Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: elektrische kachel in de vouwwagen  (gelezen 69732 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #75 Gepost op: april 18, 2011, 10:48:21 pm »

Op zich lijkt het me een welkome aanvulling zo'n kachel voor die prijs. Echter, hij heeft geen omvalbeveiliging voor zover ik weet? (Dacht ik ergens gelezen te hebben.) Met die twee nijlpaarden die door moeten gaan voor mijn kinderen vind ik dat risico iets te groot...
Gelogd

rschoppema

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #76 Gepost op: april 19, 2011, 09:03:53 pm »

Volgens het boekje  :O zou er een omvalbeveiliging in moeten zitten, die voorkomt echter alleen dat er brandstof kan gaan lekken.
Er is ook een groter model (Foetsie 259) met een of ander safety shut-off device, maar wat dat is of hoe dat werkt, ik heb werkelijk geen idee. Die was volgens mij rond de ?60,-.
De 129 was voor ons een "schattig ding" (volgens de wederhelft) en voldoende functioneel.

Groetjes,

Rob
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #77 Gepost op: april 20, 2011, 01:11:32 pm »

... Olie heb ik gevonden onder het merk Firelux. Ik vond een dealerlijst en gewoon een paar gebeld hier dicht in de buurt. Kunnen leveren voor Euro 40,40 per 20 liter.
Ik heb alleen verstand van brandertjes maar doen die kacheltjes het niet op gewone lampolie?
Te koop bij elke AH voor 1,20 /l (nu misschien 1,50 ondertussen).
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #78 Gepost op: april 20, 2011, 09:18:24 pm »

Ik heb alleen verstand van brandertjes maar doen die kacheltjes het niet op gewone lampolie?
Te koop bij elke AH voor 1,20 /l (nu misschien 1,50 ondertussen).
Ik weet niet of dat zuiver genoeg is om een schone verbranding te krijgen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #79 Gepost op: april 20, 2011, 10:55:45 pm »

Stinkt een stuk minder hard dan petroleum... dus ook zuiverder wellicht?
De brander werkt er iig uitstekend op, nog geen verstoppingen gehad.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #80 Gepost op: april 21, 2011, 02:12:58 pm »

Aannames... Assumption is the mother of all fuck-ups. Wees voorzichtig met stoken in een afgesloten tent: onzuivere brandstof kan koolstofmonoxide afgeven. Dit kan nare tot zelfs extreem nare gevolgen hebben.

Ik zou nooit besparen op mijn stook middel: Zibro heeft bijvoorbeeld brandstof die geschikt is om in een gesloten ruimte te verbranden.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #81 Gepost op: april 21, 2011, 02:20:55 pm »

nou dat geloof ik niet echt want stoken kost zuurstof en dat krijgt hij niet in een afgesloten ruimte  :?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #82 Gepost op: april 21, 2011, 02:32:32 pm »

Wellicht heet het 'ongeventileerde' ruimte. Bijvoorbeeld een tent, een loods etc. zonder dat er ramen/deuren open hoeven. (Slak en zout?)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #83 Gepost op: april 21, 2011, 04:22:00 pm »

Elke stof geeft bij onvolledige verbranding CO af, als er voldoende zuurstof bij komt (hangt van je kacheltje af) heb je volledige verbranding.
Lampolie is vloeibare parafine en is brandt zuiverder dan petroleum (lees: zonder die hoofdpijn lucht)
Of er meer of minder CO bij vrijkomt zou ik niet durven zeggen; mijn vermoeden zegt dat het niks uit maakt (en dus altijd zorgen voor voldoende ventilatie en zeker niet 's nachts aanlaten) Mocht het echt slechter branden dan zul je dat meteen zien aan je kacheltje.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2011, 04:23:37 pm door stkl »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #84 Gepost op: april 21, 2011, 08:53:25 pm »

De action heeft ook lampolie staan voor Euro 1,50. Inderdaad goedkoper dan dan de Firelux die ik koop per 20 liter voor 40 Euro. Maar ik twijfel nog. Die Firelux is net als de Zibro, speciaal voor dit soort kachels. Heet is ook geen petroleum, je ruikt het amper. Het is veel zuiverder.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #85 Gepost op: mei 02, 2011, 10:34:44 am »

De Tonysun is binnen gekomen en toch een stukje groter dan verwacht. Dat wordt even de VW opnieuw indelen om ruimte te maken voor deze kachel. We nemen 'm dan ook alleen maar mee als we verwachten dat we in de kou staan :)

Ik moet 'm nog uitproberen maar wil niet dat de kachel een jaar lang met de brandstof in m'n garage staat, wordt ie vast niet beter van en teruggieten lijkt me eeh.. onhandig..

De wederhelft ziet het ook wel zitten als terrasverwarmer dus die slag is binnen :)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #86 Gepost op: mei 02, 2011, 12:59:26 pm »

wel een vreemde naam voor  en kachel tonysun  ;) :#  :O
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #87 Gepost op: mei 02, 2011, 07:17:14 pm »

De Tonysun is binnen gekomen en toch een stukje groter dan verwacht. Dat wordt even de VW opnieuw indelen om ruimte te maken voor deze kachel. We nemen 'm dan ook alleen maar mee als we verwachten dat we in de kou staan :)

Ik moet 'm nog uitproberen maar wil niet dat de kachel een jaar lang met de brandstof in m'n garage staat, wordt ie vast niet beter van en teruggieten lijkt me eeh.. onhandig..

De wederhelft ziet het ook wel zitten als terrasverwarmer dus die slag is binnen :)

wij hebben bij de zibro een pompje en daarmee kunnen we niet gebruikte vloeistof terugpompen in de fles.
vorige week hebben we de zibro 1 keer aangehad in de tent en hij verbruikt zo weinig.... en de vloeistof was nog van vorig jaar, maar dat ruik je amper..... en je merkt dat het hele andere warmte is als van zo'n el. kacheltje, dit is veel behaaglijker als het zo koud is en het waait buiten...
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #88 Gepost op: mei 03, 2011, 11:32:20 pm »

Ik had er eentje gezien op die ANWB dagen. Formaat was redelijk maar lno overkomelijk. Ben toen nog iets afgehaakt door het vervoer met vloeistof erin.

Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #89 Gepost op: mei 04, 2011, 06:03:18 pm »

Afgelopen dagen toch weer goed gebruik van de Tonysun gemaakt. Verbruik is lastig te herleiden, maar gebruikt wel wat. De Zibro zal zuiniger zijn, maar kost ook 5x meer en is een groot ding om mee te nemen. Maar, hoe harder de kachel brand, hoe reuklozer. Maardagmorgen, nul graden in de voortent om 6 uur. best fris. Het verbaasde me overigens dat de electrische ventilator kachel nog draaide met 1000 Watt op 4 Ampere. Kwam alleen wat lauwe lucht vanaf.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal