Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Kampeermentaliteit???  (gelezen 10619 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #30 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:14:18 pm »

"", maar respecteer in eerste instantie elkaars 'cirkel' waarin je iemands omgeving verstoort. ""

Dit spreekt me aan,..! Ik moet oppassen dat ik niet in de ergernis schiet,...en mezelf stoor aan de modernismen van onze assertiviteit-cultuur welke lijkt te ontaarden in ego?sme en hufterigheid.
Slechte ''kampeermentaliteit'' en ergernissen vind ik:
1. Luid pratend, lallend, met vrienden tot diep in de nacht voor je tent zitten,...andere wakker houdend.
    ("WIJ hebben immers vakantie en RECHT op plezier,...!!!  moet toch  kunnen!!! TOCH!!")
2. Met de auto véél te hard rijden over de camping.
3. Mensen die, uit verveling wellicht, gaan zitten staren naar de overburen, mn wanneer zij hun kampeermiddel gaan installeren.

(Vroegguh had een kampeer-diploma nodig om toegelaten te kunnen worden op de camping!)  :J

Groet Alp

Ik vindt het heerlijk om naar andere te kijken hoe zij hun tent/vouwwagen/voortent op zetten.
En echt ik doe het niet uit verveling maar gewoon omdat ik het leuk vindt.
Ik weet het klinkt stom maar...
Soms he... heel soms heb ik ook wel hele erge vermaak als ik zie hoe andere stuntelen.
Sorry dat ik dat zeg.
Gelogd
Jevipro

famprima

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #31 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:15:43 pm »



ja, jeetje Jari, als we al geen leedvermaak meer mogen hebben in het leven... :O
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #32 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:24:31 pm »

Ach Jari heel soms............. :O :X Maar dan wel heeeeeeeeeeeeeeeeel soms  :# :# :#
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #33 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:26:35 pm »

ja, jeetje Jari, als we al geen leedvermaak meer mogen hebben in het leven... :O

He maar dat bedoel ik niet!!
Ik bedoel dat ik juist af en toe als ik andere zie stuntelen juist dan soms leedvermaak daarbij heb.
Heb ik me woorden nu zo verkeerd opgeschreven??
Sorry ik bedoelde het niet kwaad hoor echt niet zo ben ik niet.
Gelogd
Jevipro

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #34 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:27:22 pm »

De enige redenen dan we naar het opbouwen van anderen kijken is om er van te leren en te kunnen helpen indien nodig... :O

Tja, geen beter vermaak dan leedvermaak.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

cinber

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #35 Gepost op: augustus 24, 2010, 12:39:16 pm »

Van mij mag iedereen kijken hoor. We zijn nog niet echt handig met opzetten. Elk jaar denken we weer nu weten we het!! :H
Bij ons valt nooit een onvertogen woord.  :O
Dit jaar stonden we op een veldje met meerdere nederlanders, heel gezellig. Gewoon af en toe een praatje en verder zitten we samen gezellig met een boek en laptop voor de tent. Dit jaar ook vroeg in de tent.
Wij zijn ook niet zo van die samen klitters. Gelukkig stonden er rustige mensen die ook rekening hielden met het tijdstip.
We zijn geregeld de hele dag van de camping af want wij maken veel uitstapjes. Een hele dag op de camping hangen is niks voor ons.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #36 Gepost op: augustus 24, 2010, 01:05:04 pm »

Ha, dit topic maakt veel tongen los, leuk!

Overigens een prima camping hoor met weinig caravans waar wij stonden. Wel hoofdzakelijk Nederlanders en een enkele Vlaming. Ook niet overdreven luidruchtig of asociaal volk, maar wel een sterk ons-kent-ons gevoel. Het thema vrijheid wat Panevino noemt spreekt ons ook erg aan! En dat miste ik op de betreffende camping, ik had het gevoel dat alles wat we deden in de gaten werd gehouden en het liefst gingen we dan ook dagjes weg! Als we niet gereserveerd en betaald hadden, waren we naar een andere camping gegaan! Maar volgend jaar op de bonnefooi, dat krijg ik er bij manlief echt niet in!


Leuk hé als je er een keer zoiets 'ingooit'? En er wordt meteen van alle kanten gereageerd! Wij zitten flink in dezelfde richting als de meeste reacties, en vinden een praatje en soms een kop koffie of een glaasje met collega-kampeerders erg gezellig! Komt wel bij de de Engelse kampeerders (tent- en vouwwagenbezitters) vaak echt leuke ('ons soort') mensen zijn en dat je wel vaak een klik hebt op de ene of de andere camping! Voor ons is dus een must om te zoeken op 'tenten welkom' (ja er bestaan vele campings in Engeland waar je met de vouwwagen wél, maar met de tent niet welkom bent), want Engelse caravanbezitters zijn behoorlijk (uitzonderingen daargelaten uiteraard) van het soort 'groot, groter, grootst...'!

En ja, op de bonnefooi in de zomervakantie dat gaat bij ons ook niet gebeuren, vooral om het zoeken naar die ene leuke camping best vaak moeite kost en als ik die dan heb gevonden ben ik bang dat ik daar niet terecht zou kunnen, misschien dom, maar ja 't is ook het gevoel dat je dan zoveel km. gereden hebt en dan ter plekke nog op zoek moet naar... Maar da's wel weer een heel andere 'discussie' natuurlijk!
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2010, 01:11:03 pm door klavertjes »
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

jimrea

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #37 Gepost op: augustus 24, 2010, 04:49:45 pm »

Ach, om kijkers maken wij ons niet druk.
In de begin jaren hebben wij met onze Scout getrokken in Tsjechie.
Een paar dagen hier en een paar dagen daar.
Dan leer je het ding wel opzetten en afbreken.
Rolverdeling, bij het opzetten ik, bij het afbreken mijn vrouw.
En ik moet het niet wagen om me te bemoeien met het in de wagen vouwen vd tent..... ::)

We zijn inmiddels na 12 jaar Scout aardig op elkaar 'ingescholden'. :J :J
Gelogd

Alpe

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #38 Gepost op: augustus 24, 2010, 09:25:47 pm »

Citaat: ""Ik vind het heerlijk om naar andere te kijken hoe zij hun tent/vouwwagen/voortent op zetten.
En echt ik doe het niet uit verveling maar gewoon omdat ik het leuk vindt.
Ik weet het klinkt stom maar...
Soms he... heel soms heb ik ook wel hele erge vermaak als ik zie hoe andere stuntelen.
Sorry dat ik dat zeg.""

@Jari, Ik vind je mbt bovenstaande niet respectvol naar je medekampeerders,..""omdat IK dat leuk vind,.."" zeg je,
Precies wat ik dus bedoelde in mijn tekst: verkeerde assertiviteit, ego?sme en hufterig gedrag.
Met je sorry probeer je ermee weg te komen,...? Hoe mag ik dat begrijpen?

Ook @ Nel. Ik citeer:""Ik draai mijn stoel, trek een fles wijn open, ga met mijn benen op een voetenbankje zitten, en zit met een BIG smile te genieten,...""
Je geeft hier later en draai aan,... maar ook dit vind ik dus niet respectvol met elkaar omgaan.

Na een vermoeiende reis wil je even acclimatiseren, de sfeer aanvoelen, je gooit je hele hebben en houwen op je plek om je te installeren. Ik vind het ongepast om dat tot vermaak van en voor jezelf te maken.

Hartelijke groet,
Alp.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #39 Gepost op: augustus 24, 2010, 09:33:33 pm »

Tja..we kunnen ook zeggen zoiets doen we nooit  :O Maar we zullen het nooit meer doen oke  ;)
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #40 Gepost op: augustus 24, 2010, 10:13:51 pm »

Leuk: iedereen is een beetje geprikkeld, waarschijnlijk omdat de vakantie voorbij is  ;(

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #41 Gepost op: augustus 24, 2010, 10:20:58 pm »

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #42 Gepost op: augustus 24, 2010, 10:30:25 pm »

Klaaaaaaaaar.


 Kampeermentaliteit???
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #43 Gepost op: augustus 24, 2010, 10:32:58 pm »

slotje erop  :?
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #44 Gepost op: augustus 24, 2010, 10:39:14 pm »

slotje erop  :?

Nee ik heb hem opgeschoond. Hier niet meer off-topic gaan aub.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal