Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper tent vs Aart Kok tent  (gelezen 2073 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DouweT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Holtkamper tent vs Aart Kok tent
« Gepost op: september 17, 2022, 08:45:10 am »

Welke tent vinden jullie mooier?

Wat mij bij Holtkampers op Marktplaats opvalt, is dat de tent eigenlijk nooit strak afgesteld staat. De tenten van Aart Kok staan vaak veel strakker. Mijn eigen ervaring met Aart Kok (Kariba en Kavango) is dat de tenten heel mooi strak op te zetten zijn. Is dat met de Holkampers niet mogelijk? Zelfs bij de Kyte zie je altijd wel wat doek "flubberen". Wat zijn jullie ervaringen? Ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die met beide vouwwagens ervaring hebben.
Gelogd
Kampeer ervaring:
- Met ouders vanaf 3jr Alpenkreuzer vouwwagen
- 2001-2007 camp-let uit 1978
- 2008 Cabanon Stratos de Luxe model 2006
- 2009 Aart Kok Kariba
- 2010-heden Aart Kok Kavango

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Holtkamper tent vs Aart Kok tent
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2022, 08:53:23 am »

Gewoon een kwestie van goed opzetten.
Je bent met alle vouwwagens afhankelijk van de ondergrond.


Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 378
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Holtkamper tent vs Aart Kok tent
« Reactie #2 Gepost op: september 17, 2022, 10:46:34 am »

Ligt ook deels aan omstandigheden. Zeer vlakke ondergrond helpt mee. Maar ook vocht in de lucht en tentdoek telt mee.

En dan de marktplaats factor: zijn de foto’s van kamperen zelf of van even snel snel opzetten voor de deur. Zijn genoeg mensen die er dan net te weinig aandacht aan geven om hem strak op te zetten.

Bijv bij de kyte: de luifel haringen kun je zo 20cm verplaatsen tussen natte en droge omstandigheden.

Mijn kyte kan ik aardig strak opstellen. Maar het vergt wel dat ik dat na een halve dag even nakijk om het goed te doen. Na eerste opzet lijkt hij strak, maar na uitvouwen en vastzetten zit er nog wat rek in het doek.
Tevens, veel gemaakte fout: de haken aan de steunpunten aan de kar, die moet je schuin naar achteren, onder de kar,  richten ipv van de kar af. Dan krijg je het (overmaatse) grondzeil ook strakker en is ook de wand beter strak te krijgen.
De rest van de tent moet ik ook opnieuw strak zetten. Hij stond strak in natte toestand, maar staat er nu als een slappe dweil bij nadat hij goed droogt.


Hierbij een foto van het verzetten van de luifelharingen. Eerst nat opgezet, daarna 2 uur drogen. Nu dus de haring verzet.
« Laatst bewerkt op: september 17, 2022, 02:59:39 pm door getiem »
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Holtkamper tent vs Aart Kok tent
« Reactie #3 Gepost op: september 23, 2022, 03:19:35 pm »

Tja ik van WC eend vindt de Aart Kok mooier en daarom hebben we er ook één. HK was een goede tweede hoor. Niet alleen uiterlijk maar ook praktisch gebruik en prijs hebben bij ons de doorslag gegeven.

Beide zijn volgens mij heel strak en netjes op te zetten. Mij valt juist op dat deze twee merken heel strak staan ten opzicht van de concurentie. Zeker bij de gebruikers van deze merken zitten nogal wat "puristen" die een hekel hebben aan vouwtjes en wapperende stukjes doek.  WW
Gelogd

Hansie83

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist 2022
Re: Holtkamper tent vs Aart Kok tent
« Reactie #4 Gepost op: september 23, 2022, 05:38:02 pm »

Ha wat een leuke discusie altijd weer. Ik heb juist niet gekozen voor een Aart Kok vanwegen dit onderwerp. Ik heb even snel 3 vouwwagens van marktplaats naast elkaar gezet. Zie boven een Aart Kok Kariba, midden een Holtkamper Kyte en onder een Smitveld Violist.

I rest my case

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Holtkamper tent vs Aart Kok tent
« Reactie #5 Gepost op: september 23, 2022, 07:20:39 pm »

Smitveld op 1 kan ik inkomen.
Maar wat is er met die Aart Kok gebeurd? Een rimpelig huidje haha
Die andere vind ik dus niet zo strak staan…

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Holtkamper tent vs Aart Kok tent
« Reactie #6 Gepost op: september 24, 2022, 01:06:31 am »

De Smitveld heeft een de Waard-achtige constructie en vormgeving en dat vind ik mooi, maar ik vraag me wel af wat 'strak' opzetten er toe doet, het lijkt soms een wedstrijd te worden. Een vouw of rimpel doet in mijn beleving niets af aan een wel of niet leuke vakantie.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.298
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Holtkamper tent vs Aart Kok tent
« Reactie #7 Gepost op: september 24, 2022, 07:15:30 am »

Van iedere vouwwagen zijn foto's te vinden met fraai opgezette en minder fraai opgezette tenten.  Het heeft in principe niets met de wagen maar alles met de eigenaar( en het moment en de ondergrond) te maken, en dan maakt geen fluit uit wel merk dat überhaupt is.  Of dat nu een Camplet, Trigano of Cabanon,  of desnoods een Aart kok of Holtkamper is.  De opmerking dat een eigenaar van een bepaald merk meer een purist is geloof ik ook niks van. Ik vind dat altijd van die flauwekul.

Paar jaar geleden stonden we op een camping en toen kwam er een gezin met een Holtkamper naast ons staan. Zo als die de wagen (toegegeven het regende) opzette..  daar gingen mijn haren van overeind. 0,0 respect voor het materiaal Het kon ze duidelijk geen ene lor schelen.  En daar veranderde weinig aan toen het zonnetje weer scheen.

Een wereld van verschil met het gezin met de Roadmaster daarnaast.  ...overigens, over tenten die bijna altijd strak staan gesproken... 

Veel hangt ook nog af van het moment.   

In mijn eigen fotogalerij heb ik ook foto's van onze wagen die niet strak staat.  Bijvoorbeeld omdat ik m maar voor een overnachting heb opgezet..  zoals op deze foto.

En geloof me, ik ben een "purist"







Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 24, 2022, 07:32:49 am door poldertoerist »
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Holtkamper tent vs Aart Kok tent
« Reactie #8 Gepost op: september 24, 2022, 07:34:36 am »

Eens met voorgaande, het is van zoveel factoren afhankelijk of een tent strak staat. Maar over het algemeen zie ik beide merken goed staan.
Waar wel verschil in zit is de zwaarte van het tentdoek. Aart Kok is net allemaal wat zwaarder. Ook het frame. Dat maakt dat deze wat zwaarder is met opzetten. Dus als je van plan bent veel alleen op pad te gaan, is Holtkamper een fijnere keuze. Heb je altijd een extra hand beschikbaar dan is het wat mij betreft meer een kwestie van smaak of geld.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

tynke

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Feluka
Re: Holtkamper tent vs Aart Kok tent
« Reactie #9 Gepost op: oktober 18, 2022, 11:48:41 am »

We hebben zelf een Holtkamper Feluka. Het is ons nog nooit gelukt om deze mooi strak op te zetten, terwijl we echt ons best wel doen. We storen ons daar verder niet aan.
Hij is wel makkelijk op te zetten. En verder is het gewoon een hele fijne vouwwagen.  :J
Gelogd
Tynke
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal