Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke trekauto?  (gelezen 5908 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cees

  • Gast
Re:Welke trekauto?
« Reactie #15 Gepost op: december 06, 2010, 02:19:03 pm »

Ik heb eerst een vouwwagen gehad, caravan gekocht een zwaardere auto aangeschaft ging goed caravan woog 1000kg getrokken en was maximaal gewicht geladen, een nieuwe auto aangeschaft mocht 1127 kg trekken met heel veel moeite de weg op,weer gauw verkocht en weer vw gekocht bevalt prima maximaal 750kg,ik bedoel alleen te zeggen het gaat om het koppel dat is belangrijk,en waarom zou je risico nemen.
Gelogd

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: Welke trekauto?
« Reactie #16 Gepost op: juni 05, 2012, 09:51:02 pm »

Nog even dit...
Wij hebben nu een Fabia Greenline en een Camplet Royal. Deze vw weegt 275 kg. Mag met lading maximaal 500 kg wegen.
Ik heb op www.caravantrekker.nl gekeken. De combinatie kan nog een helling van 17% nemen. Dat stelt mij voldoende gerust.
Dan veronderstel ik dat de vw ongeveer 400 kg weegt met een beetje bagage erin.

Allemaal bedankt
Hans
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Welke trekauto?
« Reactie #17 Gepost op: juni 05, 2012, 10:13:56 pm »

klinkt gezellig zon site die voor je berekent hoe steil je kan komen, weet die site ook het onderhoud van je auto en hoeveel paarden er nog werken vanaf het moment dat die uit de fabriek komt, tis leuke indicatie maar om op basis van een internetsite te zeggen, ik voel me gerust.....

de stijging op komen kan iedereen met elke auto als je maar naar je auto luistert en op tijd bent met handelingen, ben je te laat dan kun je met een ferrari nog stil komen te vallen..
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.341
Re: Welke trekauto?
« Reactie #18 Gepost op: juni 05, 2012, 10:51:14 pm »

De driecilinder diesels van VW hebben in een korte tijd niet zo'n hele beste reputatie opgebouwd.  In het buitenland zie je ze vrijwel niet, en zeker niet in de gebieden die wat meer bergop gaan.  Deze diesels zijn net als de 1.4 tsi motoren overigens,  al vrij storingsgevoelig en ik heb gehoord van iemand die gestrande auto's uit het buitenland haalt dat vooral bij belasting deze motoren het harde werken niet heel goed aankunnen.  Theoretisch kom je dus wel omhoog maar de vraag is meer hoe lang gaat dat goed. 

Je noemt drie auto's ik heb altijd een uitgesproken voorkeur voor Fiat, en kan daardoor niet het meest objectieve advies geven, maar ik zou vrienden en familie ook adviseren om de VW's te laten staan.  De Fiat diesel is echt heel veel beter! En het even aantal cilinders is toch ook wel prettig, de motor loopt mooier en is stiller.  Het is juist vanwege deze diesels dat de samenwerking tussen Suzuki en VW stuk liep. Suzuki wilde na onderzoek de vw diesel niet in hun auto's bouwen en koos voor de Fiat diesel. 



Gelogd
Adventure Awaits

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Welke trekauto?
« Reactie #19 Gepost op: juni 05, 2012, 10:52:54 pm »

klinkt gezellig zon site die voor je berekent hoe steil je kan komen, weet die site ook het onderhoud van je auto en hoeveel paarden er nog werken vanaf het moment dat die uit de fabriek komt, tis leuke indicatie maar om op basis van een internetsite te zeggen, ik voel me gerust.....
Kun je rustig doen. De uitkomst van die site geeft waarden die, vergeleken met wat mensen zoal melden aan combinaties, aan de zeer veilige kant zitten. Als ik zie waar mensen zich veilig bij voelen en ik vergelijk dat met wat die site laat zien, dan kun je je rustig op de uitkomsten van die site verlaten. Ook als de wagen een tikkie luier geworden is.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Welke trekauto?
« Reactie #20 Gepost op: juni 06, 2012, 11:07:06 am »

Mijn 508, 1.6 THP met 156 pk heeft een koppel van 240 Nm wat al beschikbaar is vanaf 1400 rpm en heeft dus meer dan voldoende vermogen om een klapkar moeiteloos de berg op te sleuren. Maar het grote gevaar om deze motor alsnog in de frut te rijden is als je achter een auto komt te zitten die in slakkengang de berg op gaat omdat hij een tekort aan vermogen heeft.
Ik zit dan in een te lage versnelling/te hoog toerental voor een optimaal gebruik van de motor.
Vaak zie dan ook dat de 'dikke bakken' oververtegenwoordigd zijn bij de auto's die met problemen langs de kant staan wanneer de weg behoorlijk omhoog loopt.
Vroeger op de Wurzenpas 19% (Oostenrijk - Slovenië) viel me dit fenomeen al op en iemand van de ANWB heeft me toendertijd uitgelegd hoe dit kwam.
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: Welke trekauto?
« Reactie #21 Gepost op: juni 06, 2012, 12:35:16 pm »

Als je toch goedkoop en duurzaam wilt blijven rijden, laat de aygo dan mooi staan en huur een auto voor de vakantie. De kosten die daar mee gemoeid zijn, zullen gegarandeerd kleiner zijn dan de levensduur van een zelfde auto als je deze aanschaft en gebruikt.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Welke trekauto?
« Reactie #22 Gepost op: juni 06, 2012, 01:14:32 pm »

@looney: Ik was er ook bijna ingetrapt, maar de startpost van dit topic heeft al een baard.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Welke trekauto?
« Reactie #23 Gepost op: juni 06, 2012, 01:27:30 pm »

Maar het grote gevaar om deze motor alsnog in de frut te rijden is als je achter een auto komt te zitten die in slakkengang de berg op gaat omdat hij een tekort aan vermogen heeft.
Ik zit dan in een te lage versnelling/te hoog toerental voor een optimaal gebruik van de motor.
Kun je dat nog eens anders uitleggen of toelichten? Want als de auto vóór jou moeite heeft de berg op te komen, mag je er toch vanuit gaan dat-ie terugschakelt en een hoger toerental aanhoudt? Als je er nou voor het rekengemak even vanuit gaat dat jullie over dezelfde overbrengingen beschikken, dan ligt het toch voordehand te denken dat jij in een hogere versnelling bij een lager toerental gaat rijden in plaats van in dezelfde lage versnelling bij datzelfde hoge toerental als jouw voorganger?
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Welke trekauto?
« Reactie #24 Gepost op: juni 06, 2012, 01:35:50 pm »

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=56542&id2=65966&id3=61328
Hier kan je het vermogen van de auto's goed bekijken.
De Fiat heeft net wat meer pk en trekkracht.
Lijkt mij dat alle 3 toch wel in staat zijn een vouwwagen + belading te trekken gezien het vermogen en trekkracht?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.341
Re: Welke trekauto?
« Reactie #25 Gepost op: juni 06, 2012, 03:09:33 pm »

@looney: Ik was er ook bijna ingetrapt, maar de startpost van dit topic heeft al een baard.

Het is inderdaad een heel oud topic (2010) Had ik over het hoofd gezien.
Gelogd
Adventure Awaits

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: Welke trekauto?
« Reactie #26 Gepost op: juni 07, 2012, 12:29:25 pm »

klinkt gezellig zon site die voor je berekent hoe steil je kan komen, weet die site ook het onderhoud van je auto en hoeveel paarden er nog werken vanaf het moment dat die uit de fabriek komt, tis leuke indicatie maar om op basis van een internetsite te zeggen, ik voel me gerust.....

de stijging op komen kan iedereen met elke auto als je maar naar je auto luistert en op tijd bent met handelingen, ben je te laat dan kun je met een ferrari nog stil komen te vallen..

Ik vraag me af wat het voor zin heeft om vragen te stellen op een Forum of een site te raadplegen als je er niet van uit mag gaan dat je een betrouwbaar antwoord krijgt. Als ik deze reactie lees (en andere verderop ook) en begrijp kan ik eigenlijk het beste maar een Landrover aanschaffen om altijd en overal absoluut zeker te zijn dat ik door de bergen kan komen. Op de site Groen op weg heb ik een ervaring gelezen van iemand die met een caravan heen en weer is gereden naar Spanje, met ook een Fabia Greenline trouwens.
Als ik dan van de veronderstelling uitgaat dat mensen die die verhalen schrijven liegen, dan heeft het voor mij eigenlijk geen zin meer om mijn tijd met vragenstellen en antwoorden te lezen te verdoen.

Met vriendelijke groeten en een prettig weekeinde
Hans
Gelogd

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: Welke trekauto?
« Reactie #27 Gepost op: juni 07, 2012, 12:31:39 pm »

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=56542&id2=65966&id3=61328
Hier kan je het vermogen van de auto's goed bekijken.
De Fiat heeft net wat meer pk en trekkracht.
Lijkt mij dat alle 3 toch wel in staat zijn een vouwwagen + belading te trekken gezien het vermogen en trekkracht?

Ik had graag de Fiat gekocht, maar mijn vrouw kon in die Fiat moeilijk bij de pedalen en daarom is die afgevallen.
Groeten, Hans
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Welke trekauto?
« Reactie #28 Gepost op: juni 08, 2012, 12:43:08 am »

de Hummer H1 blijkt een A status te hebben bij de olie maatschappijen... is dat ook goed?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke trekauto?
« Reactie #29 Gepost op: juni 08, 2012, 06:21:04 am »

de Hummer H1 blijkt een A status te hebben bij de olie maatschappijen... is dat ook goed?
Zal wel tegenvallen als er ook nog een tank met een paar duizend liter reserve brandstof mee moet omhoog.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal