Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Geimpregneerd?? Alpenkreuzer Waterfront bezitters?  (gelezen 1831 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YvonneKB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer
Geimpregneerd?? Alpenkreuzer Waterfront bezitters?
« Gepost op: september 10, 2022, 07:45:14 pm »

Hallo allemaal,

Wij zijn nu een tweede x en weekje aan het kamperen met onze gloednieuwe Alpenkreuzer Waterfront.
Hij heeft het lokale niet voorspelde noodweer doorstaan. Zeer zware windstoten, zeer zware regen. Was echt gevaarlijk en veel schade bij anderen op de camping...

Geen lekkage, echter delen vh doek lekken niet geïmpregneerd.  Sommige delen bleven de druppels mooi op staan of af glijden, op andere delen doordrenkt doek.
 Ik kan verder niets vinden hierover aan info op internet. Misschien kunnen jullie helpen?

Zijn blij met onze 2 persoons, super makkelijk op te zetten,  prachtige blauwe Alpenkreuzer Waterfront, al gaat deze voor de tweede keer terug.  Naden niet goed gestikt in de buitentent en afwerking binnen op vele plekken armoedig met losse  draadjes.
Gaat vast wel opgelost worden met de dealer.

Zijn er al meer mensen met een Alpenkreuzer Waterfront? En wat is jullie ervaring?

Groetjes Yvonne en Rolf
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Geimpregneerd?? Alpenkreuzer Waterfront bezitters?
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2022, 07:59:16 pm »

Dat had ik niet verwacht van zo’n hoogwaardig afgewerkte tent. Zou zeker even teruggaan naar de dealer voor een oplossing. Bij mijn weten worden katoenen tentdoeken niet geïmpregneerd vanuit de fabriek.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Geimpregneerd?? Alpenkreuzer Waterfront bezitters?
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2022, 08:27:26 pm »

Lekken de doordrenkte delen of is het alleen nat doek?

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Geimpregneerd?? Alpenkreuzer Waterfront bezitters?
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2022, 09:27:29 am »

Die losse draadjes is niet meer dan normaal; zie je bij elke vouwwagen terugkomen. Gewoon weghalen (zitten vaak gewoon los) of afknippen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Geimpregneerd?? Alpenkreuzer Waterfront bezitters?
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2022, 02:44:53 pm »

Volgens mij hoort dat dicht te zitten en is het open gegaan op de naad. Dat hoort gewoon onder garantie lijkt me
Gelogd

mark op vakantie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer waterfront
Re: Geimpregneerd?? Alpenkreuzer Waterfront bezitters?
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2022, 09:54:29 pm »

Hallo Yvonne,

Wij hebben de afgelopen weken ook een paar heftige regen/onweers buien gehad,
en als het doek nat is krimpt het "enorm"
bij ons kwam ook extreem veel spanning op het deel waar de horizontale/dwars nokstok bij jullie door het doek is gegaan.
tevens kon de voortent niet meer dicht, daar zat zeker 3 centimeter tussen na de regen, droog opgezet met de ritsen dicht
en zeker niet teveel op spanning.
bij ons zijn de stokken bij het scharnier deel aan de bak daarom licht verbogen.

we gaan binnenkort met nog een paar kleine puntjes ons toch nog maar melden.

maar verder toffe tent, snel op te zetten, veel ruimte in de voortent, wel elke keer ruzie met klittenband indien geen vlakke ondergrond 🤨
kar volgt ook voortreffelijk (Grimselpas, Simplonpas en Gotthardpass zonder problemen)

Groet Mark
Gelogd

YvonneKB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer
Re: Geimpregneerd?? Alpenkreuzer Waterfront bezitters?
« Reactie #6 Gepost op: september 16, 2022, 12:40:55 pm »

Hallo Yvonne,

Wij hebben de afgelopen weken ook een paar heftige regen/onweers buien gehad,
en als het doek nat is krimpt het "enorm"
bij ons kwam ook extreem veel spanning op het deel waar de horizontale/dwars nokstok bij jullie door het doek is gegaan.
tevens kon de voortent niet meer dicht, daar zat zeker 3 centimeter tussen na de regen, droog opgezet met de ritsen dicht
en zeker niet teveel op spanning.
bij ons zijn de stokken bij het scharnier deel aan de bak daarom licht verbogen.

we gaan binnenkort met nog een paar kleine puntjes ons toch nog maar melden.

maar verder toffe tent, snel op te zetten, veel ruimte in de voortent, wel elke keer ruzie met klittenband indien geen vlakke ondergrond :)2955]
kar volgt ook voortreffelijk (Grimselpas, Simplonpas en Gotthardpass zonder problemen)

Groet Mark
Dankjewel voor je info! Wij moeten nog veel leren en alle info is welkom.  Dus ook over dat enorme krimpen. Fijn dat jullie zulke verre ritten hebben gemaakt. Dat trekt onze auto niet. Wij gaan eerst maar s Nederland onveilig maken ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Geimpregneerd?? Alpenkreuzer Waterfront bezitters?
« Reactie #7 Gepost op: september 16, 2022, 09:43:17 pm »

Ik zeg niet dat jullie dat gedaan hebben, maar een klassieke fout is de tent direct snaarstrak opzetten. Een doek werkt altijd en bij een nieuwe tent helemaal.   
Bij een nieuwe wagen is het doek ook vaak nog niet helemaal waterdicht. Dat is het pas nadat het nat geweest is.. 

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal