Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Klappen met regen  (gelezen 3689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dwightjelee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: (Cabanon) Conway Festival 2010
Klappen met regen
« Gepost op: augustus 15, 2022, 07:36:30 am »

Hoi allemaal,
Nu we in het bezit zijn (sinds twee weken) van onze Conway Festival, hebben we besloten een aantal dagen naar De Zeven Linden in Baarn te gaan vanaf komende woensdag.
Nu zie ik echter dat er verwacht wordt dat het de hele periode (woensdag t/m zondag) gaat regenen en een paar dagen als we thuis zijn ook nog.
Nu heb ik gelezen dat je vw niet langer dan 48 uur nat ingeklapt mag zijn ivm schimmel en weer.

Hoe doen jullie dat dan als het alleen maar regent en ook regent als je terug bent waardoor je hem dus niet open kan laten drogen?

Alle tips zijn welkom voor deze complete nieuweling in de wereld van vouwwagens :)56]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Klappen met regen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2022, 07:53:21 am »

Dan doen we niet. Ik denk niet dat er veel mensen een schuur hebben waarin we de VW kunnen laten drogen.
De meesten van ons kamperen in de zomer met mooi weer. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de VW niet kan laten drogen omdat het maar blijft regenen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Klappen met regen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2022, 08:51:20 am »

48 uur vind ik wel aan de lange kant. Wij houden zelf altijd 24 uur aan, mits de wagen tevoren ook goed gelucht is.

Tja, we hebben weleens in een bus-garage van een touringcar bedrijf gestaan, onder een afdak bij een winkel (Makro bijv. heeft vaak een afdak).

Rijd eens over een industrie-terrein, daar vind je vaak wel overkapte plakken waar je zou kunnen klappen.

Maar de laatste keer dat we echt nat thuiskwamen, zetten we rond 5 uur 's-middags de kar op: da klaart het hier vaak even op. Een uurtje laten drogen en de volgende dagen weer. Na 4 dagen was-ie droog...

Neem je tijd: een kar is nooit te droog!

Succes!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Dwightjelee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: (Cabanon) Conway Festival 2010
Re: Klappen met regen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2022, 08:54:28 am »

Bedankt voor de tips! Ik ga zeker in de buurt even kijken of ik ergens een overdekt iets kan vinden. En anders moet ik denk ik onze stallingsbaas eens lief aankijken…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Klappen met regen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2022, 08:56:58 am »

Als ik moest drogen zette ik hem in de buurt onder een snelweg viaduct. Tocht altijd lekker door. Plekjes genoeg hoor.


Verstuurd vanaf mijn EB2103 met Tapatalk

Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Klappen met regen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2022, 09:06:21 am »

Als ik moest drogen zette ik hem in de buurt onder een snelweg viaduct. Tocht altijd lekker door. Plekjes genoeg hoor

Zo heb ik het ook een keer gedaan, onder een viaduct waait het vaak ook lekker dus dat ging best goed. Even open klappen, ipad mee en Netflix kijken tot hij droog was.
Gelogd

Dwightjelee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: (Cabanon) Conway Festival 2010
Re: Klappen met regen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2022, 09:10:25 am »

Een viaduct, daar had ik nou nooit aan gedacht :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Klappen met regen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2022, 09:46:11 am »

En anders open klappen en weer dicht. Dan moet hij wel weer open natuurlijk maar het viaduct is echt het makkelijkst  :J
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Klappen met regen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2022, 10:05:46 am »

En vergeet niet dat een groot deel van de dag droog is en je tegenwoordig een regenbui al een dag van tevoren ziet aankomen op je app. (gaat niet altijd goed  :N) Je kan dus je vetrek ook goed plannen en de boel in veel gevallen droog meenemen. Wat ook helpt is qua planningen een dag eerder alle luifels etc alvast droog op te bergen zodat je op de dag van vertrek minder werk hebt en/of thuis minder hoeft uit te klappen.
Gelogd

Dwightjelee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: (Cabanon) Conway Festival 2010
Re: Klappen met regen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2022, 10:08:22 am »

Ik ben echt heel blij met de reacties, want veel tips had ik niet eens aan gedacht. Blijkt maar weer hoe "groen" we zijn als nieuwe vw-kampeerders  ::)
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Klappen met regen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2022, 10:20:10 am »

En dan nog kun je de boel beter uitgeklapt in de regen laten staan dan nat ingeklapt. 48 uur lang nat inklappen vind ik echt (veel te) lang.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Klappen met regen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2022, 10:51:42 am »

En dan nog kun je de boel beter uitgeklapt in de regen laten staan dan nat ingeklapt. 48 uur lang nat inklappen vind ik echt (veel te) lang.
Vind ik ook.
Wij vertrekken morgen naar huis. 6 weken zon en stof en gisteren een eerste regenbui.
We komen dinsdagavond thuis en gaan hem woensdag, ongeacht of hij nat of droog is, en ongeacht van het weer van woensdag, bij mijn ouders in de tuin opzetten en eens serieus met de tuinslang erover om het stof eraf te krijgen zonder te wrijven.

Daar laten we hem drogen. Hoe het weer er nu naar uit ziet, kan het best zijn dat hij daar een week staat, maar dat is allemaal niet erg, als hij maar kurk- en kurkdroog is.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 271
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Klappen met regen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2022, 11:16:24 am »

Ook wij zijn nog onervaren in het klappen met regen. Wij kunnen de wagen in de stalling laten drogen. Dat is heel fijn. Maar waar ik me zorgen over maak is het volgende: wij laten het beddengoed tijdens het seizoen op de wagen. Stel nu dat je hem nat in móet klappen en een paar honderd kilometer moet rijden. Wordt het bed dan niet nat? Hoe doen jullie dat?
Gelogd

Dwightjelee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: (Cabanon) Conway Festival 2010
Re: Klappen met regen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 15, 2022, 11:18:06 am »

Ook wij zijn nog onervaren in het klappen met regen. Wij kunnen de wagen in de stalling laten drogen. Dat is heel fijn. Maar waar ik me zorgen over maak is het volgende: wij laten het beddengoed tijdens het seizoen op de wagen. Stel nu dat je hem nat in móet klappen en een paar honderd kilometer moet rijden. Wordt het bed dan niet nat? Hoe doen jullie dat?

Ik heb uiteraard nog geen ervaring met het klappen, maar het lijkt mij dat dit droog blijft toch? Het zit namelijk in de tent en de binnenkant van je tent zou in principe niet nat moeten worden?
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Klappen met regen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2022, 11:19:32 am »

Zo is het.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal