Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen voor langere reis door europa  (gelezen 1367 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maaikek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Vouwwagen voor langere reis door europa
« Gepost op: maart 27, 2023, 10:26:08 pm »

Hi allemaal,
Wij hebben jullie hulp nodig! Volgend jaar zijn we van plan om met ons gezin drie tot vier maanden te gaan reizen met een vouwwagen door europa. We willen het rustig aan doen, dus niet om de paar dagen doorreizen. Liever overal een weekje tot twee weken. Welke vouwwagen zou jij aanraden?

- makkelijk en snel op te zetten
- alle slaapplaatsen (4) hoog boven de grond en op lattenbodems
- niet te groot

We zijn al bij een winkel gaan kijken, en ons oog viel op een alpenkreuzer campfire. Iemand ervaring mee?

We zijn benieuwd!!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor langere reis door europa
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2023, 10:39:34 pm »

https://classicstrider.com/
Deze mensen rijden de hele wereld over met hun Mercedes 220S Ponton 'Abel' en een Zambezi.

Volgens mij kun je dit in Europa prima met zo'n beetje elke vouwwagen maar je kunt je afvragen of je voor het zuiden een grote voortent nodig hebt. Je zou eens kunnen kijken naar bv een Cabanon Malawi, Aart Kok Livingstone. Mogelijkheid van een achtertent, een ruime luifel die evt dicht kan en een binnenruimte voor als het slechter weer is. 
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Vouwwagen voor langere reis door europa
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2023, 06:41:28 am »

Mooi plan. Als je alle slaapplaatsen van de grond wilt en snel wilt opzetten zijn de 123 wagens (zoals de campfire) de enige opties denk ik.

Andere opties zijn dan oa Aart Kok Kavango/Kariba, combicamp Flexi, jamet Jametic, trigano Odyssee.

De Campfire is redelijk nieuw. Als je zoekt op het forum vind je wel wat ervaringen.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Vouwwagen voor langere reis door europa
« Reactie #3 Gepost op: maart 28, 2023, 07:38:20 am »

Afhankelijk van je budget …

Maar de hierboven genoemde wagens zijn goede opties met alle bedden van de grond. (De Livingstone van Aart Kok dus niet)
Maar als je hem elke week opzet, waarom moet ie dan “snel” staan? Gemakkelijk snap ik!

Ik zelf zou met die eisen zeker een Aart Kok Kavango overwegen, kwalitatief goede wagens, zie ook de site over de klassieker met zambezi. 4 verhoogde bedden met lattenbodem, veel ruimte onder het bed. Met of zonder keuken. Snel op te zetten. Niet groot, wel ruim genoeg om
Met slecht weer binnen te zitten.

Maar de andere 1-2-3 klappers zijn vergelijkbaar qua opzetgemak en ruimte.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Vouwwagen voor langere reis door europa
« Reactie #4 Gepost op: maart 28, 2023, 08:22:35 am »

Wij gingen jaren met de Odyssee 6 weken weg. Staat snel, 2 echte bedden, veel laadruimte. Als je 2 echte bedden nodig hebt kan ik die echt aanraden. En met 'die' bedoel ik, alle vouwwagens met het 123 systeem. Super veel plezier van gehad, en eens je het in de vingers hebt, sta je er snel mee. Wij deden het op het einde op 40minuten bij mooi weer (dus zonder vloer etc). Wil je de aangebouwde luifel en vloer en ..., duurt het natuurlijk een stuk langer, maar het blijft een snel systeem.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 434
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Vouwwagen voor langere reis door europa
« Reactie #5 Gepost op: maart 28, 2023, 09:05:02 am »

https://classicstrider.com/
Deze mensen rijden de hele wereld over met hun Mercedes 220S Ponton 'Abel' en een Zambezi.

Volgens mij kun je dit in Europa prima met zo'n beetje elke vouwwagen maar je kunt je afvragen of je voor het zuiden een grote voortent nodig hebt. Je zou eens kunnen kijken naar bv een Cabanon Malawi, Aart Kok Livingstone. Mogelijkheid van een achtertent, een ruime luifel die evt dicht kan en een binnenruimte voor als het slechter weer is.
mooi plan, alleen 10 jaar lang geen update's meer geweest.......... KK
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor langere reis door europa
« Reactie #6 Gepost op: maart 28, 2023, 10:24:35 pm »

Oh ja,  ik volg ze op Facebook. Ze hebben al een gigantische reis achter de rug en zijn weer volop onderweg https://www.facebook.com/ClassicStrider
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 434
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Vouwwagen voor langere reis door europa
« Reactie #7 Gepost op: maart 29, 2023, 08:28:36 am »

kijk, dat is geweldig!!  WW
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal