Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: HOE impregneren???  (gelezen 6477 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bsb2010

  • Gast
HOE impregneren???
« Gepost op: april 12, 2010, 12:09:44 pm »

Er is al eerder een topic geplaatst over impregneren, waarin veel informatie te vinden was voor mij als absolute "nono" op dit gebied. De kans is dus groot dat ik tzt een poging zal gaan wagen de vw te impregneren, las iets over impregneer van het merk Nonat (voor grote oppervlakten), dat met water aangelengd moet worden en dan met spons of vegertje aangebracht moet worden.

Hoe aan te lengen met water en in welke verhoudingen, dat zal waarschijnlijk wel netjes op de verpakking staan, hoeveel verpakkingen er nodig zijn voor een x aantal m2s waarschijnlijk ook. Opbrengen met spons of vegertje, dat snap ik ook nog wel. Maar, om zoiets tijdens mijn vakantie te doen vind ik geen goede optie en neem aan dat de wagen toch echt volledig opengeklapt moet staan om met behulp van een trapje bovenop het dakdeel van de tent aan de slag te kunnen, en, dat er ook een x-droogtijd nodig is voor je vervolgens de boel weer veilig (volledigdroog!) in kunt klappen.

Hoe deden julie dat? En, bewerkten jullie dan eerst de naden en daarna de grote oppervlakken of is het slimmer dat precies andersom te doen? En de naden, alleen buitenzijde of zekerheidshalve ook maar aan de binnenkant?

Ben benieuwd naar de reacties!
Gelogd

screech

  • Gast
Re:HOE impregneren???
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2010, 01:09:42 pm »

Ik heb een spuitbus impregneer gekocht, en tijdens mijn vakantie de naden langsgelopen.
Dus niet het hele doek gedaan. Sorry.

Overigens wel eerst op een klein stukje geprobeerd. beetje zonde als je kleurverschil krijgt.
Gelogd

Sidecarmaniac

  • Gast
Re:HOE impregneren???
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2010, 03:03:24 pm »

.......
Hoe deden julie dat? En, bewerkten jullie dan eerst de naden en daarna de grote oppervlakken of is het slimmer dat precies andersom te doen? En de naden, alleen buitenzijde of zekerheidshalve ook maar aan de binnenkant?
Ben benieuwd naar de reacties!
Nee met impregneren van een hele tent heb ik geen ervaring.
Voor naden heb ik wel eens de NoNat Seamealer (nadendicht) gebruikt met goed resultaat.
Ik heb toen met een klein penseeltje het spul aangebracht, want de "grote kwast" die in het potje zit, doseerde wel erg royaal.
Misschien is het ergens te doen in een loods bij een boer, vouwwagenstalling, 's maandags in een kartbaan-hal of zoiets?
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:HOE impregneren???
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2010, 03:26:02 pm »

gewoon omega 123 waterdicht kopen zit in een spuitflacon en dat spul werkt echt goed heb het op bijna alle tenten gedaan die ik in bezit heb gehad je moet alleen en warme windstille droge dag hebben anders is die van je buren ook gedaan  :?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:HOE impregneren???
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2010, 09:11:27 pm »

Wij hebben de hele vouwwagen geimpregneerd tijdens de afgelopen zomervakantie. We hebben een zachte borstel op stok gekocht (bij een kampeerwinkel) We hebben eerst de hele tent schoongemaakt met water en de borstel, niet hard duwen maar vooral stof en rommel eraf. Hierna hebben we met no nat (aan te lengen met water) met dezelfde borstel het geheel gedaan. De borstelstok is uitschuifbaar dus we hebben daar geen trapje bij nodig. We hebben een paar dagen een fikse bui gehad en hij was weer helemaal waterdicht. HIER de link naar de borstel die wij hebben.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:HOE impregneren???
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2010, 09:17:46 pm »

extra tipje de borstel verkopen ze ook bij action nog geen 10 euro geloof ik mischien iets mindere kwaliteit
maar zijn zekers goede borstels ik doe de ramen op de eerste verdieping er mee klein trapje en kan er zo bij
Gelogd

muis

  • Gast
Re:HOE impregneren???
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2010, 09:21:42 pm »

De borstel die wij hebben is wel heel zacht en dat is erg belangrijk omdat je anders door het tentdoek gaat.
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:HOE impregneren???
« Reactie #7 Gepost op: september 16, 2010, 06:58:59 pm »

Ik heb die borstel van de action ook en kan je verzekeren dat hij zacht is.
Ik was er altijd de auto mee.... is tie ook eigenlijk voor bedoeld
Gelogd

GlobetrotterXXL

  • Gast
Re: HOE impregneren???
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2012, 06:30:59 pm »

Hoi!

Is het impregneren evt. ook te doen met een verfrol (zacht model), op stok?  Ik denk hierbij bv. aan No-Nat product ofzo?  Of evt. met een rugsproeier (cfr. onkruidsproeier)?
Cheers,

Bart
Gelogd

primera

  • Gast
Re: HOE impregneren???
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2012, 06:39:05 pm »

Ik heb gewoon de autowasborstel gebruikt.

Deze is nog nooit gebruikt voor sop of zo.

En voor de alpenkreuzer allure had ik 2 flessen nodig voor de vouwwagen.
Ook van Nonat.

Dus cabine voortent en luifel.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: HOE impregneren???
« Reactie #10 Gepost op: juni 18, 2012, 03:01:21 pm »

Toen we de Alpenkreuzer nog hadden en gingen impregneren heb ik Tenten waterdicht van Basecamp gebruikt. Deze moest je mengen met water en aanbrengen op het tentdoek en niet ik de  zon 1 dag of nacht laten intrekken. We hebben het toen met een tuinspuit erop gespoten en erachteraan gelijk met een zwiffer met doek eromheen gewikkeld ingewreven. De tent is toen goed waterdicht gebleven ondanks dat we een paar kleine stevige buien hebben gehad.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: HOE impregneren???
« Reactie #11 Gepost op: juni 18, 2012, 04:23:07 pm »

Voor onze nieuwe vouwwagen hebben wij een potje NoNat Seamealer  meegekregen, omdat er op 1 plek een verkeerd soort materiaal gebruikt was. Nu moest ik dit spul aan de buitenkant aanbrengen, maar als ik het op internet lees staat er dat het op de binnenkant gesmeerd moet worden. Wie heeft hier ervaring mee (Sidecarmaniac misschien jij noemde het namelijk ook)
Gelogd

primera

  • Gast
Re: HOE impregneren???
« Reactie #12 Gepost op: juni 18, 2012, 04:35:22 pm »

Ik zou alleen aan de buitenkant smeren.

Het lijkt mij als je beide kanten doet dat het doek niet meer kan zweten met gevolg het weer krijgt(schimmel)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: HOE impregneren???
« Reactie #13 Gepost op: juni 18, 2012, 04:37:28 pm »

En wat zegt de gebruiksaanwijzing van NoNat?

Overigens zou ik niet zelf gaan klooien, maar eisen dat mijn ganse tent waterdicht is, van het juiste materiaal en zonder vage verkleuringen zolang eea onder garantie valt...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

CenC

  • Gast
Re: HOE impregneren???
« Reactie #14 Gepost op: juni 18, 2012, 07:08:54 pm »

Er zijn verschillende NoNat spullen. Impregneer voor de buitenkant doek, aan te brengen met water en spons.
De NoNat Seam Sealer is speciaal voor de naden en die moet aan de binnenzijde gebruikt worden.

S6
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal