Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Baby mee: tips??  (gelezen 14313 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madonome

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 63
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #15 Gepost op: augustus 16, 2010, 10:05:05 pm »

Wij zijn indertijd met onze jongste 3 maanden naar Italie geweest, Met Deryan ging perfect slapen in de vouwwagen, Ik had toen een plank gemaakt zodat hij in de bak kon staan en onze oudste lag op de plank.
Dit jaar sliep onze Mees voor het eerst in een ondertentje, wat had ie n plezier en hij sliep heerlijk. Voor het eerst in 5 jaar konden we uit slapen ze sliepen tot 8.00 of 8.30!!
Onze oudste was altijd vroeg wake upie nu niet heerlijk genieten in Frankrijk.

Mark
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #16 Gepost op: augustus 22, 2010, 09:59:13 pm »

Een kleed of tapijt, liefst met een vochtwerende onderkant, waarop de kleine kan kruipen, bewegen.

Oh, en vooral het vermogen bij de ouders om niet bij elke vlek in de kleding schone aan te trekken. De kruipende/net lopende ukkies kunnen gewoon erg smerig worden. Gewoon elke dag voor het slapen afzemen of douchen en klaar.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

waiter

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #17 Gepost op: augustus 23, 2010, 10:44:26 pm »

Ook wij namen de Baby gewoon mee naar Frankrijk en Spanje, en de aankomende baby gaat ook gewoon mee.

Nogh een tip :

we namen  een campingbedje mee en tegen de muggen spande ik over de bovenkant een hoes onderlaken door het elastiek wat erin zit ging dat perfect. Het campingbedje was met gaas bekleed aan de zijkant waardoor onze kleine man gewoon door kon slapen en geen last had van muggen of andere bloedzoekers en voldoende fris lag.
Ik zette het bedje altijd op in de bak en mocht het overdag wat warmer zijn dan gewoon voor de tent in de schaduw.


Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #18 Gepost op: augustus 24, 2010, 03:30:15 pm »

De deryan TravelCot is idd een SUPERDING!! open te risen aan alle kanten en kan lekker doorluchten. Alleen beter op een bed zetten dan op de grond, is snel te koud voor de ukkies. (ff op marktplaats kijken en goed afdingen  ;) )
Een zeer warme trappelzak (dekentje=altijd los en slaapzak=uk te klein voor) en als het erg koud is een lekker joggingpak ipv een pyama (LET OP... geen capuchon ivm verstikking!!)

Als box idd een campingbedje MET muskietengaas (gewoon een eigen merk bij de babywinkel. past altijd)
Emmer en schepje zijn onmisbaar en veeeeel sokken. Ik persoonlijk HAAT natte voetjes bij mn kleintje (ondertussen al 2 jaar oud) en wisselde vaak de sokken omdat het gras toch vaak vochtig is.

veel plezier !!
Judith
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #19 Gepost op: augustus 24, 2010, 03:32:30 pm »

De deryan TravelCot is idd een SUPERDING!! open te risen aan alle kanten en kan lekker doorluchten. Alleen beter op een bed zetten dan op de grond, is snel te koud voor de ukkies.
Of op een bovenop het kastje aan de kopse kant voor de Jamet-bezitters onder ons. (die plank met pootjes is gratis bij mij af te halen.)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #20 Gepost op: augustus 24, 2010, 04:00:57 pm »

Bij ons sliep de kleinste (2 jaar) in een campingbedje dat in het lagere gedeelte tussen de twee bedden van onze Jamet in stond.
Erg gezellig en het past precies, maar ook erg lastig met in en uit je eigen bed stappen als de kleine al slaapt...
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #21 Gepost op: augustus 24, 2010, 04:09:23 pm »

Precies, dat was ook ons probleem, vandaar het plankje: de kleine schuift 30 cm op, ligt op gelijke hoogte met paps, mams en broer en zus en je kunt nog steeds in de banken komen.

Het voordeel is dat we eerst ongeveer niet ons bed uitkonden, en later wel.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #22 Gepost op: augustus 24, 2010, 04:35:20 pm »

Maar een campingbedje nog bovenop een plankje lijkt me geen optie.  :N

Dat was denk ik voor de Deryan  :?
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2010, 04:40:44 pm door Jos Montana »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #23 Gepost op: augustus 24, 2010, 04:51:54 pm »

Yep. Tja, niet om onze zooi te promoten, wij hebben de Deryan ook te koop.

Een campingbedje op een plank wordt, lijkt mij, een ramp met kin in en uitleggen... Dat is tamelijk hoog.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #24 Gepost op: augustus 24, 2010, 07:27:44 pm »

Bij ons sliep de kleinste (2 jaar) in een campingbedje dat in het lagere gedeelte tussen de twee bedden van onze Jamet in stond.
Erg gezellig en het past precies, maar ook erg lastig met in en uit je eigen bed stappen als de kleine al slaapt...

Kijk zo:

Gelogd

screech

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #25 Gepost op: augustus 26, 2010, 05:18:56 pm »

Slapen ging (en gaat, ze is nu 2jr) bij ons in een Deryan. Wij hadden nooit een box mee. Maar thuis zaten ze daar ook bijna nooit in.

Als stoel hadden we deze:

Ideaal, lekker klein op te vouwen. En tot ze met de voeten bij de grond kunnen is ie perfect. Hoewel onze oudste er tot 2,5 jr zonder problemen erin heeft gezeten, ging de jongste steeds staan. Dus nu hebben we een andere stoel voor der.

Vrienden hadden deze stoel, die is wat hoger. Makkelijker voor aan de tafel. Maar doordat ie hoger was, was ie ook wat gevaarlijker wat omvallen betreft op ongelijke ondergrond (=gras)


Oh en vooral niet vergeten mee te nemen: zwemluiers. Wij hadden ze ook nodig, maar konden ze niet vinden. Ook niet bij die grote franse supermarchés. Gelukkig kunnen lenen (krijgen) van buren verderop die ook een baby hadden.
Gelogd

jimrea

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #26 Gepost op: augustus 26, 2010, 05:33:29 pm »

Wat vertrouwde knuffels erbij
Zo ben ik ooit vanuit Beekbergen twee uur terug gereden naar huis om knuffels te halen. (eerste keer met de kinderen).
Na een nacht zonder knuffels vergeet je ze nooit meer.......
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #27 Gepost op: augustus 26, 2010, 09:53:54 pm »

Ik heb net een, denk ik... :J , goed idee gekregen.

Mijn kleintje slaapt dus in de deryan, maar die slaapzak is nog niet te gebruiken. De trappelzak vind ik te koud en nu met haar voor het eerst met de klapper, bedacht ik dat een slaapzak veel warmer is..... waarom dan niet een slaapzak tot trappelzak ombouwen.
Ik heb nog een slaapzak van coleman liggen van mn oudste die daar nu te groot voor is en morgen ga ik gelijk naar een naaister (kan het helaas niet zelf) om het te laten doen. Met een voorbeeld zou dat toch moeten lukken en die coleman heeft isolatiewaarde tot 8 celcius en zou dus moeten kunnen.

Nog een tipje voor de deryan... iemand heeft voor ons van een laken en een katoenen (wasbaar op 60 graden) deken een soort plaid genaaid (deken in laken aan 2 kanten).  Precies pas voor de travelcot en met klitteband om het op zn plek te laten liggen. Dan ligt de kleine niet op de stof van het bedje en is zeer comfortabel. Ik zal kijken of ik binnenkort foto kan plaatsen, is misschien een beetje warrig zo  ::)
Gelogd

adje

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #28 Gepost op: augustus 27, 2010, 01:16:08 am »

Wij zijn nu 2 weken terug van weggeweest voor de eerste keer met vw. Onze dochter van 2.5 vond het slapen in een eigen tentje een soort feest en sliep dus de eerste 1.5 a 2 uur niet, maar was lekker aant springen op de beddeplank, verder waren de ritsen erg interessant. Was opzich niet zo n probleem, maar haar broertje van 14 maanden lag naast haar in de wagen in een campingbedje. Die had daardoor ook wat problemen om in slaap te komen. Wij gebruikten het campingbedje ook als box voor de jongste, maar hebben het vermoeden dat hij het bedje daardoor niet als slaapplaats zag, maar als speelplaats. Het is voor zo n kleintje verwarrend dat hij er de ene keer in moet slapen en de andere keer in moet spelen.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #29 Gepost op: augustus 27, 2010, 01:49:32 pm »

Mijn kleintje slaapt dus in de deryan, maar die slaapzak is nog niet te gebruiken. De trappelzak vind ik te koud en nu met haar voor het eerst met de klapper, bedacht ik dat een slaapzak veel warmer is..... waarom dan niet een slaapzak tot trappelzak ombouwen.
Ik heb nog een slaapzak van coleman liggen van mn oudste die daar nu te groot voor is en morgen ga ik gelijk naar een naaister (kan het helaas niet zelf) om het te laten doen. Met een voorbeeld zou dat toch moeten lukken en die coleman heeft isolatiewaarde tot 8 celcius en zou dus moeten kunnen.

ehm, waarom niet gewoon de trappelzak met daarover heen een kindvriendelijke deken. (geen fleece dus) Als ze het te warm krijgt trapt ze de deken wel weg, en heeft ze het koud, dan laat ze het wel om de deken weg te trappen.

Althans, zo deden en doen wij het. Als je naar bed gaat, even voelen hoe warm ze is, en mits nodig weer even toedekken met de deken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal