Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: elektrische kachel in de vouwwagen  (gelezen 69730 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #60 Gepost op: april 01, 2011, 12:34:10 pm »

Hey, dit is een leuke. Gisteravond de een na laatste kachel besteld voor 54,95 Euro :# en zie net de nieuwe prijs.
http://www.seawink.nl/index.php?load=meerInfo&artID=1683&pn=Petroleum kachel  :(
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #61 Gepost op: april 01, 2011, 09:10:30 pm »

Wij hebben een halgeenkachel verleden jaar nieuw gekocht de oude overleed met het pinksterweekend en het was toen barkoud. Dus gelijk een nieuwe gekocht eentje met 3 halogeenlampen. 400-800-1200watt. Dus kan kiezen hoeveel je hem aanzet.
Nadeel vind ik dat je deze 's nachts niet kan aanlaten als het echt heel koud is. Hij geeft voor ons te veel licht in de nacht. 's avonds is het wel gezellig hoef je ook weinig ander licht aan te zetten.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #62 Gepost op: april 06, 2011, 08:16:54 pm »

Vandaag de petroleum voor de kachel binnen. Meteen gevuld, poosje laten staan en geprobeerd. werkt prima. wel een beetje wennen hoe hoog de kous moet voor de meest perfecte vlam. Komt best veel hitte af. Garage van 40 m3 in 15 minuten 3 graden warmer. Dan moet een vw met ongeveer dezelfde inhoud ook lukken. Je ruikt wel wat, maar na een minuut ruik je het niet meer. KOmend weekend uitproberen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #63 Gepost op: april 10, 2011, 08:22:50 pm »

2 dagen de kachel getest. Werkt prima, geen reuk in de voortent. Je voelt heel duidelijk dat er veel meer warmte vrij komt dan een electrische kachel van 1000 Watt. Alleen is het met een tent wel heel moeilijk de warmte vast te houden. Bovendien stond er ook een stevige wind in Zuid Holland.De tent wordt vrij snel verwarmt, maar bij + 8 's avonds werd het niet warmer dan een graad of 17/18. Afgelopen zondag morgen was het 3 graden, BRRR. Wel binnen een half uurtje een graad of 15. Maar zeker voldoende voor in de zomer bij koele avonden
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

biccie

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #64 Gepost op: april 11, 2011, 09:06:03 am »

als het kouder wordt, kan je dan niet bijverwarmen met een elektrische naast de petroleum?
wij lieten 's nachts de elektrische altijd aan staan en de zibro uit.
met de zibro kregen wij de tent altijd wel op een graad of 19/20 bij een buitentemperatuur van 3 graden, maar dan had de elektische 's nachts doorgedraaid ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #65 Gepost op: april 11, 2011, 09:51:26 am »

als het kouder wordt, kan je dan niet bijverwarmen met een elektrische naast de petroleum?
wij lieten 's nachts de elektrische altijd aan staan en de zibro uit.
met de zibro kregen wij de tent altijd wel op een graad of 19/20 bij een buitentemperatuur van 3 graden, maar dan had de elektische 's nachts doorgedraaid ;)
Electrisch bijverwarmen gaan we de volgende keer maar proberen. We hadden nu geen stroom afgenomen. Maar in ons bed hadden we het lekker warm, dus ook geen noodzaak om een kachel te laten draaien. Om de kou vond ik dat onze dochter maar in de bak moest slapen en niet in de ondertent. Nou, die wilde dus de 2de nacht echt niet meer in de bak, maar onder op de grond. Had het dus ook niet koud. Het probleem is dat je met een tent bijna buiten zit. Dat doek houdt bijna niets tegen. Met All Season doek zal het al beter gaan neem ik aan. Of met dikker doek. En misschien dat jullie Zibro nog een hogere capaciteit heeft dan onze Foetsie. Die heeft 2900 Watt volgens opgave. Sommige Zibro's hebben een naverbrander die tot 1200 graden gaat. Normaal gaan dit soort kachels tot iets van 800 graden. Ik heb trouwens gezien dat er campings zijn die electrisches kachels verbieden hier in Nederland.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #66 Gepost op: april 11, 2011, 12:52:20 pm »

bij mijn kachel staat alleen dat hij 50-75 m3 kan verwarmen dus dat moet zekers genoeg zijn voor de tent maar ik neem hem mee op het klapweekeind dan zal ik het eens gaan proberen in de tent ::)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #67 Gepost op: april 11, 2011, 01:06:42 pm »

bij mijn kachel staat alleen dat hij 50-75 m3 kan verwarmen dus dat moet zekers genoeg zijn voor de tent maar ik neem hem mee op het klapweekeind dan zal ik het eens gaan proberen in de tent ::)
De onze ook, maar heb ergens op internet 2900 watt gevonden. Hij geeft inderdaad wel 3x meer warmte ongeveer dan de el. kachel van 1000 watt die we altijd gebruikten. Het probleem is dat een tent niet isoleert en de warmte erg snel weg lekt. Zelf vind ik het warm genoeg, dochter ook maar mijn vrouw is een beetje koukleum.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #68 Gepost op: april 17, 2011, 10:40:29 pm »

bij mijn kachel staat alleen dat hij 50-75 m3 kan verwarmen dus dat moet zekers genoeg zijn voor de tent maar ik neem hem mee op het klapweekeind dan zal ik het eens gaan proberen in de tent ::)

Dat wil niets zeggen over de capaciteit onde rverschillende omstandigheden. In de gebruiksaanwijzing gaan ze uit van een geisoleerde ruimte met hoogstwaarschijnlijk dubbel glas.

Nu ken ik de specificaties van jouw vouwwagen niet maar zelf dubbel plastic ramen komt volgens mij niet erg vaak voor, en spouwmuurisolatie zou ten koste gaan van het laadvermogen ::) ::).

Het belangrijkste is in onze situaties (lees vouwwagenbezitters) het grote warmteverlies aan alle kanten :N :N :N

Wat je ook kunt doen is zorgen dat er minder warmteverlies naar buiten gaat, wij gaan daarvoor naar zuid Frankrijk :H scheelt een hoop kou die naar binnen wil.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #69 Gepost op: april 18, 2011, 04:11:17 pm »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen met een gaskachel, zo eentje om precies te zijn:
http://www.vrijbuiter.nl/kamperen/kampeeraccessoires/kachels/infrarood-kachel-vrijstaand-2156/

Kan zo'n ding de voortent een beetje warm krijgen? (roadmaster family S)..
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #70 Gepost op: april 18, 2011, 04:36:39 pm »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen met een gaskachel, zo eentje om precies te zijn:
http://www.vrijbuiter.nl/kamperen/kampeeraccessoires/kachels/infrarood-kachel-vrijstaand-2156/

Kan zo'n ding de voortent een beetje warm krijgen? (roadmaster family S)..

Vorig jaar nog gebruikt. In een vw zonder vastgrondzeil. Wij vonden het gauw te warm. Deed meestal bovenkant van de deur een stukje open voor wat extra ventilatie. Ook heb je met gas altijd een bepaald luchtje. Afgelopen weekend een electrische gebruikt, nu in vw met vastgrondzeil, 1000 watt. Kregen het er goed warm mee.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #71 Gepost op: april 18, 2011, 04:52:12 pm »

Het vermogen is 4200 watt dus dat is nogal wat :H
Vergelijkbaar met 2 of 3 electrische kachels (campingmodellen)

Het vermogen/energie wordt in watt uitgedrukt en dat maakt voor elektrische of gas kachels geen verschil.
Waar je bij electrische kachels rekening moet houden met de zekeringen van de camping;
6 ampere max ca. 1380 watt belasting
10 ampere max ca. 2300 watt belasting
16 ampere max ca. 3680 watt belasting
ga je daarover heen zit je in de kou en in het donker ;)

Wel is de manier van verwarmen belangrijk voor het comfort.
Stralers (halogeene.d.) geven stralingswarmte dwz aan de ene kant ben je warm en aan de andere kant kun je kippevel hebben.
Ventilatorkachels verwarmen een ruimte door de (warme) lucht rond te blazen, hoewel het lijkt minder snel gaat dan stralers dat komt omdat stralers verwarmen waarop ze gericht zijn. De ventilatorkachels geven uiteraard ook geluid af waardoor je misschien niet lekker in slaap komt
Convectiekachels hebben een verwarmingselement waardoor de warme lucht automatisch opstijgd en rondgaat, sommige hebben een extra ventilatorstand als turbo

Wat altijd erg belangrijk is is de beveiliging, omdat wij (lees campingbezoekers) niet altijd een vlakke ondergrond hebben is een "omvalbeveiliging" van levensbelang.
De beveiliging van deze gaskachel kan ook alleen een thermische beveiliging (betekent dat het gas wordt afgesloten als de vlam uitgaat)  zijn en dat is niet genoeg naar mijn idee. Maar daar moet je even naar vragen bij de winkel.

Daarnaast moet je met dit vermogen van gaskachels opletten dat je voldoende afstand bewaart ten opzichte van tent, stoelen, en wat dan ook het is zonde om van je vouwwagen een kampvuur te maken ::)

Al met al meer dan voldoende warmte lijkt mij, maar let op de gevaren, met kleine kinderen sowieso een afrader.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #72 Gepost op: april 18, 2011, 04:53:35 pm »

Ah bedankt voor deze info.
Ik heb een Tonysun gekocht bij AW Niemeijer in Duitsland, die heeft ze gewoon op voorraad staan voor de verschrikkelijke prijs van.....

EUR 30,-!!!

Dus nu voor 58 euries petroleumkachel + 5L brandstof en verzendkosten een kachel besteld. Nu even wachten totdat ie binnen komt, hopelijk nog voor pasen :)

www.awn.de voor de geinteresseerden..
http://www.awn.de/Technik/Pantry+Kuehlung/Heizungen/Petroleum+Heizung.html Deze om precies te zijn...
« Laatst bewerkt op: april 18, 2011, 04:58:47 pm door Van_looney »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #73 Gepost op: april 18, 2011, 07:58:48 pm »

Ah bedankt voor deze info.
Ik heb een Tonysun gekocht bij AW Niemeijer in Duitsland, die heeft ze gewoon op voorraad staan voor de verschrikkelijke prijs van.....

EUR 30,-!!!

Dus nu voor 58 euries petroleumkachel + 5L brandstof en verzendkosten een kachel besteld. Nu even wachten totdat ie binnen komt, hopelijk nog voor pasen :)

www.awn.de voor de geinteresseerden..
http://www.awn.de/Technik/Pantry+Kuehlung/Heizungen/Petroleum+Heizung.html Deze om precies te zijn...

Inderdaad goedkope kachel. De mijn kostte 55 Euro hier in NL. Alleen de petroleum zou ik even gaan zoeken naar een dealer van Firelux in Nederland. Dat heb ik gekocht voort 2 euro de liter en dicht in de buurt. De jouwe lijkt me aardig duurder.voor 5 liter. Ik heb nu wel 20 liter voor Euro 40,40. Koop wel de goede ivm schone verbranding.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

rschoppema

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #74 Gepost op: april 18, 2011, 09:54:21 pm »

En omdat we het toch over elektrische kachels hebben
 :off

We hebben afgelopen week bij De Wit (aan de overkant bij de Cara :ca afdeling)  een Foetsie 129 Petroleum kachel gekocht als twee druppels water de Tonysun...
?42.50

En maar meteen 20liter jerrycan Bade Petroleum erbij gekocht voor ?39.95

Groetjes,

Rob
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal