Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Kampeermentaliteit???  (gelezen 10636 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MaaikeTemmink

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #45 Gepost op: september 03, 2010, 11:34:20 am »

Ook wij  zijn nogal op onszelf. Inderdaad, af en toe een spontaan glaasje of bakkie: geen probleem! Maar niet als kudde bijelkaar hangen, heel de vakantie!
We hebben jaren in huurtenten gekampeerd, omdat we met de motor op vakantie gingen. Dat ging ook altijd goed, tot afgelopen jaar aan het Garda meer: halve camping zei elkaar helemáál geen goededag. Heel vreemd! Op de dag dat we weer vertrokken begon onze overbuurvrouw van 2 weken ineens wel te praten....
Ik ben erg benieuwd naar hoe het met onze klappervakanties zal gaan!  8)
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #46 Gepost op: september 10, 2010, 09:08:37 pm »

Ha, dit topic maakt veel tongen los, leuk!
.....
Overigens een prima camping hoor met weinig caravans waar wij stonden. Wel hoofdzakelijk Nederlanders en een enkele Vlaming. Ook niet overdreven luidruchtig of asociaal volk, maar wel een sterk ons-kent-ons gevoel. Het thema vrijheid wat Panevino noemt spreekt ons ook erg aan! En dat miste ik op de betreffende camping, ik had het gevoel dat alles wat we deden in de gaten werd gehouden en het liefst gingen we dan ook dagjes weg! Als we niet gereserveerd en betaald hadden, waren we naar een andere camping gegaan!
.....
Dit jaar hadden we ook een all-dutch camping en een hele herkenbare ervaring.
Zelfs het afwassen was niet ontspannen, omdat we vreesden dat we misschien de boel niet schoon genoeg achter lieten.
Het A4'tje met aan 2 kanten (NL-eigenaar) regeltjes hielp ook niet echt, of het feit dat de eigenaar liet doorschemeren hoe hij graag had dat we klapper opzetten.

Gelogd

Sadkingbilly

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #47 Gepost op: september 14, 2010, 10:12:23 pm »

Nou, ik heb me in ieder geval afgelopen zomer doodgelachen. Wij gingen voor het eerste in 10 (ik) en 15 (mijn vrouw) jaar kamperen. Dus een camping gezocht een half uur van huis, mijn moeder had een plek naast ons gereserveerd met haar caravannetje. Maar door mijn werk hadden wij wat vertraging zodat zij al stond toen wij aankwamen. Veld vol peperdure splinternieuwe caravans en een aantal even dure de Waard-tenten. Kom ik aan met mijn gedeukte Ford Mondeo station :)

Gingen er mensen heel geringschattend zitten kijken toen ik de tent uitpakte zo van "oh kijk hij hep een tentje bij sich". Toen twintig minuten later onze 8,5x4,5 meter tunneltent stond Met het grondzeil erin geritst en de slaapcabines opgehangen keken ze wel een beetje anders.. Heerlijk zo snel dat ding staat en aan de paar zakjes waar 'ie in zit zie je ook totaal niet hoe groot dat ding is. Onze directe buren hadden een tweedehands klapper met een ronde voortent (fantastisch ding, maar goeiemorgen zeg tweedehands nog 5500 euro!) en die brachten me op het idee van een oude klapper om de spullen in op te bergen. Een supergoed idee!

Op het veld merk je snel hoe verschillend mensen zijn. De een wil weten waar je je tent weg hebt, wat 'ie gekost heeft (maakt mij dat uit, dat mag iedereen weten hoor), waarom dat zo snel staat etc etc.. En de ander loopt vier keer per dag langs je tent zonder zelfs maar te groeten. Ach, ieder zijn ding denk ik dan maar :) op vakantie stoor ik me bijna nergens aan. Jeugd kan nooit zo vervelend zijn als mijn dochter, tegen geluidsoverlast laat heb ik oordopjes, ik heb een kachel mee als het koud wordt en een laptop vol films voor de kinderen als het slecht weer is. Mij maakt het allemaal niet uit. Had ik maar thuis moeten blijven..
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #48 Gepost op: september 14, 2010, 11:00:17 pm »

pfff ik doe niet zo aan vingerwijzen, wat is de juiste kampeer mentaliteit?? Ik ben dol op lezen zwemmen feesten gek doen en vooral veel plezier hebben. Gelukkig zijn er altijd mensen om mij heen die dat begrijpen, dus lekker mee doen of juist niet en als het mij niet uit komt dan zeg ik het wel. Heb onderhand al veel verschillende campings ervaren, maar is gewoon wat je zelf wilt en ervaard. Dus laat elkaar lekker in zijn of haar eigen waarde.

Geniet en maak je niet druk je hebt vakantie.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #49 Gepost op: september 15, 2010, 06:01:38 pm »


Geniet en maak je niet druk je hebt vakantie.
:**
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #50 Gepost op: september 15, 2010, 10:26:12 pm »

Nou wij hebben net pas een klapper aangeschaft en moeten hem nog voor de 1e keer opzetten.
Als ik deze hele topic lees moet ik goed voorbereid zijn en veel oefenen voordat we de 1e keer naar een camping gaan :H
Ik hoop maar dat het dan allemaal goed gaat en als dat niet zo is dat ik een beetje advies of hulp van mn buren krijg en hij niet blijft zitten. :)
Als alles dan staat pakken we gelijk maar een koud  bier
mischien moet ik eerst maar voor een consult naar de psygoloog  :#
hahaha
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.780
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #51 Gepost op: september 16, 2010, 07:31:34 pm »

Nee hoor, gewoon het voorjaarsweekend gebruiken om te oefenen, heb je geen psycholoog nodig!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #52 Gepost op: oktober 17, 2010, 07:07:52 am »

Kijk zo dus niet  http://www.youtube.com/watch?v=ubGsWYetl1g

Nou moet ik eerlijk zeggen dat het bij ons ook niet altijd vlekkeloos ging
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

GranaDavey

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #53 Gepost op: november 04, 2010, 11:57:47 am »

Ik ben zelf wel van gezelligheid, ook op vele Ford treffens staan we met een grote groep bij elkaar.
En iedereen komt iedereen in de tent om gezellig wat te kletsen en eten en lachen.

GTP, mooi dat het zo kan  O0

Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 434
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #54 Gepost op: november 04, 2010, 04:47:22 pm »

Kijk zo dus niet  http://www.youtube.com/watch?v=ubGsWYetl1g

Nou moet ik eerlijk zeggen dat het bij ons ook niet altijd vlekkeloos ging

wel een echte vouwwagen.................. :h
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

michieldh

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #55 Gepost op: november 06, 2010, 10:15:13 pm »

Nee hoor, gewoon het voorjaarsweekend gebruiken om te oefenen, heb je geen psycholoog nodig!

Ja ja en dan jullie allemaal kijken zeker :#
We zullen zien, zal hier op het grasveld nog wel eens een paar keer oefenen als het weer voorjaar is!!
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #56 Gepost op: november 06, 2010, 10:19:49 pm »

Nee hoor, eerder heel veel helpende handen :J
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #57 Gepost op: november 06, 2010, 10:25:45 pm »

haha :H

Het was ook een grapje hoor,
ik moet even kijken hoe het zit met mijn storingsdienst maar anders kan het wel eens zijn dat we komen
Gelogd

Sadkingbilly

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #58 Gepost op: november 06, 2010, 10:51:58 pm »

Ik krijg er bijna spijt van dat ik geen echte klapper heb (maar een tent in het casco van een klapper), klinkt gezellig :)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #59 Gepost op: november 06, 2010, 11:22:37 pm »

Dan ben je ook welkom hoor. Marcel.s heeft ook een tent en komt ook :J :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal