Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voorstellen plus vragen  (gelezen 1296 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Justdidit

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic
Voorstellen plus vragen
« Gepost op: augustus 12, 2022, 05:44:51 pm »

Hallo allen,

Ik ben Jennifer, woon in Flevoland en ben sinds deze week trotse eigenaresse van een vouwwagen! Geheel tegen mijn natuur in in een opwelling gekocht, oeps. Dus volledig nieuw in de vouwwagen wereld. Maar hoe meer ik mij inlees hoe leuker het me lijkt dit avontuur aan te gaan! Ik ga in september voor het eerst dus samen met m'n twee kids kamperen (Manlief komt meehelpen opzetten, maar gaat dan weer aan het werk.) in onze Jamet jametic!  :>
Ik ben blij dit forum te hebben ontdekt, want ik heb de afgelopen dagen meegelezen en er wordt hier ontzettend veel kennis gedeeld.

Nu zou ik graag meteen gebruik maken van alle aanwezig kennis  :#

Vraag 1: ik wilde na deze week (liever niet met heet weer opzetten was het advies) gaan oefenen met opzetten (en nog even beter kijken naar de staat van de inboedel die ik erbij gekocht heb)... Maar nu wordt er regen voorspeld. Dus wil ik vouwie (een naam kon natuurlijk niet uitblijven :H) naar een opslag brengen. Maar met oriƫnteren merk ik al dat ze 48 uur van te voren melding willen en op zondag niet open zijn. Zondagavond gaat het volgende de weersverwachting al regenen. Vouwie staat nu voor de deur bij ons op de oprit. Is het, voor deze keer, afdoende als ik er nog een groot (tent)zeil overheen doe? We komen dan ook op langer dan 3 dgn voor de deur, maar goed het is wel ons eigen terrein die oprit. Nood breekt wet zeg maar...

Vraag 2: heeft er toevallig iemand een foto met daarop hoe het er uitziet als het tentje onder de vouwwagen in gebruik is? Ik heb er niet echt een beeld bij van hoe dat er dan uit zou moeten komen te zien :o

Hopelijk kunnen jullie me met deze twee vragen alvast op weg helpen. Ondertussen ga ik verder op zoek naar een witte kentekenplaat, verzekering en opslag.

Alvast bedankt!
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Voorstellen plus vragen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2022, 05:55:13 pm »

Welkom op dit forum, jullie gaan ook de kampeerterreinen opkleuren, beter dan de eenheidskleur wit die men vaak aantreft

Het dekzeil wat erop zit als de wagen achter de auto hangt moet tegen de regen kunnen. Zou een mooie boel zijn als je rijdt tijdens een regen bui dat de tent nat wordt, dan heb je een serieus probleem.

Kindertentjes onder de wagen geen ervaring mee, meestal wijst het zichzelf. En Google weet alles

Succes, eN genieten blijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2022, 05:58:00 pm door OhPeeCee »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Voorstellen plus vragen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2022, 06:00:36 pm »

Welkom hier in eerste geval.


Je moet hem zeker niet elke keer dat het gaat regenen naar de opslag brengen. Als hij droog is ingeklapt en het dekzeil is er over (in het vlaams de bachsje geen idee hoe je dat schrijft) en dat dekzeil is in orde, zou ik me geen zorgen maken. In jouw geval zou ik hem thuis houden. Denk ook dat de regel van 3 dagen, geld voor de openbare weg en dus niet je oprit, maar daarvoor ken ik Nederlandse reglementering niet goed genoeg.


Een foto van een ondertentje die ik via google vondt:
https://www.dewitschijndel.nl/jamet-ondertent/

Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Voorstellen plus vragen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2022, 06:50:58 pm »

Leuk avontuur hoor. Ik weet niks van een jametic, maar ik weet zeker dat je met behulp van de opzet-instructies op dit forum en op youtube er zo uit bent. Calculeer wel in dat je de eerste paar keren meer tijd kwijt bent dan meer ervaren gebruikers zeggen. En de randzaken (meubels, keuken, kleding, verlichting etc) kosten het meest tijd. Is niet erg, het is vakantie.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Voorstellen plus vragen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2022, 09:10:58 pm »

Welkom! Ik weet ook niks van een Jametic, maar een ondertentje hangt er bij ons ook onder en klapt mee uit en in. Die laat ik in ons geval gewoon zitten. Bij het inklappen wel even netjes strak leggen!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Voorstellen plus vragen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 12, 2022, 09:53:11 pm »

Welkom geniet van de vouwwagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Justdidit

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic
Re: Voorstellen plus vragen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 12, 2022, 11:38:09 pm »

Ja inderdaad nu je het zo stelt dat het ook tijdens het rijden natuurlijk ook nat kan worden klinkt het ook logisch ::) Ik zag later bij een aantal advertenties staan "heeft altijd droog in opslag gestaan" etc. dus dacht dat dit van belang was (waarom zouden ze het anders benoemen?) en heb zelf even niet verder nagedacht haha.

Was benieuwd naar een foto van het tentje met mensen erin. Maar heb nav iemand anders z'n reactie met een foto inclusief matras erin nu al een iets beter beeld gelukkig.

Welkom op dit forum, jullie gaan ook de kampeerterreinen opkleuren, beter dan de eenheidskleur wit die men vaak aantreft

Het dekzeil wat erop zit als de wagen achter de auto hangt moet tegen de regen kunnen. Zou een mooie boel zijn als je rijdt tijdens een regen bui dat de tent nat wordt, dan heb je een serieus probleem.

Kindertentjes onder de wagen geen ervaring mee, meestal wijst het zichzelf. En Google weet alles

Succes, eN genieten blijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Justdidit

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic
Re: Voorstellen plus vragen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2022, 11:48:04 pm »

Nee nav de reactie boven jou kwam ik tot de ontdekking dat het inderdaad een onlogische aanname van mij was dat de vouwwagen niet in de regen zou kunnen staan... Het past met de auto ernaast net, maar voor nu dat we hem nog uit willen proberen etc. zou het fijn zijn als hij gewoon dicht bij huis is en we wat sneller kunnen schakelen als het de juiste weersomstandigheden zijn om te gaan oefenen. Dus laat hem dan even staan  :)

Dank voor de link naar de foto. Ik zocht eigenlijk een "praktijk foto" met bv 2 kindjes erin. Maar deze foto geeft door de slaapcabine en het matras al een beter beeld dan toen we gingen bezichtigen (toen zat er geen slaapcabine o.i.d. onder)

Dank voor het antwoord op vragen die voor ervaren klappers (?) een inkoppertje zijn. Sorry echt nog heel onervaren...  :o

Welkom hier in eerste geval.


Je moet hem zeker niet elke keer dat het gaat regenen naar de opslag brengen. Als hij droog is ingeklapt en het dekzeil is er over (in het vlaams de bachsje geen idee hoe je dat schrijft) en dat dekzeil is in orde, zou ik me geen zorgen maken. In jouw geval zou ik hem thuis houden. Denk ook dat de regel van 3 dagen, geld voor de openbare weg en dus niet je oprit, maar daarvoor ken ik Nederlandse reglementering niet goed genoeg.


Een foto van een ondertentje die ik via google vondt:
https://www.dewitschijndel.nl/jamet-ondertent/
Gelogd

Justdidit

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic
Re: Voorstellen plus vragen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 12, 2022, 11:55:26 pm »

Leuk avontuur hoor. Ik weet niks van een jametic, maar ik weet zeker dat je met behulp van de opzet-instructies op dit forum en op youtube er zo uit bent. Calculeer wel in dat je de eerste paar keren meer tijd kwijt bent dan meer ervaren gebruikers zeggen. En de randzaken (meubels, keuken, kleding, verlichting etc) kosten het meest tijd. Is niet erg, het is vakantie.

Ja, ik had ook al bij Jamet.nl een instructie opgevraagd en, toen ik erachter was welk model ik nu eigenlijk had aangeschaft, ook op youtube filmpjes gekeken. De verkopers hadden hem ook even uitgeklapt voor ons, maar dat gaat dan natuurlijk niet zoals je hem echt uit zou zetten om te kamperen.

Ik trek, ook voor het oefenen, inderdaad gewoon een aantal uur uit zodat er geen druk op zit. Ik las hier op het forum onder een draadje met tips al dat je moet zien dat de vakantie al begint met het opzetten van de tent en dus niet pas als ie opgezet is. Dat vond ik een mooie en hier hou ik mij ook gewoon aan vast.(wel stiekem in de hoop dat de weer Goden ons enigszins goed gezind zijn en het niet te heet of te regenachtig is :))
Gelogd

Justdidit

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic
Re: Voorstellen plus vragen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2022, 11:57:40 pm »

Welkom! Ik weet ook niks van een Jametic, maar een ondertentje hangt er bij ons ook onder en klapt mee uit en in. Die laat ik in ons geval gewoon zitten. Bij het inklappen wel even netjes strak leggen!

Bij ons zat ie er tijdens de bezichtiging niet onder vandaar dat ik mij er niet echt iets bij voor kon stellen. Bedankt voor de tip. Kijken of we hem er dan ook onder laten na ons avontuur! :)
Gelogd

Justdidit

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic
Re: Voorstellen plus vragen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 12, 2022, 11:58:22 pm »

Welkom geniet van de vouwwagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Dank, gaan ons best doen! :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal