-track-adapters.htm
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal