Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: belasting slaapgedeelte..  (gelezen 6068 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diversion600

  • Gast
belasting slaapgedeelte..
« Gepost op: mei 10, 2010, 07:56:22 pm »

Hallo,

Wij zijn nieuw en gaan dit jaar voor het eerst op vakantie met onze 28 jaar oude scout...

Nu schaam ik me toch wel voor deze vraag.. maar..

Ik ben niet een van de lichtste om het zo maar te zeggen en onze scout heeft twee slaapcabines.. maar die steun pootjes vindt ik er maar ielig uitzien..

En ik moet zeggen dat ik geen zin heb om midden in de nacht met manlief naar beneden te donderen omdat mijn bed onderuit zakt.. en dus de rest van de vouwwagen mee omtrekt..

Hoeveel kan 1 zo'n slaapplek hebben/dragen ?? Of is het verstandiger dat ik gewoon maar uit voorzorg in zo'n ondertent ga slapen op een luchtbed ??

Groetjes Martine :zw
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.175
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2010, 08:18:01 pm »

Nou die van jamet zijn ook niet dik en die kunnen het makkelijk aan.
Maar bij ons is het zo dat de bed plank al op de banken van de wagen beginnen.
En daar slaap ik op als de zwaardere persoon van de 2. :P
Dus er komt nooit het gewicht van 2 personen op te rusten.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2010, 09:44:13 pm »

Misschien helpt het als jullie je gewicht erbij plaatsen. Dan krijgt een ieder gevoel bij 'zwaar' en 'belasting'.

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

naat

  • Gast
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2010, 11:52:45 pm »

Nou, laat ik eens eerlijk zijn. Ik twijfel namelijk ook over de belasting.
102 en 112 kg. Samen op 1 bed. Dus zo'n 215 kg.
1 inderdaad half op de bank, maar dat ligt eerlijk gezegd toch minder comfortabel. Je zakt steeds weg naar de lattenbodem.
Graag reactie!
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2010, 02:55:26 am »

Wij waren met ons gezamelijke 160 kilo ook doorheen gezakt.
Dit was bij de eerste keer klappen ,toen hebben we de en"stelmoeren" maar aangedraaid ::)

Sinsdien geen problemen meer ook niet bij actief bed gebruik. :K
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Steven

  • Gast
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2010, 11:39:43 am »

Volgens mij geen probleem, maar dan moet je wel heel stil in bed blijven liggen.... Nog nooit gehoord dat iemand echt door de plank is gezakt!
Gelogd

naat

  • Gast
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2010, 07:01:38 pm »

Het gaat volgens mij ook niet zozeer om door te plank/lattenbodem zakken. Dat zal wel meevallen.
Maar meer of die dunne pootjes het kunnen houden.
De eerste keer is het goed gegaan, maar beide pootjes waren wel spontaan een gaatje verder ingezakt.
Voelt niet echt prettig!
Gelogd

Diversion600

  • Gast
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #7 Gepost op: mei 13, 2010, 10:57:50 pm »

Nou...

Vandaag voor het eerst de scout uitgepakt en opgezet...

We hadden het in anderhalf uur voor elkaar dat de scout stel klaar was ( dus nog de haringen ed..)

Let wel.. manlief geheel geen kampeer ervaring, ikke alleen met koepeltentjes.. Enn.. er was geen handleiding bij de scout.. dus .. hoe doe je dit..?? Hoe doe je dat..?? welke stok komt waar van de voortent..

Dus op zich niet zo heel erg slecht.. toch ???

Echter, man lief ( 75 kg ) "dook "op het bed om te kijken hoe dat lag en meteen schoof de plan van de rand van de bak...

De plank bleef wel op de pootjes en de rest van het frame ( voor en achter) maar daar waar hij op de "bak "rust.. schoof hij weg.. hij verloor natuurlijk meteen het hele vertrouwen.. hihi ;)

Gezien de andere genoemde gewichten, moet het toch lukken, bij ons komt het gesamelijke gewicht niet aan de 200 kilo , maar het wegschuiven, geeft toch niet veel vertrouwen.. wellicht toch maar een luchtbed op het midden stuk.. of maar beiden in het ondertentje..??

Of is er nog een redelijk eenvoudige versteviging mogelijk ??

Martine  :zw
Gelogd

muis

  • Gast
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #8 Gepost op: mei 14, 2010, 05:48:06 pm »

Het is belangrijk dat je de pootjes iets schuin naar buiten zet en niet recht onder de plank. Verder kunnen die pootjes behoorlijk wat hebben, wij hadden een scout uit '86 en hebben nog nooit een probleem gehad
Gelogd

miepjehan

  • Gast
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2010, 08:48:20 pm »

Nog een kleine tip, naast het iets schuin zetten van de pootjes... : Planktjes onder de pootjes! Anders zakken ze zo de grond in als je een beetje pech hebt ::)

Wij zijn bij elkaar 180 Kg en hebben wel eens in een scout (uit de jaren 80) gelegen. geen problemen...
Gelogd

irene1979

  • Gast
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #10 Gepost op: juni 30, 2010, 08:43:16 am »

wij hebben een "extra" poot laat maken in onze vorige vw een schout van 1995 , die er ongezet kan worden, deze gaat over de volle breedte van de klapplank :H :H. ik had er namelijk ook geen vertrouwen in dat hij ons met een totaalgewicht van 200 kg zou kunnen dragen maar dit werkt perfect. Nu heb ik de poot iets laten aanpassen aan onze nieuwe vw een jametic
Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #11 Gepost op: juni 30, 2010, 09:30:18 am »

Wij hebben een scout uit 1986 en geen problemen met doorzakken. Goed de poten vastzetten en plankjes onder de poten plaatsen. We wegen samen toch ook wel zo'n 200 kg! Het enige minpunt is dat het bed nogal smal is voor ons tweeën. Zo'n 120 cm breed. Iemand nog een tip om eventueel het bed te verbreden?
Gelogd

screech

  • Gast
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #12 Gepost op: juli 15, 2010, 09:24:54 am »

@reekie, ik weet niet hoe je wagen indeling is. Maar als je twee banken hebt zou je er een plank overheen kunnen leggen om je bed groter te maken. Maar dan moet je er ook iets van een matras op hebben.
Je zou dan ook kunnen overwegen om over dwars te gaan liggen, en dan met je bovenlijf op het matras, en je voeten over de plank met (provisorisch) matras.
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #13 Gepost op: juli 16, 2010, 05:14:37 am »

Wij lagen samen op een bed zonder bank, dus de pure plank. Wij zijn ook niet de dunste personen ,,, ik weeg met afgetrainde bierbuik al 117 kilo :)
En ik heb nog nooit een probleem ondervonden ... de kinderen kropen er ook dikwijls nog bij om even te stoeien en dergelijke.

Dus niet al te druk om maken.
Gelogd

arjenh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Jamet Louisiana (2002)
Re:belasting slaapgedeelte..
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2011, 02:46:25 pm »

Nog een kleine tip, naast het iets schuin zetten van de pootjes... : Planktjes onder de pootjes! Anders zakken ze zo de grond in als je een beetje pech hebt ::)



Waarom moet je ze iets schuin zetten?

Plankjes onder de poten doe ik ook altijd. Daarnaast heb ik hier (met vleugelboortje oid) gaten (tot halverwege het plankje) in geboord zodat ze er ook niet vanaf kunnen schieten.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal