Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Sleepkosten aanhanger  (gelezen 1940 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gulpje

  • Gast
Sleepkosten aanhanger
« Gepost op: november 09, 2010, 02:27:51 pm »

Is het nodig om (via de anwb wegenwacht) de evt. sleepkosten in het buitenland te verzekeren? Onze vouwwagenverzekering dekt enkel de sleepkosten bij schade, niet bij 'gewone' pech. Omdat we een nieuwe auto hebben (hoofdgebruik) hebben we geen europa service van de anwb meer nodig, dat valt nu onder de pechservice van opel.  Deze is wel nodig wil je de wegenwacht voor de vw verzekerd hebben, maar dan moeten we het hele pakket bij de anwb weer uitbreiden. Hoe hebben jullie dit geregeld? Of vallen de kosten van het verslepen van de aanhanger vanuit Frankrijk naar Nl wel mee?
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Sleepkosten aanhanger
« Reactie #1 Gepost op: november 09, 2010, 04:00:47 pm »

Als je panne hebt met je auto, krijg je dan geen vervangend vervoer? Meestal wel, dan kan je daar de vouwwagen gewoon achter hangen.
Bij de ANWB wordt echter meestal eerst gekeken of de auto binnen 2 a 3 dagen te maken valt.

Verder zou je ook de reisverzekering erop na kunnen slaan.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Sleepkosten aanhanger
« Reactie #2 Gepost op: november 09, 2010, 05:14:23 pm »

Wij hebben inderdaad bij de anwb een verzekering afgesloten want stel... dat je pech krijgt dan zijn niet alle auto's die je aangeboden krijgt voorzien van een trekhaak.
Volgens de anwb zijn van de 100 auto's die je aangeboden krijgt maar 2 met trekhaak.
Kijk je kan wel proberen om de vw aan je pinkje die je uit het raam steekt te koppelen maar dat lukt niet echt.
Maar nu zijn wij er dus van verzekerd dat áls er wat gebeurd dat wij een auto aan geboden krijgen mét trekhaak.
Deze verzekering hadden wij afgesloten voor de aanhanger een paar jaar geleden (2) omdat we niet zo zin hadden dat of Jan of ik (Ria) met 3 kinderen achter zouden moeten blijven zodat de ander een auto alsnog met trekhaak kon regelen.

Gelogd
Jevipro

Gulpje

  • Gast
Re:Sleepkosten aanhanger
« Reactie #3 Gepost op: november 09, 2010, 06:05:01 pm »

Ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk geweest ben: ik bedoel de sleepkosten voor de vouwwagen. Mochten we hier pech mee hebben en hij kan niet achter de auto, dan zou deze ook versleept moeten worden. De auto is geen probleem, opel zorgt voor een vervangende auto. Het gaat dus enkel om de vw.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Sleepkosten aanhanger
« Reactie #4 Gepost op: november 09, 2010, 08:06:12 pm »

mar als opel een vervangende auto verzorgt ,dan kun je toch weer gewoon verder rijden , incl vouwwagen , :?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Sleepkosten aanhanger
« Reactie #5 Gepost op: november 10, 2010, 07:06:20 am »

Misschien moet je ook eens wat risico durven nemen. En de polisvoorwaarden goed nalezen. Ik zou het bij ons zo niet weten, maar wij hebben een All risks verzekering voor de vw met 5 jaar nieuwwaarde garantie. Als er een wiel afvliegt neem ik aan dat dit is gedekt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:Sleepkosten aanhanger
« Reactie #6 Gepost op: november 10, 2010, 07:34:22 am »

Als de vouwwagen (kampeermiddel) defect gaat, dan is dit (bij ons) voorzien in de reisverzekering. Wij hebben automibilistenhulp bij de reisverzekering erbij zitten.
Dus, lees je polisvoorwaarden eens na, en mogelijk kan je (met uitbreiding) ook gebruik hiervan maken. Dan hoef je dus niet perse (duur voor drie weken vakantie) lid te worden van de ANWB.
Ik heb ANWB met alleen nederland service, en daarnaast een doorlopende reisverzekering met automobilistenhulp. Dus de auto is in NL gedekt. En de auto en vouwwagen zijn in NL en europa gedekt als het maar vakantie is. En als de vouwwagen er achter hangt ís het vakantie.
Gelogd

RdB

  • Gast
Re:Sleepkosten aanhanger
« Reactie #7 Gepost op: maart 26, 2011, 11:03:51 pm »

Wij hebben ANWB Europa service met vervangende auto ih buitenland. De vwmoet je extra meeverzekeren (kosten 2010 15 euri). Doe je dit niet, en je hebt pechhulp nodig (ANWB/ADAC etc) en het ligt aan je vw en deze is NIET meeverzekerd (bij ANWB) dan mag je de sleepkosten voor de VW ZELF BETALEN !!! ( Iets dergelijks meegemaakt in Dld afgelopen zomer op de terugweg, blij da het niet aan de vw lag, dus sleepkosten vergoed  :O )
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Sleepkosten aanhanger
« Reactie #8 Gepost op: maart 26, 2011, 11:11:48 pm »

mar als opel een vervangende auto verzorgt ,dan kun je toch weer gewoon verder rijden , incl vouwwagen , :?

volgens mij, ik kan het fout hebben, hebben verhuurbedrijven (pechhulp verhuurbedrijven) geen auto's met trekhaak. degene waar ik bij geweest ben in nederland in ieder geval niet, althans niet gezien o.a. hertz en opel
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2011, 03:35:45 pm door mvdkant »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal