Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Raclet Safari, Jamet  Dakota Outdoor of Cabanon Monaco  (gelezen 1189 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjerk Tjerk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Geen
Raclet Safari, Jamet  Dakota Outdoor of Cabanon Monaco
« Gepost op: februari 09, 2023, 05:14:51 pm »

Hallo,

Wij zijn nieuw hier. Vroeger als kind ben ik veel met mijn ouders veel weggeweest met de vouwwagen. Nu staan we op het punt voor onze eigen gezin een vouwwagen te kopen.

We twijfelen tussen een:

* Cabanon Monaco
* Jamet Dakota Outdoor
* Raclet Safari

Belangrijk voor ons is opzetgemak/snelheid, isolatie en stormvastheid.

Het is bedoeld voor 4 personen met twee jongen kinderen.

Wie heeft ervaring met een van bovenstaande modellen/merken? We zijn erg benieuwd!

Groeten,

Tjerk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Raclet Safari, Jamet  Dakota Outdoor of Cabanon Monaco
« Reactie #1 Gepost op: februari 09, 2023, 08:20:05 pm »

Wij hebben de raclet safari en zijn daar tevreden over omdat die voor ons de nodige ruimte geeft.


Wat betreft snel opzetten, de slaaptent staat snel. Dat is een goede 5 à 10 minuten. Dan nog haringen slaan. De hele tent heb je toch al gouw een 30 minuten werk aan en als je alle haringen wil slaan en stormkoorden is het nog een stuk langer werk. Ondertussen word ook nog binnen alles in orde gezet en ben je toch wel wat tijd kwijt om alles goed te zetten. Hangt ook af van wat je allemaal in het middenvak stokkeert en allemaal wenst op te slaan.


Er is bij camping zorro ook een kleinere versie van de wagen. Het is te zeggen de voortent is een stuk kleiner. Daardoor staat hij iets sneller, minder haringen. Kan de voortent aangerits blijven. En verder wordt de tijd ook hier erg bepaald wat je verder nog allemaal wenst op te slaan te verhuizen. Daar is het dus kiezen tussen ruimte in de voortent of snelheid.


De andere twee heb ik geen ervaring mee.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Raclet Safari, Jamet  Dakota Outdoor of Cabanon Monaco
« Reactie #2 Gepost op: februari 10, 2023, 10:23:36 am »

Als je de zoekopdracht gebruikt vind je wel wat over de plus en min punten van de Safari. Wij zijn een paar jaar geleden van Safari naar een Odyssee gegaan. De andere 2 ken ik niet zo goed. Maar isolatie maakt denk ik niets uit want een tentdoek koelt snel af. Hoe kleiner de ruimte/voortent is hoe sneller het warm is en blijft met een (electrisch) kacheltje. Pack & Go en het formaat van de Safari was voor ons de reden om de switch te maken. Ruinte is heerlijk met zelfs toen met 2 kleine kinderen en een hond met slecht(er) NL weer niet echt nodig. Voordeel van de Odyssee is de zijtent zodat de kinderen een eigen kamer hebben. Ondertentjes kan maar vinden we te krap en is opslagruimte bij ons  :#
Ik zou bij wat dealers kijken naar verschillende modellen en hoe het opgezet wordt.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Raclet Safari, Jamet  Dakota Outdoor of Cabanon Monaco
« Reactie #3 Gepost op: februari 10, 2023, 01:01:43 pm »

Wij hebben sinds een jaar de Safari GL. Is GROOT! Heeft dus een keuken en een kuipzeil. Wagentent staat best snel, voortent en luifel heb je snel omhoog, maar dan komt het aan op haringkjes happen.... Eh.. tikken! Dat zijn er best veel! Uiteindelijk is het dus geen rappe opzetten, maar ik heb vakantie!

Wij twijfelden ook erg tussen de Raclet Safari en de Cabanon Monaco. De Dakota ken ik niet.

Bij de Monaco heb je in de luifel geen zijstukken. Zijn er wel bij te krijgen maar erg duur. De Safari heeft standaard schokbrekers voor een eventuele tempo100 keuring. Dat ding ligt super achter onze auto! Als je die schokbrekers overweegt, wordt de Monaco nog weer duurder. Maar goed, dat waren zo ongeveer onze afwegingen.
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Raclet Safari, Jamet  Dakota Outdoor of Cabanon Monaco
« Reactie #4 Gepost op: februari 15, 2023, 07:15:26 am »

Misschien eens denken aan een raclet villanova tune ofzo?
De kleinere safari. Staat veel sneller.
Nieuw wel alleen verkrijgbaar bij Zorro in Belgie
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal