Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Weekendje alleen eropuit?  (gelezen 2396 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024
Weekendje alleen eropuit?
« Gepost op: september 20, 2022, 01:00:01 pm »

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar jullie ervaringen.

Ik wil er al een tijd alleen opuit, een weekendje weg met onze home-made tenttrailer.

Tja in eentje, toch voel ik een drempel. Fijne vrouw en kids, we gaan natuurlijk ook regelmatig samen op pad.
Toch is er iets wat me tegenhoudt om dit te doen, lastig uit te leggen, meer een gevoel dat het niet zo hoort?

Toch lijkt het me heerlijk, camping waar je een kampvuurtje mag maken, boekje erbij, wandelen, gewoon lekker rustig.........liefst in de kou.

Is er iemand op dit prachtige forum die er wel eens alleen opuit gaat, voelde jezelf ook een drempel of juist niet?

Groet,
Ber
« Laatst bewerkt op: september 20, 2022, 01:06:57 pm door Ber »
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2022, 01:46:41 pm »

Hallo Ber.
Dit is herkenbaar. Niet dat ik er met de klapper alleen op uit ga, maar wel soms zonder vrouw en kind.
Volgens mij heeft iedereen wel eens behoefte aan 'me time'.

De enige waar je qua gevoel rekening mee moet houden ben jezelf, en je vrouw. Ik zou het 'gewoon' op tafel gooien.
Bijvoorbeeld "wat vindt jij ervan als ik een weekend alleen weg ga?".
Misschien vindt je vrouw het ook prettig om eens een weekend het huis voor zichzelf te hebben  :)

En uiteraard, andersom natuurlijk ook. Als zij eens een weekend weg wil, stel voor om de kar ergens neer te zetten, en haar een 'me time' weekend te geven.

Ik ken iemand wiens vrouw een midweek centerparcs doet, met 10 films en 20 boeken mee.

Succes!
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2022, 02:02:20 pm »

Hi Gertjan,

Mijn vrouw vind het geen enkel probleem, die zegt juist, ga maar lekker.

Het is meer m'n eigen gevoel.

Groet,
Ber
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2022, 02:13:09 pm »

Hoi Gertjan

Ja ik Martijn doen dat in de herfst winter periode. Mijn vrouw heeft een spierziekte waardoor zij het dan niet kan. Wij hebben in ons gezin altijd een vader dochter weekend en een moeder dochter weekend en dan kan de ander doen wat hij of zij wil. Maar overleg en kijk wat er van komt. O maar als ik een weekend alleen ga dan is het wel met een tent.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2022, 03:07:15 pm »

Hi Gertjan,

Mijn vrouw vind het geen enkel probleem, die zegt juist, ga maar lekker.

Het is meer m'n eigen gevoel.

Groet,
Ber

Hi Ber,
Dan zou ik in ieder geval 1 weekend doen. Voelt t dan nog steeds niet goed, heb je het in ieder geval geprobeerd!
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2022, 04:32:46 pm »

Ik heb het toevallig deze zomer gedaan. Vriend is niet van het kamperen, dochter niet en vaste kampeer vriendin was in Italië. Ik had in het begin een behoorlijke drempel, maar het is heel goed bevallen. Het was een bevrijding om helemaal alleen met jezelf rekening te houden. Ook al is het iets wat je graag doet.
Het klinkt zo sneu als ik het zo zeg :) Ik heb genoten van mijn boekjes, ben uit eten gedaan en heb een wandelroute gedaan. En ik mocht eten wat ik zelf wilde, gaan waar ik zelf wilde, etc
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2022, 04:47:56 pm »

kan het iedereen aanraden.
zelf ga ik dan niet met de klapper, maar lekker simpel, fiets, tentje, matje, slaapzak en kookspulletje naar een eenvoudige camping, (waar een vuurtje mag) .
lekker er even uit. (heet dat Me-time?) .
niets mis mee, en je bent echt de enige niet...

gewoon doen, ervaar t voor een weekendje....
Gelogd

n.jansen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2022, 05:18:19 pm »

Ik ben een paar weken terug nog 5 nachten alleen met de vouwwagen op pad gegaan. En het was héérlijk! Zonder man en kids, even helemaal doen waar ik zelf behoefte aan had  :>
Opzetten en inklappen was ook prima te doen, ik heb alleen even hulp gehad bij het optillen van de deksel van onze CC country.

Het is zo goed bevallen dat ik dit in het voorjaar weer een paar dagen ga doen.

Probeer het eens uit en laat je niet tegen houden van wat “men” er eventueel van vindt!
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #8 Gepost op: september 20, 2022, 05:30:05 pm »

Allereerst leuke vraag.
Misschien net even anders, maar toch mijn ervaring ook even delen.
Ik ga 1 á 2 per jaar weg met de motorclub. Dat is voor mij er heerlijk uit zijn. Of kamperen met de tent achterop of in een hotelletje. Even opladen en de dagelijkse beslommeringen achter laten. Als je dan weer thuis komt dan je zie je het allemaal weer helder. En ik schijn daarna ook weer de betere versie van mijzelf te zijn.
Als ik te lang niet ben weggeweest dan krijg ik van zelf vragen wanneer……..
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #9 Gepost op: september 20, 2022, 07:26:50 pm »

Ook hier soms alleen er op uit. Niks mee en ik zou het gewoon proberen voor een weekend. Mocht je er achter komen dat het dan echt niet fijn voelt dan weet je dat door ervaring. Doe je het niet dan blijft de vraag voor jou onbeantwoord.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #10 Gepost op: september 20, 2022, 08:04:33 pm »

Ik ben laatst voor het eerst een nachtje alleen met de vouwwagen weggeweest. Had zeker ook mn bedenkingen, voelde me schuldig naar man en kind. Ondanks dat manlief er helemaal achter stond. De twee dagen alleen waren een mengeling van heerlijk genieten en af en toe het heel jammer vinden dat ik het genieten niet kon delen met man en kind. Maar volgens mij is het goed voor een mens, af en toe alleen, dus ik ben van plan het vaker te doen.
Zou het gewoon een keer voor 1 nachtje proberen. Geen man overboord als het niet bevalt.
Gelogd

Mopo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 61
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #11 Gepost op: september 20, 2022, 10:28:46 pm »

Ik doe het ook maar dan wandelend met tentje of af en toe hotel. 2 keer per jaar richting Santiago; heerlijk!
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #12 Gepost op: september 20, 2022, 11:08:52 pm »

Lijkt me ook wel leuk om een keer te doen.
Bij mij is het iets anders. Ik heb diabetes en soms kan ik door mijn suiker in de problemen komen en me zelf niet meer verder helpen. Dan alleen relatief ver van huis zijn zonder iemand in de buurt die weet wat hij moet doen, is niet de beste optie. In de buurt van huis is dat nog goed te doen, de huisgenoten krijgen mijn locatie en alarm op hun GSM in dat geval. Maar als je verder van huis bent is dat moeilijker.


Echter op stap gaan met een vereniging zonder gezin, met mensen die me dus kennen en weten wat te doen in die situatie, dat doe ik wel af en toe. Maar helemaal alleen, dan zouden mijn huisgenoten zich zelf als het goed maakt om die reden redelijk ongerust zijn en meer in stress zijn dan nodig.

Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #13 Gepost op: september 21, 2022, 10:55:54 am »

Ik ben zelf nog nooit helemaal alleen zonder gezelschap op reis gegaan maar ik kan me wel voorstellen dat dat verrijkend is voor jezelf.  Ik ben vorig jaar wel alleen met mijn dochter weggegaan en had daar op voorhand ook wat stress rond maar dat is een hele fijne ervaring geweest.  Het is goed voor een mens om eens iets nieuws te doen en ook even op jezelf te zijn.  Uiteindelijk is de relatie met jezelf toch wel de langste relatie die je in je leven aangaat en die moet je dus best goed verzorgen.

Is een deel van je huiver het alleen kamperen of gaat het enkel over het alleen weggaan?

Je ziet op campings wel vaker solo reizigers.  Misschien iets vaker in een klein tentje maar waarom zou je je vouwwagen niet kunnen gebruiken.  Ik zou er als medekampeerder in ieder geval niets raars in zien.  Zelf zou ik niet voor die formule kiezen maar dat is dan het puur praktische en dat lijkt voor jou niet het probleem.
Enkel de ervaring zal jullie leren of het voor jullie werkt en moest dat niet goed uitpakken dan kan je daar uit leren!
Veel succes!
Gelogd

Ber

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2024
Re: Weekendje alleen eropuit?
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2022, 12:57:01 pm »

Mooie woorden Bea.

Ook ik ga ieder jaar 1op1 een weekendje weg met mijn jongens. De een wil atijd kamperen de andere wil altijd een luxe hotel :H Dit zijn natuurlijk prachtige momenten.

Ik kan me prima alleen vermaken. Het is gewoon het gevoel, ik heb een fijn gezin, dus waarom alleen eropuit. Ik zie inderdaad ook op campings mensen alleen, vind ik altijd knap.

Ondertussen ben ik er wel uit hoor, in november ga ik het doen. Ik heb 2 campings op het oog die dan nog open zijn. 1 in de Ardennen en 1 natuurcamping in Gelderland, bij beide mag een kampvuur.

Leuk om alle reacties te lezen.

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal