Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7   Omlaag

Auteur Topic: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?  (gelezen 12006 keer)

Jer81

• Klap prof
  • Geslacht: Man
  • Merk Vouwwagen: Camp-let Savanne
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #90 Gepost op: juli 29, 2022, 10:44:10 am »

Wij hebben al jaren een gaslamp als hoofdverlichting. Doordat deze lamp warmte afgeeft is het heerlijk zitten onder de luifel. Voor de veiligheid van die tuinsolarlampjes bij de scheerlijnen geplaatst.

Heerlijk een gaslamp, geeft mij ook het echte kampeergevoel.

OhPeeCee

• Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2022
  • Klap prof
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero windforce
Re: Welke gezellige lampjes heb je buiten aan je tent / luifel / vouwwagen hangen?
« Reactie #91 Gepost op: juli 30, 2022, 12:27:53 am »

Geen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

FriedelP

• Klap gek
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
« Reactie #92 Gepost op: augustus 08, 2022, 12:05:50 pm »

Ook bij ons geen. Als amateur astronoom zoeken we altijd donkere campings op en als je naar de sterren wil kijken storen die lichtjes wel degelijk, dan kan je even goed thuis blijven om sterren te zien.

Kan wel begrijpen dat er anderen zijn die dat graag hebben om diverse redenen, maar zoals metalpe al opmerkte, met de jaren ontdek je dat je minder licht nodig hebt dan je nodig hebt en het duister ook gezellig kan zijn. En je krijgt er nog een prachtige show bovenop aan de hemel.

LarsNL

• Klap fanaat
  • *
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
« Reactie #93 Gepost op: augustus 08, 2022, 05:14:08 pm »

Ik ben toch altijd blij als ik mijn bier, boek, bed, vriendin kan vinden. Ooit een dark sky tour op Terschelling gedaan best de moeite, maar een lamp is wel fijn.

FriedelP

• Klap gek
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
« Reactie #94 Gepost op: augustus 08, 2022, 10:59:07 pm »

Als je ogen aangepast zijn aan het duister, verschiet je hoeveel je kan zien met het sterrenlicht. Zeker als je de omgeving al wat begint te kennen. Ik heb wel dan nog een rood lampje bij voor plaatsen waar ik even twijfel, dat heeft minder impact op je zicht waardoor je minder de aanpassing aan het duister verliest.

metalpe

• Klap prof
« Reactie #95 Gepost op: augustus 08, 2022, 11:05:11 pm »

6 weken weg en op een paar zaklampen na is dit de enige lamp die we bij hebben.

Enkele jaren geleden hadden we een lampionnensnoer mee en 6 lampjes om op te hangen + 2 van deze lampen.  Nu dus enkel dit, en dat is voor ons eigenlijk genoeg.

Edit: foto bijvoegen lukt niet. Te slecht internet. 't is alleszins zo'n lamp die je op tafel kan zetten of aan een buis kan hangen.

Geeft genoeg licht om een spelletje onder te spelen met wat moeite ;)
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2022, 11:10:22 pm door metalpe »
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal