Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: inpakken vouwwagen en auto  (gelezen 8594 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erupton

  • Gast
inpakken vouwwagen en auto
« Gepost op: juli 11, 2009, 11:26:15 am »

Vorig jaar, na een aantal jaar te hebben gecaravanned, een nieuwe vouwwagen gekocht en heerlijk op vakantie geweest met het gezin. Wat een verademing t.o.v. een caravan vakantie. Je kunt tenminste lekker doorrijden en hebt bakken met ruimte als de wagen is opgezet. Het gaat overigens om een Raclet Jasmin. Een klassieke wagen maar wel een hele ruime met lekkere bedden. Maar goed, ik had toch een beetje moeite met het inpakken en indelen van de combinatie. De kogeldruk was toch behoorlijk veel, ruim 65 kg. Voor een caravan prima maar voor een vouwwagen toch wel veel denk ik.
Ik heb de wagen wel 3 of 4 keer in- en uitgepakt om een beetje een acceptabele kogeldruk te krijgen. (zonder de wagen aan de achterkant extra te verzwaren vanwege slingering). Voortent op de wagen was geen optie, de wagen wordt i.c.m. de stoelen erg hoog waardoor het zwaartepunt wellicht te hoog ligt.
Wat zijn jullie ervaringen met het inpakken van de wagen en auto?

Disselbak:
Chemisch toilet, Koelbox (1/2 vol), haringen, scheerlijnen, hamer

Vouwwagen: (Van voor naar achter, hier heb ik het meest mee zittenschuiven. Voor het frame en stokken is een aparte uitsparing gemaakt, die liggen tegen het voorste bankje aan.)
Voortent, parapluframe, luifel, luifelframe, tafel 2x, matten, gasfles

Wielkasten:
speelgoed, electra spullen, opblaaskussens, en dan nog plek over dus die met proviand vol geduwd.

Eindkeuken:
Standaard spullen, als borden, glaswerk (kunststof natuurlijk)

Bovenop:
4 klapstoelen, verder niks vanwege de hoogte van de vouwwagen.

Auto:
4 boodschappenkratten me kleding, watertankje, piknick klaptafel/bankje, kussens
Gelogd

lucanza

  • Gast
Re:inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2009, 02:25:27 pm »

eerst en vooral welkom erupton
jezelf voorstellen kan je hier:]http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/board,3.0.htmll]

Ik heb net hetzelfde probleem met mijn raclet santale (is dezelfde enkel een andere bermkeuken) en ik moet zeggen dat 65 kg niet overdreven is.
Het is gewoon logisch nadenken bij deze hoor, gewoon zoveel mogelijk zware spullen achteraan en zomin mogelijk overbodige spullen meenemen.

ik weet het, het is misschien een belachelijk antwoord maar ik probeer zoveel mogelijk te helpen; ::)

Ook de fietsendragers zover mogelijk naar achter en de disselkoffer niet teveel vullen (als je een van beiden hebt)

alvast veel plezier op dit forum!! :K

ook effen de polls invullen i v m locatie en merk klapkar.



PS als je het instructieboekje nog hebt kan je me dit eens bezorgen ,je bent de eerste die ik hier op dit forum tegenkom met dezelfde klapkar als de onze!! en vergeet ook de stickers niet!! :)

« Laatst bewerkt op: juli 11, 2009, 02:30:45 pm door lucanza »
Gelogd

erupton

  • Gast
Re:inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2009, 11:28:12 am »

Ik moet mijn profiel nog even bijwerken en zal me later nog even netjes voorstellen in het juiste topic.

Ik heb een tijdje geleden ook al voor iemand de opzetinstructie in PDF gezet. Heb maar even een topic aangemaakt  in het juiste forum.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3495.0.html

Om nog even ontopic te gaan:
Overbodige spullen niet meenemen is altijd een beetje lastig met 2 kinderen  ;)
Ik zal ook dit jaar nog wat moeten schuiven met de bagage, ik denk dat ervaring en gewoon uitproberen het beste gaat werken.
Gelogd

lucanza

  • Gast
Re:inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2009, 11:58:24 am »

alvast bedankt voor de opzet instructies ! :K :K :K

ook wij hebben 2 kleintjes (2 en 1j)en ja ze vragen nu eenmaal meer bagage(luiers,speelgoed bedje koelkastje etc...)

Bij Ons :zoveel mogelijk zware spullen achteraan !! :J :J :J

Gelogd

Richard

  • Gast
Re:inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2009, 05:01:50 pm »

Ik moet mijn profiel nog even bijwerken en zal me later nog even netjes voorstellen in het juiste topic.

Ik heb een tijdje geleden ook al voor iemand de opzetinstructie in PDF gezet. Heb maar even een topic aangemaakt  in het juiste forum.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3495.0.html

Om nog even ontopic te gaan:
Overbodige spullen niet meenemen is altijd een beetje lastig met 2 kinderen  ;)
Ik zal ook dit jaar nog wat moeten schuiven met de bagage, ik denk dat ervaring en gewoon uitproberen het beste gaat werken.

Neem van alles de helft mee en neem van geld 4x zoveel mee
Gelogd

lucanza

  • Gast
Re:inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2009, 06:48:15 pm »

net geschoven met bagage en uitgekomen op 56 kg kogeldruk daarvoor op 83kg
D.w.z. alle zware stukken achteraan!!!!(voor ons is dit skottelbraai, keuken gevuld met allerlei conserven en babyvoeding, gewone gasfles tafel en stoelen bovenop)
Alles gecontroleerd en vertrekkensklaar, nog 8 keer  :ZZZ :ZZZ :ZZZ....
Gelogd

erupton

  • Gast
Re:inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2009, 08:16:32 pm »

Kijk dat is nogal een verschil.
Skottel in de vouwwagen is ook een idee ja, die lag vorig jaar in de auto. Ga het over 2 weken ook eens op deze manier proberen.

@Richard
Van alles de helft, haha. Kan natuurlijk 1 kindje thuis laten  >:(
Nee, gaat helemaal goed komen. Gewoon beetje schuiven met bagage en gewicht zoveel mogelijk op de as (of er net achter)
Geld is trouwens niet zo zwaar, tegenwoordig alleen maar plastic.  :#
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2009, 09:03:52 am »

Schitterend, nog 2 "Racletters"  :W
Wij hebben een Raclet Pinato Sr. met daarvoor een Volkswagen Golf en dus is het inpakken altijd een hele uitdaging.
Wel een waar ik toch verrassend goed in slaag.
Wij hebben geen last meer van de bijkomende bagage voor de "kleintjes", die zijn ondertussen al 5 en 8 jaar.
Maar zoals ze zeggen kleine kinderen, kleine "bagage", grote kinderen, grote bagage. (hehe, normaal zeggen ze "kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen")
Wat wij aan luiers, melkflessen, babyvoeding mogen thuis laten is vervangen door een extra surfplank (voor de oudste), 2 fietsen, extra gezelschapspelen,...

Back on-topic: :J

In de disselbak gaan bij ons de gasflessen, de eerste benodigdheden om de vw uit te klappen ("piketten", hamer, extra elastiekjes...)
Vorig jaar had ik daar nog 2 campingkoelkastjes in gestoken maar nu gaan we er een huren ter plaatse

Tussen de bankjes: de tafel, stoelen, tentstokken (paraplusysteem), voortent, scottel en de "gaatjes" opvullen met allerhande kleine rommel.
In de bankjes: kledij (in plastic zakken voor het geval de wielkassen lek raken), speelgoed, zwemvliezen ed...
In de bermkeuken (die eigenlijk gedeeltelijk tussen de bankjes zit): keukengerei, plastic borden, bestek, kruiden,...
Onder het dekzeil: vloerkleed.
op het imperiaal van de auto: dakkoffer voor de partytent, surfgerei, schoenen, slaapgerei
Op het imperiaal van de vouwwagen: surfplanken en zeilen.
Op de koffer van de auto: 2 kinderfietsen.

en dat alles met een maximaal gewicht van de vouwwagen van 650 kg en een kogeldruk van rond de 55kg.  :K

Hier kan je zien hoe de combinatie er vorig jaar uit zag.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,709.msg11849.html#msg11849
 Voor de "versie 2009" is het nog eventjes wachten.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #8 Gepost op: juni 29, 2013, 03:48:56 pm »

Ik was vandaag druk aan het inpakken en vroeg mij eigenlijk af hoe jullie dat doen. Ik heb voor het huis een eigen parkeerhaven waarop ik de klapper net uit kan klappen. Thuis ligt alles in de woonkamer en in de hal en daar vanuit leg ik alles in de klapper. Dat ziet er ongeveer zo uit:



En vanuit de keuken dan zo:



En om bij de oorspronkelijke vraagstelling te blijven: ik probeer altijd alles in de klapper te krijgen. Enkel dat wat we onderweg nodig hebben komt in de auto, dus eten, drinken, wegenkaarten, waardevolle spullen en speelgoed voor de jongens.
Het is elk jaar weer een strijd om de hoeveelheid mee te nemen spullen beperkt te houden, dus ik begin als de wagen half vol is al te roepen dat er niet meer mee kan. Vrouwlief werpt dan de lege auto in de strijd, ik mompel dat die vanzelf vol komt als het zo doorgaat en aan het einde van de rit is de wagen vol en de auto bijna leeg. En daar is moeke achteraf dan wel weer wel blij mee  ::)
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2014, 01:07:43 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2013, 07:04:15 pm »

Bij ons gaat zo'n beetje alles in den klappert. Alleen nodige spullen voor onderweg in de auto.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #10 Gepost op: juni 29, 2013, 07:29:30 pm »

Ehm, bij ons zitten zowel de vouwwagen als de auto (Skoda Octavia Combi met lel van een kofferbak) altijd vol en we zijn maar met z'n drieën  ::)

Nu moet ik wel zeggen dat de kofferbak al snel vol is met een grote koelbox van 41 liter, een vouwfiets en een 18 inch kinderfiets. In de vouwwagen zitten alleen spullen die daar ook in blijven, maar toch is hij evengoed bijna vol. Alleen op de keuken kunnen dan nog 3 slaapzakken en een opdekmatras. Kleding van mij en onze zoon gaan in de disselbak, die dan met de gasflessen en dingen als gereedschapskist, grondzeilen, opstapkrukjes e.d. dan toch ook vol zit. De tas met kleding van mijn man gaat in de auto, net als de tas met handdoeken. Losse dingen zoals schoenen doen we her en der tussen, in de auto zitten dan dingen voor onderweg zoals leesvoer, spelletjes en eten/drinken.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Yvonne01

  • Gast
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #11 Gepost op: juni 29, 2013, 08:37:50 pm »

wij leggen ook wat spullen op de keuken neer...
Ik weet niet of je onder het zeil deze mogelijkheid heb met deze wagen?

Bij ons liggen daar de tentstokken ( zijn bij ons niet zo zwaar ), picknickset en het droogmolentje.
Misschien kan je er iets mee!
Gelogd

MichelvDijk

  • Gast
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #12 Gepost op: juni 29, 2013, 08:39:41 pm »

Bij ons liggen op de keuken 3 opvouwstoelen, even vast gesjord met spanbandjes uiteraard.
Anders is er wellicht iemand op de snelwegen die een stoel in de voorruit krijgt  :H
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #13 Gepost op: juni 29, 2013, 09:27:57 pm »

Bij ons ligt altijd alles in de vouwwagen, ook als die 's winters in de garage staat. Het enige dat we dan nog moeten doen is de koelbox vullen, een koffer kleren en de skottel in de auto gooien (die skottel gebruiken we ook thuis)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: inpakken vouwwagen en auto
« Reactie #14 Gepost op: juni 30, 2013, 07:48:48 am »

veel spullen liggen bij ons standaard in de vw. staat ook thuis gestald in de garage. Stoelen gaan onder het dekzeil, alleen de koelbox en wat dingen als schoenen gaan in de auto. En de proviand voor de eerste paar dagen staan in de auto.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal