Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Imperiaal voor Trigano Olympe?  (gelezen 1369 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinSB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Imperiaal voor Trigano Olympe?
« Gepost op: augustus 22, 2022, 08:17:43 am »

Beste allen,
Wij staan op het punt om een vouwwagen aan te schaffen en na grondig onderzoek lijkt de trigano olympe het best bij ons te passen. Er is wel een dingetje: ik kan nergens vinden of er een imperiaal op kan. Een dakkoffer en een fietsenrek nemen we straks wel graag beide mee. Weet iemand hoe dit zit? Past er een op van een ander type of is er een universele optie bijvoorbeeld?

Ik hoor het graag :)3526] alvast dank


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Imperiaal voor Trigano Olympe?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2022, 09:59:20 am »

Op de Olympe past een imperiaal. Trigano levert deze in een smallere en een bredere variant (misschien verstelbaar?), je moet dan de bredere hebben. (ik dacht 1.60 meter).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Imperiaal voor Trigano Olympe?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2022, 03:33:36 pm »

Trigano heeft idd een verstelbare imperiaal die op de Odyssee en de Olympe past. Denk wel aan het laadvermogen daar zit je al wat sneller aan met de Olympe tov de Odyssee denk ik door de grotere tent luifel en stokken etc.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Imperiaal voor Trigano Olympe?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2022, 04:27:36 pm »

Ja dat kan. Er passen probleemloos 4 Thule Freeride fietsgoten op de universele imperiaal van Trigano (of een dakkoffer maar of dat erg handig is...)
Gelogd

KevinRekord

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe 2018
Re: Imperiaal voor Trigano Olympe?
« Reactie #4 Gepost op: november 27, 2022, 01:40:05 pm »

Houden jullie rekening met het maximaal toelaatbare gewicht? De wagen weegt leeg 450kg op een 650kg as. Dat betekend dat je 200kg kan laden, imperiaal weegt al snel 20-30 kilo. Dakkoffer weegt ook snel 30 kilo met iets van 75 kg laad vermogen. Fietsen snel 20kg per stuk… elektrische nog meer…. Je kan dit dus best meenemen, alleen kan je niets in de wagen meenemen….

Vind me een zeur…. Doet wat je er mee wil doen… bedenk alleen dat de as reparatie een dure grap is. De verzekering met ongevallen aardig moeilijk kan doen… en wil je graag met pech langs de weg komen staan?

Zelf hebben wij een 600 liter dakkoffer op de auto (307sw) liggen onderweg en kunnen met onze eigen Olympe prima 3 weken op pad met 3 kinderen (soms 4) 2 koelboxen in de kofferbak en de lichte dingen in de dakkoffer. De disselbak liggen losse spullen in, geen koelbox. 200kg aan camping spullen heb je zo verzameld in de wagen en hoop dat jullie een wijze en veilige oplossing vinden voor het vervoer van de dakkoffer en of fietsen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal