Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering  (gelezen 1423 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2.0 royale
Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Gepost op: augustus 14, 2022, 10:57:54 am »

 :zw Hallo, wij zijn Jaap en Nicole en binnenkort mogen wij onze nieuwe Cabanon Malawi 2.0 Royale ophalen. Dit is onze eerste vouwwagen. We zijn allebei matig ervaren in kamperen. Maar zijn ontzettend blij om dit forum ontdekt te hebben, want op genoeg vlakken zijn we ook nog echte groentjes  :# Dus heel blij met deze schat aan informatie.

We zijn nu bezig om uit te zoeken bij wie we ons het beste kunnen verzekeren en welke onderdelen we wel een niet zullen meeverzekeren. Maar dat is nog niet zo eenvoudig. We zien door de bomen het bos niet meer. Zo kwamen we hagel en stormschade tegen, is dat verstandig? Of overbodig?
Het is een hele nieuwe vouwwagen, maar we hoeven ook niet oververzekerd te zijn.
En hoe vergelijken jullie de polisvoorwaarden? Ga je dat allemaal helemaal doorlezen om te vergelijken?



Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2022, 11:15:29 am »

Tik 'verzekering' in de zoekfunctie. Er is al veel over geschreven.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Nicole78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2.0 royale
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2022, 12:02:36 pm »

Dat heb ik gedaan, maar dan kom ik ontzettend veel reacties tegen waarin de verzekering aan een situatie te pas komt. Maar  niet zozeer de informatie die ik zoek. En dan actueel.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2022, 01:58:23 pm »

Allereerst; welkom op dit forum. Binnen no time zijn jullie ervaren klappers hoor.
Wij hebben de wagen niet verzekerd. Deels omdat dat in België niet zo simpel was, en deels omdat een deel ook te verhalen valt op andere verzekeringen mocht er wat gebeuren.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2022, 03:36:00 pm »

Maar  niet zozeer de informatie die ik zoek. En dan actueel.


Kun je aangeven wat voor info je zoekt? Wellicht krijg je dan meer info.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2022, 04:02:45 pm »

als je vouwwagen achter de auto hangt valt hij onder de autovezekering.
Maar op de camping, thuis voor de deur, in de stalling dan is hij niet verzekerd. Stallingen verzekeren je vouwwagen ook niet.
ANWB en Unive kom je vaak tegen als verzekeraar. Wij hebben onze wagen wel verzekerd, het is toch een bak geld waar je over praat. Toen onze vouwwagen 7 jaar oud was geweest, wilden we eigenlijk de verzekering opzeggen. Net in die tijd brandden er toen DRIE ! caravanstallingen uit, ook 1 hier in de buurt. Hebben toen de verzekering niet opgezegd maar zijn wel overgestapt naar een goedkopere verzekeraar. Hagelschade hebben we ook een keer geclaimd, vouwwagen stond in een voormalige bloemenkas gestald, die helemaal kapot gehageld was. Ons dekzeil was doorzeefd door de glasscherven, nieuw dekzeil van de verzekering gekregen.
je moet zelf bepalen welk risico je wilt lopen, maar juist in de periode dat je met je vouwwagen op stap bent, komen er nogal eens van die extreme weersomstandigheden voor zoals lokale winhozen of hagelbuien aan het Gardameer.
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2022, 04:07:57 pm door astridG »
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2022, 04:36:21 pm »

Ik laat het regelen door een verzekeringsadviseur (tussenpersoon) die ik al jaren ken en niet alleen als tussenpersoon. Heb de vouwwagen wel verzekerd 18K kan ik niet zo ophoesten. Verzekerd bij de ASR. Inclusief inboedel van de vouwwagen en accessoires
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2022, 05:35:04 pm »

Hoe gek het ook klinkt , de vouwwagen verzekering valt onder de noemer ‘caravanverzekering’ bij de maatschappijen

Als je daar op zoekt bij de zoekmachines vind je meer informatie over deze type verzekeringen

Wij zelf hebben de wagen verzekert bij de ANWB
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #8 Gepost op: augustus 14, 2022, 06:22:40 pm »

Een nieuwe wagen zou ik minstens 5 jaar all-risk verzekeren tegen nieuwwaarde.
Dus diefstal, storm, eigen fouten e.d. Eigen risico kun je zelf wel inschatten.
Er wordt vaak gezegd ‘als hij achter de auto hangt valt hij onder de verzekering van de auto’; dat klopt maar niet de schade aan de vouwwagen zelf.


Inboedel hebben wij niet meeverzekerd. Dat geloof ik allemaal wel. Ga dat maar eens op een rijtje zetten en aantonen mocht het nodig zijn.


Wij zijn al zo’n 10 jaar verzekerd bij Univé; relatief niet duur. Een keertje nodig gehad en alles keurig opgelost en afgehandeld. Gewoon via internet afgesloten.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #9 Gepost op: augustus 14, 2022, 06:47:57 pm »

Die inboedel heb ik juist bewust mee verzekerd. En aantonen? Ik heb met dat soort dingen nooit moeite gehad. Maar een Nintendo, iPad etc loopt snel op! Mast ieder zijn keuze
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #10 Gepost op: augustus 14, 2022, 07:46:17 pm »

als je vouwwagen achter de auto hangt valt hij onder de autovezekering.
Maar op de camping, thuis voor de deur, in de stalling dan is hij niet verzekerd. Stallingen verzekeren je vouwwagen ook niet.
ANWB en Unive kom je vaak tegen als verzekeraar. Wij hebben onze wagen wel verzekerd, het is toch een bak geld waar je over praat. Toen onze vouwwagen 7 jaar oud was geweest, wilden we eigenlijk de verzekering opzeggen. Net in die tijd brandden er toen DRIE ! caravanstallingen uit, ook 1 hier in de buurt. Hebben toen de verzekering niet opgezegd maar zijn wel overgestapt naar een goedkopere verzekeraar. Hagelschade hebben we ook een keer geclaimd, vouwwagen stond in een voormalige bloemenkas gestald, die helemaal kapot gehageld was. Ons dekzeil was doorzeefd door de glasscherven, nieuw dekzeil van de verzekering gekregen.
je moet zelf bepalen welk risico je wilt lopen, maar juist in de periode dat je met je vouwwagen op stap bent, komen er nogal eens van die extreme weersomstandigheden voor zoals lokale winhozen of hagelbuien aan het Gardameer.
In België is dat anders. Thuis gestalt valt dit in zeer veel gevallen onder de brandverzekering van de woning. Ik heb dat bij mijn brandverzekering gecheckt toen we hem aankochten en werd bevestigd.
In België is als je aan de stalling de vouwwagen overdraagt de vouwwagen altijd verantwoordelijk en moet deze in de zelfde staat kunnen terug geven of je voor de kosten vergoeden. De stallingen hier zullen daar dus wel voor verzekerd zijn, anders lopen ze een te hoog persoonlijk risico.


Bij mijn autoverzekering is bij een reis de vouwwagen of caravan of wat anders mee verzekerd evenals alles wat er in zit. De autoverzekering bevat ook een reisverzekering die dat denkt. Je kan in België als optie van de autoverzekering dat meestal laten mee verzekeren. Los van de autoverzekering ga je hier niet vaak een verzekering gaan vinden die dergelijke schade dekt.


Daarom hebben wij ook geen extra verzekering voor de vouwwagen, op reis is het gedekt via de autoverzekering van het werk, thuis door de brandverzekering van het huis en wij brengen hem niet naar de stalling.

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2022, 07:59:46 pm »

Welkom op ons forum.

Wij hebben de vouwwagen ook bij de ANWB verzekerd. Wij hebben ook de inboedel verzekerd. Als je alles bij elkaar optelt ligt er tocht best een kapitaal in de vouwwagen.

https://www.anwb.nl/verzekeringen/caravanverzekering
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #12 Gepost op: augustus 14, 2022, 08:14:08 pm »

Welkom op het forum en gefeliciteerd met jullie vouwwagen.

Wij hebben de vouwwagen plus inboedel verzekerd, want zoals geschreven werd, we hebben het geld niet zomaar liggen als er iets gebeurd.
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2022, 03:24:04 pm door Jootje1710 »
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Nicole78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2.0 royale
Re: Even voorstellen en een vraag over welke verzekering
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2022, 09:43:33 pm »

Bedankt voor het welkom heten en voor de reacties tot nu toe. Nieuwe reacties zijn natuurlijk nog steeds van harte welkom :)
We lezen hier een op Facebook dat veel mensen bij de ANWB zitten en ook dat veel mensen goede ervaringen hebben met Univé bij de afhandeling van schades.
Dus deze 2 houden we zeker in gedachte.
Als ik het goed begrijp kun je dus ook wel degelijk hagel schade oplopen met een vouwwagen, dus die doen we er voor de eerste jaren ook maar bij. En inboedel is nogal verschillend per maatschappij wat er gedekt wordt.
Het is nog een hele puzzel, maar stukje bij beetje worden we er wat meer wegwijs in....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal