Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Mag ik mijn vouwwagen trekken?  (gelezen 11264 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #30 Gepost op: december 10, 2010, 08:06:20 pm »

dus ik denk dat het gewoon het bagagewagentje word dan maar heh ;)

Als je geen (geremde) vw mag trekken mag je toch ook geen (ongeremde ) bagagewagen trekken?
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #31 Gepost op: december 10, 2010, 08:12:15 pm »

Ik heb nog een stel oude imperials hier liggen, ga toch eens kijken dan of ik ze erop krijg :)
maarja, dan moet ik als nog zon kistje voor der bij hebben, en die zijn vast niet goedkoop ;)
Er staan zat dakkoffers te koop op Marktplaats voor onder de 100 euro. Ze zijn zelfs te huur. Met een dakkoffer kun je nog lekker doorrijden ook. Met een aanhanger zit je aan max. 80 km/uur in de meeste landen. Oostenrijk mag je overigens met 100 door als de aanhanger niet zwaarder is dan iets van 750 kg.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Joseppe

  • Gast
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #32 Gepost op: december 10, 2010, 11:48:46 pm »

ook met bagage op het dak moet je je snelheid in de gaten houden en gewicht. heb al menigkeer gezien dat na een flinke noodstop het imperial met te zware bagage compleet van het dak afvloog en daarbij op de weg terecht kwam of op het dak van de voorganger belande ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #33 Gepost op: december 11, 2010, 06:42:03 pm »

Je hebt inderdaad gelijk. Maar het is ook erg belangrijk om ervoor te zorgen dat alles goed in orde is en goed bevestigd en niet te zwaar beladen. En zware spullen in de auto en alleen licht spullen als slaapzakken e.d. in de topkoffer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

primaxyes

  • Gast
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #34 Gepost op: december 11, 2010, 11:00:18 pm »

Als je geen (geremde) vw mag trekken mag je toch ook geen (ongeremde ) bagagewagen trekken?
Oh jawel hoor ;)
Men vouwagen is zwaarder dan wat ik mag trekken.
Mijn bagagewagen/aanhanger heeft op het typeplaatje staan dat die maar 250 kilo beladen weegt ;)
En dat is nooit een probleem om dat ding te trekken ;)
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #35 Gepost op: december 17, 2010, 08:31:28 pm »

Op het risico af om een beetje  :off te gaan, toch even een berichtje... ik denk dat veel mensen wel moeten lachen.....
Wij hebben een nieuwe Fiat panda Youg (bj 2006) met een trekhaak af fabriek en mogen 800 kilo trekken.
onze nieuwe aanwinst, een AK uit 1990, weegt beladen max 500 en is dus prima te doen voor ons en onze auto.

Afgelopen jaar met een kleine dakkoffer (opvouwbaar, eigenlijk gewoon een grote sporttas met rolbodem in de lengte) gereden en dat beviel Super!

Geen mut piepers mee en boodschappen doen op de plaats van bestemming, maar toch met de pinda en 2 kids ( 8 en 2 jaar) op vakantie.

Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #36 Gepost op: december 18, 2010, 03:42:02 pm »

met een panda lag je nog steeds iedereen uit zeker.
Gelogd

primaxyes

  • Gast
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #37 Gepost op: december 25, 2010, 09:44:58 pm »

Nou, toevallig dat een goede bekende van me zon nieuwe panda heeft gekocht, omdat hij weinig rijd en dat hok toch belasting vrij is. Ook met trekhaak. Hij hangt er gewoon zijn eigen aanhanger achter en dat gaat elke keer prima, alleen je ziet het benzine verbruik direct oplopen. Hij mag er ook 800 kilo mee trekken. Dus in principe ook een redelijke vouwwagen. Ik vind alleen et nadeel aan die panda...et is een 1.2, hij weegt niet veel meer dan mijn Cuore. Alleen vanwege al die zuinigheid en emissie krimpel die erin zit, is et toch een gigantisch langzaam hok. Mijn cuore is een 1 liter, en hoewel hij maar 1 op 17 loopt en niet zoals de 1 op 20  waarmee de panda geadverteerd word. Is mijn topsnelheid niet alleen veel hoger dan een panda, ik heb ook nog meer vermogen..
Alleen ik 'mag' maar 400 kilo trekken, enige nadeel weer. Hoewel persoonlijk ik niet erg onder de indruk ben van de nieuwe Panda. Het is net als de nieuwe Twingo, uit 1 grote gietmal en alle beweegbare delen hebben ze losgesneden...
naja, gaat een beetje offtopic maar toch ;)
In principe vind ik et vreemd dat die zoveel gewicht mogen trekken, thats what im getting to
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #38 Gepost op: december 27, 2010, 08:15:13 am »

Alleen ik 'mag' maar 400 kilo trekken, enige nadeel weer. Hoewel persoonlijk ik niet erg onder de indruk ben van de nieuwe Panda. Het is net als de nieuwe Twingo, uit 1 grote gietmal en alle beweegbare delen hebben ze losgesneden...
naja, gaat een beetje offtopic maar toch ;)
In principe vind ik et vreemd dat die zoveel gewicht mogen trekken, thats what im getting to
Heeft ook te maken met de constructie van de auto hoeveel er achter mag worden gehangen. En nog wat factoren. Dus echt niet alleen met de trekkracht van de motor.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

marcel.s

  • Gast
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #39 Gepost op: december 27, 2010, 10:15:51 am »

je kan natuurlijk deze vraag stellen aan het rdw, ik weet niet of je antwoord krijgt , maar je weet het nooit.
Gelogd

primaxyes

  • Gast
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #40 Gepost op: januari 10, 2011, 06:29:13 pm »

 :off
Ik ben er inmiddels achter hoe het zit.
Je maximaal te trekken gewicht is natuurlijk zoizo al beinvloed door je eigen gewicht, je vermogen niet zozeer,je bodemconstructie  maar ook je remkracht heeft ermee te maken, En de montage plaatsen van je trekhaak wat die kunnen hebben vanuit de fabrieks opgegeven waarden...dat laatste is vreemd want Thule heeft namelijk et ding veilig gekeurd met een gewicht van 600 kg ;)
Maar voornamelijk ook de verdeling van je gewicht, gezien dat mijn auto bijna al het gewicht voorin heeft zitten en de achter kant zo van de grond kunt tillen.
Ze houden natuurlijk wel hele veilige marges aan, maar het feit dat het gewicht zo laag is, komt vanwege het risico op scharen te groot is, niet tijdens het rijden, maar als er stevig geremd dient te worden, kan het mogelijk zijn dat de aanhanger zou kunnen gaan scharen.
Althans, de rede van RDW ;)
Zo reed ik laatst naar de ijzerboer toe met een motorblok in mijn aanhanger, en je merkt dat je over ijs rijd dan nog niet dat die wilt gaan scharen gelukkig
hoewel toen ik bij de ijzerboer het terein opreed in de sneeuw ging et steeds langzamer tot alleen de bandjes draaide maar alles stil stond  :H
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2011, 06:52:26 pm door primaxyes »
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #41 Gepost op: januari 10, 2011, 06:46:27 pm »

zo had ik er niet aangedacht, ze zijn dus toch goed bezig daar  :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #42 Gepost op: januari 11, 2011, 07:54:20 am »

zo had ik er niet aangedacht, ze zijn dus toch goed bezig daar  :J
INderdaad. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als je met je vw in het buitenland met teveel gewicht aan de knop, van een 16% berg afgaat. Heb dit 1 keer meegemaakt, zonder iets achter de auto. Voel absoluut niet filjn als de auto niet meer naar je luistert, krijg je rare kriebels van in je buik. Probleem was dat de remkracht sterk was verminderd. Met handrem en voetrem bleef de snelheid net beheersbaar, maar kreeg ik niet naar beneden, stoppen gilng dus niet.  Beneden aan de berg meteen het eerste hotel opgezocht en daar overnacht. Volgende ochtend was alles weer normaal. Op de bestemming in Tsjechie bij een garage navraag gedaan. Dit soort dingen kan optreden als de olie in het remsysteem wat ouder is. Er vormt zich op den duur condens in de remleidingen. Door het heet worden van de olie bij veelvuldig remmen zoals in de bergen, wordt de olie heet. Het vocht gaat dan verdampen. Water pers je niet samen, gas echter wel. Met als gevolg dat je remkracht verliest. Dus toch regelmatig je remvloeistof (laten) verversen. Veelvuldig remmen kan ook een aanslag zijn op je remschijven. De onze zijn enigszins krom getrokken door heet worden. Het is verder geen probleem, alleen iets irritant omdat je dit voelt bij licht afremmen.
Moraal. De regeltjes zijn niet zomaar verzonnen om ons automobilisten te pesten. En onderhoud van je auto is belangrijk. En weet waar je aan begint als je de bergen in gaat. Wij zijn het rijden daar niet gewend. Gelukkig hebben de meeste vw's wel een oplooprem, zeer nodig in de bergen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #43 Gepost op: januari 11, 2011, 11:11:24 pm »

idd, remolie is een raar goedje (hydroliekolie) dat vocht aantrekt......., dus regelmatig vervangen om deze problemen tegen te gaan.
wist ik zelf ook niet maar via de garage te horen gekregen omdat ik mij afvroeg waarom dit alsmaar vervangen werd....... I:
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

primaxyes

  • Gast
Re:Mag ik mijn vouwwagen trekken?
« Reactie #44 Gepost op: januari 13, 2011, 03:48:57 pm »

Ik heb het bij mijn vorige auto ook een keer vervangen, want 1 remklauw lekte een beetje, waardoor het niveau te laag werd en er lucht bij kwam, en constant met je handrem remmen...gaat op den duur vervelen.
Nu ga ik per definitie met mijn auto niet de bergen in...want als je hiermee in zen 1 berg op moet rijden lekker hoog in de toeren....word je krekgek van de herrie.
Toevallig heb ik het wel geprobeerd hoe mijn auto rijd met de vouwwagen erachter, dacht rij eens naar de wasstraat (is maar 400 meter, maar duwen is al saai na de eerste meter) en was et vettige ding, zodat we um mooi kunnenverkopen. En ik moet zeggen, het kleine hok heeft der geen enkele moeite mee om hem te trekken. Op de terugweg dacht ik, rijd even via het industrie terrein om, en gooi et barrel eens bij een bedrijf op de weegbrug (wat zijn vrienden toch handig :) )
En het gewicht...was verbazinwekkend genoeg...250 kilo (tussen 225 en 275 dus ongeveer)
Valt me nog mee ;)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal