Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Kampeermentaliteit???  (gelezen 10689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #15 Gepost op: augustus 23, 2010, 10:22:47 pm »

ik sluit me aan bij de meerderheid; "burencontact" is prima, maar alles met mate.
Als ik geen zin heb, moet het ook niet "moeten".
Met 5 kids is heb je natuurlijk wel snel aanloop van andere kids en dus ook contact met de ouders, maar zoals deze zomer bleek, kan dat ook op heel aangename, ongedwongen wijze. Met beide buren eenmaal een avondje doorgezakt en de rest van de vakantie lekker ons eigen plan getrokken, net als onze buren, overigens.
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #16 Gepost op: augustus 23, 2010, 10:28:56 pm »

Ik hou wel van een praatje op zijn tijd, maar word ook graag met rust gelaten. Kortom de buurman groeten is oke natuurlijk, maar omdat het de buurman is hoeven we niet elke dag bij elkaar te zitten. Maar klikt het met iemand is dat natuurlijk ook supergezellig.

Onder de luifel in de (late) avond met een goed boek en een goed glas bier erbij is voor mij vakantie, maar gezellig bij elkaar zitten hoort er zeker bij.

Ik sluit me dan aan bij diegene die spreken van vrijheid, voel je vrij om te doen waar je zin in heb en dring je niet aan anderen op en help waar het kan!

Kortom je bent een kampeerder met de juiste mentaliteit! :J


Gelogd

Alpe

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #17 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:03:50 am »


"", maar respecteer in eerste instantie elkaars 'cirkel' waarin je iemands omgeving verstoort. ""

Dit spreekt me aan,..! Ik moet oppassen dat ik niet in de ergernis schiet,...en mezelf stoor aan de modernismen van onze assertiviteit-cultuur welke lijkt te ontaarden in ego?sme en hufterigheid.
Slechte ''kampeermentaliteit'' en ergernissen vind ik:
1. Luid pratend, lallend, met vrienden tot diep in de nacht voor je tent zitten,...andere wakker houdend.
    ("WIJ hebben immers vakantie en RECHT op plezier,...!!!  moet toch  kunnen!!! TOCH!!")
2. Met de auto véél te hard rijden over de camping.
3. Mensen die, uit verveling wellicht, gaan zitten staren naar de overburen, mn wanneer zij hun kampeermiddel gaan installeren.

(Vroegguh had een kampeer-diploma nodig om toegelaten te kunnen worden op de camping!)  :J

Groet Alp
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #18 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:22:53 am »

Citaat
Mensen die, uit verveling wellicht, gaan zitten staren naar de overburen, mn wanneer zij hun kampeermiddel gaan installeren.

(Vroegguh had een kampeer-diploma nodig om toegelaten te kunnen worden op de camping!)  


Wat is er nu mooier om te gaan genieten van iemand zijn kwaliteiten en kunde bij het opzetten van de vouwwagen.

En inderdaad heel vroeger moest men eerst een diploma kamperen halen. Als u dit diploma heeft dan heb ik veel bewondering voor u om met deze leeftijd nog met een vouwwagen op reis te gaan
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2010, 04:41:14 pm door marcel.s »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #19 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:39:16 am »

Wat is er nu mooier om te gaan genieten van iemand zijn kwaliteiten en kunde bij het opzetten van de vouwwagen.

En inderdaad heel vroeger moest men eerst een diploma kamperen halen. Als u dit diploma heeft dan heb ik veel bewondering voor u om met deze leeftijd nog met een vouwwagen op reis te gaan
Nou ik kan wel een aantal dingen noemen die nog leuker zijn maar daar is dit topic niet voor.

Bij het behalen van dat diploma hoorde ook de omgangsvormen en hoe je te gedragen op de camping. Ik weet inmiddels dat er heel wat mensen zijn die zo'n cursus kunnen gebruiken. Gelukkig ook heel veel leuke dingen gezien.
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #20 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:46:04 am »

Ha, dit topic maakt veel tongen los, leuk!

Ik ben blij dat wij ons geen asociale kampeerders hoeven voelen in elk geval! Op de camping waar wij stonden voelden we ons een beetje buitenstaanders. We stonden ook voor het eerst in een 'laantje' dus op 10 meter van onze luifel stonden de overburen al. Beetje benauwend als je een groot veld of solitaire plek gewend bent! Het liefst zouden we op een solitair plekje in het bos staan ofzo, maar vanwege de jonge kids houden we het voorlopig op plekjes waar zij makkelijk contact met andere kids maken. Hoewel, dat lukte dit jaar ook al niet echt. Kinderen genoeg maar geen klik met die van ons helaas.

Overigens een prima camping hoor met weinig caravans waar wij stonden. Wel hoofdzakelijk Nederlanders en een enkele Vlaming. Ook niet overdreven luidruchtig of asociaal volk, maar wel een sterk ons-kent-ons gevoel. Het thema vrijheid wat Panevino noemt spreekt ons ook erg aan! En dat miste ik op de betreffende camping, ik had het gevoel dat alles wat we deden in de gaten werd gehouden en het liefst gingen we dan ook dagjes weg! Als we niet gereserveerd en betaald hadden, waren we naar een andere camping gegaan! Maar volgend jaar op de bonnefooi, dat krijg ik er bij manlief echt niet in!

Overigens, @Marcel S.. Ooit stonden we op een Nederlandse camping in de Auvergne. Heerlijk rustig, alleen maar tenten. Niks brallende luidruchtige Hollanders! Komt er een Frans gezin binnen, m?t caravan, lopen hun kinderen tot 12 uur 's avonds luid gillend over de camping te rennen. De zaken andersom zoals jullie ervaren dus! Misschien is het wel de grote-caravanbezitter die 'brult' en niet per definitie de Nederlander....
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

famprima

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #21 Gepost op: augustus 24, 2010, 05:44:59 am »

Raar dat vele nederlanders liever geen nederlanders tegen willen komen omdat zoals iemand hier schrijft het bulderende gasten zijn.
Bedenk dan wel dat die zelfde nederlanders dat dan ook van jou vinden.
De nationaliteit heeft volgens mij niets te maken met wel of geen overlast maar het is de mentaliteit van de mensen die het wel niet niet gezellig maken op een camping

Amen. Nl. waren bij ons op de camping veel aanwezig maar zelden `aanwezig` als je me begrijpt. Nee, dan de finnen met van die vrachtwagen-campers en dito mentaliteit en dat eindeloze gebral in het Deens wat we ook veel over ons heen kregen!! Dat zijn net Nederlanders, die Denen :H :H
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #22 Gepost op: augustus 24, 2010, 06:03:13 am »


Overigens, @Marcel S.. Ooit stonden we op een Nederlandse camping in de Auvergne. Heerlijk rustig, alleen maar tenten. Niks brallende luidruchtige Hollanders! Komt er een Frans gezin binnen, m?t caravan, lopen hun kinderen tot 12 uur 's avonds luid gillend over de camping te rennen. De zaken andersom zoals jullie ervaren dus! Misschien is het wel de grote-caravanbezitter die 'brult' en niet per definitie de Nederlander....

misschien is dat het wel zo, maar dan is dat de nederlandse caravan bezitter.

mensen met tenten zijn vaak aardiger , en netter idd, dat probeerde ik te zeggen ja  ;)


maar goed, jullie hoeven mijn ervaring met nederlanders in het buitenland niet aan te vallen, het is mijn ervaring.

en met name heeft de vakantie van 2009 er een hoop aan meegeholpen, daar dachten nederlanders dat ze de eigenaar waren, simpelweg omdat ze er vaak kwamen.

het is mijn mening en ervaring, net als jullie ervaring en mening,ik vind niet dat ik daar verder op in hoev te gaan.

en er zullen vast meer volkeren erger zijn, ik geloof het meteen,mij hoor je niet,dat is dan immers jullie ervaring. ;)
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2010, 06:13:54 am door marcel.s »
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #23 Gepost op: augustus 24, 2010, 06:04:20 am »

Amen. Nl. waren bij ons op de camping veel aanwezig maar zelden `aanwezig` als je me begrijpt. Nee, dan de finnen met van die vrachtwagen-campers en dito mentaliteit en dat eindeloze gebral in het Deens wat we ook veel over ons heen kregen!! Dat zijn net Nederlanders, die Denen :H :H

volgens mij is het landschap in denenmarken idem dito. :#
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.631
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #24 Gepost op: augustus 24, 2010, 07:14:51 am »

Hoera, eindelijk een echt discuzeur topic! Goeie zaak: dit spreekt veel mensen aan!

3. Mensen die, uit verveling wellicht, gaan zitten staren naar de overburen, mn wanneer zij hun kampeermiddel gaan installeren.

Da's een deel van de lol op campings. Dit jaar hadden wij ook toeschouwers die er echt voor gingen zitten. Helaas, helaas: na een half uurtje gingen ze terug naar hun boek: wij hadden geen haast en geen ruzie.

Het hoort erbij, als je je daaraan ergert, ben ik bang dat je weinig geschikte locaties overhoudt in europa...

Het liefst zouden we op een solitair plekje in het bos staan ofzo, maar vanwege de jonge kids houden we het voorlopig op plekjes waar zij makkelijk contact met andere kids maken. Hoewel, dat lukte dit jaar ook al niet echt. Kinderen genoeg maar geen klik met die van ons helaas.

Een grote camping betekent niet meer contact. Probeer het eens kleinschalig. Let ook op of mensen vaak terugkomen (zie ook volgende punt).

en met name heeft de vakantie van 2009 er een hoop aan meegeholpen, daar dachten nederlanders dat ze de eigenaar waren, simpelweg omdat ze er vaak kwamen.

Wij proberen dat altijd uit te zoeken. Veel terugkerende bezoekers (te herkennen aan het gastenboek: tot volgend jaar maar weer) duidt vaak op veel eigenaars... ZOOVER kan hiervoor ook helpen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #25 Gepost op: augustus 24, 2010, 07:32:38 am »

Hoera, eindelijk een echt discuzeur topic! Goeie zaak: dit spreekt veel mensen aan!

Da's een deel van de lol op campings. Dit jaar hadden wij ook toeschouwers die er echt voor gingen zitten. Helaas, helaas: na een half uurtje gingen ze terug naar hun boek: wij hadden geen haast en geen ruzie.

Wij hebben daar de ideale strategie voor gevonden:
- eerst kids uit de auto en aan het spelen;
- dan even zitten op de VW met een kopje koffie of wat dan ook;
- na een kwartier, als de meesten alweer afgdropen zijn, rustig beginnen met opzetten.
Gelogd

jimrea

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #26 Gepost op: augustus 24, 2010, 09:27:06 am »

Wij hebben daar de ideale strategie voor gevonden:
- eerst kids uit de auto en aan het spelen;
- dan even zitten op de VW met een kopje koffie of wat dan ook;
- na een kwartier, als de meesten alweer afgdropen zijn, rustig beginnen met opzetten.

Nog nooit probleem gehad.
Aankomen, kids uit de auto, kar loskoppelen en bouwen.
Ongeveer een dik uur later staan de monden aan de overkant nog steeds open en is de koffie/het bier koud/lauw.
En zijn wij 10  meter dichterbij de overburen. :#
Soms zet ik na een kopje koffie dan de antennemast direct op, werderom garantie voor tochtende kelen.  :#
Meestal na een dag of twee komen dan de eerste vragen, waar die draden voor zijn, afhankelijk van de grote vh tochtgat een paar dagen terug komt er dan een antwoord tussen 'waslijnen voor mijn vrouw (jaja, op 10 meter hoogte  :#) tot de uitleg dat ik radiozendamateur ben en ik een deeltje van mijn hobby beoefen.
Soms luisteren ze niet goed en willen ze Koos Alberts aanvragen.  :# :#

Altijd leuk ergens in vol ornaat opzetten. :# ::) :#
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #27 Gepost op: augustus 24, 2010, 09:49:03 am »

volgens mij is het landschap in denenmarken idem dito. :#
nederlands bedoel je? vind ik niet! ik ben in Denemarken helemaaaaal in het buitenland. Zeker financieel  :N :N :N
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #28 Gepost op: augustus 24, 2010, 10:31:50 am »

Da's een deel van de lol op campings. Dit jaar hadden wij ook toeschouwers die er echt voor gingen zitten. Helaas, helaas: na een half uurtje gingen ze terug naar hun boek: wij hadden geen haast en geen ruzie.

Het hoort erbij, als je je daaraan ergert, ben ik bang dat je weinig geschikte locaties overhoudt in europa...

Wij hebben dat dit jaar ook meegemaakt. We kwamen het veld oprijden en je zag iedereen al in de handen wrijven: "daar komt er weer een, dat wordt lachen!  :#... De buurman draaide zelfs zijn stoel richting ons en ging nog een extra bier halen.

Omdat dit onze eerste vakantie was met vouwwagen (een Jamet montana, dus niet echt gemakkelijk opzetten) hadden we in de auto afgesproken dat we zeker geen ruzie zouden gaan maken. Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen. Dus de kids op hun nieuwe kampeerstoeltjes (een princessenstoel en een stoel van Cars) en wij aan de slag. Alles verliep zonder problemen waardoor de meesten al snel een ander slachtoffer gingen zoeken. Nadat we de mensen beter leerde kennen hebben we daar samen nog wel om gelachen.

Ik denk dat het ook een beetje mens-eigen is. Je bent toch altijd nieuwsgierig naar wat een ander bij zich heeft en hoe zij alles weer opzetten en installeren.

Overigens hebben we nog wel de eerste nacht een huilende zoon gehad. 's-Ochtends kregen we wel wat vragen van mede kampeerders. Netjes als ik ben, wel even mijn excuses aangeboden. Maar gelukkig zeiden de meesten: "tja als je naar een camping komt kun je dit treffen, als we dat niet hadden gewild waren we wel thuis gebleven". Dus gelukkig geen probleem. De nachten erop ging  het :ZZZ gelukkig al een stuk beter.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #29 Gepost op: augustus 24, 2010, 11:12:55 am »

""
3. Mensen die, uit verveling wellicht, gaan zitten staren naar de overburen, mn wanneer zij hun kampeermiddel gaan installeren.



Groet Alp

Ik ben ook zo een mens. Maar niet uit verveling  :# :# :# Ik draai mijn stoel, trek een fles wijn open, ga met mijn benen op een voetenbankje zitten, en zit met een BIG smile te genieten  :# :# :# :#  Dat wordt bij ons ook gedaan, maar omdat ik weet hoe snel die staat en hoe wij op elkaar ingespeeld zijn met opzetten, sta ik onze vw ook met een big smile op te zetten.
We klappen hem uit, en voordat we verder gaan eerst een  bier  ;D
We kregen zelfs een keer een applaus in Slovenie toen we hem omhoog trokken. Die ouwetjes draaide ook hun stoel die voor hun carabluhhh :ca stond, maar hadden geen idee hoe snel de klappers tegenwoordig stonden. Ik maakte natuurlijk een diepe buiging  :W  :#
Maar als we zien hoe andere staan te klooien, gaan we ze niet uitlachen, maar bieden we onze hulp aan!
Dus eigenlijk zit ik te kijken of ze hulp nodig hebben  :O  W: Ik stel me dus op als vrijwilliger  >:(
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2010, 11:21:19 am door nel »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal