Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?  (gelezen 35569 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olaf

  • Gast
Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Gepost op: december 26, 2010, 08:25:22 am »

Dag allemaal,

Onlangs hebben we een Holtkamper Cocoon gekocht, als het goed is wordt deze in februari afgeleverd. Uiteraard al druk met allerlei voorbereidingen bezig om de nieuwe wagen goed te ontvangen; stalling, verzekering etc.

Een ding waar we nog niet helemaal over uitzijn is de gasvoorziening. Althans, wel dat we Campinggaz gaan gebruiken (een 904 of 907) maar niet over of je zo'n fles nu nieuw moet kopen of niet?
Wat is het voordeel om een nieuwe fles te kopen tov het kopen van een goedkopere 2e hands fles? (aangezien je de fles toch moet omruilen als je een volle wil hebben).

Groet,
Olaf
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #1 Gepost op: december 26, 2010, 08:55:46 am »

Gewoon 2e hands een lege of wellicht (deels) volle kopen.
Je ruilt ze inderdaad in en krijgt dan weer een "nieuwe".

Zo heb ik er 2 op marktplaats gekocht voor een prikje.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.786
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #2 Gepost op: december 26, 2010, 09:10:10 am »

Zo hebben wij het ook altijd gedaan, omruilen is toch gegarandeerd bij Campinggaz!

Ook nog wel eens een 'foute' fles (met slecht aansluiting bovenaan) getroffen in het buitenland, en ook dan krijg je direct een andere. Dus als je verder trekt en 'm in 't buitenland omruilt, wel altijd ff ter plekke testen, anders wordt het misschien lastiger!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Olaf

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #3 Gepost op: december 26, 2010, 09:35:24 am »

Mooi, dank jullie wel!
Mocht iemand nog een 907 hebben voor een prikkie.....  ;)
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #4 Gepost op: december 26, 2010, 03:37:18 pm »

toch wel grappig, je koopt een nieuwe holtkamper , en je wilt 2e hands campinggaz flesjes  :#

maar er zullen er genoeg zijn. :k
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #5 Gepost op: december 26, 2010, 03:46:33 pm »

wij hebben het ook zo gedaan.
eerst dachten we ach we houden die grote gasfles die zetten we dan wel in de auto.
maar toch... zijn we toen een blauwe fles gaan kopen.
die hebben wij in zeist gekocht bij een benzine pompstation die én de grote gasflessen kan en mag vullen en die blauwe flessen omruilt.
scheelde een flinke slok op een borrel om het zo maar even te zeggen
maar wat wij wel hebben laten doen is een langere gasslang door holtkamper laten plaatsen zodat we altijd nog de grote gasfles ook kunnen gebruiken.
want als we niet gaan trekken gaat de grote gasfles mee en dan kan de scottelbraai er ook op en scheelt weer voor dat kleine blauwe gasflesje
Gelogd
Jevipro

Mieke

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #6 Gepost op: december 26, 2010, 06:51:31 pm »

Wij doen het ook met tweedehands campingaz flessen. Ik koop altijd een lege tweedehands zodat ik ze dan kan omruilen en zeker ben dat ik een goede veilige fles heb.
Voor het gasvuur en eventueel ijskast hebben we een 907. Voor de skottel hebben we een heel kleintje 901.
Als je richting Frankrijk rijdt kan je overwegen om ze ginder om te ruilen. Ze zijn daar veeeeeel goedkoper. Een 901 vulling is daar net geen 9 euro. Een 907 rond 20 euro.
Campingaz is wel niet de goekoopste manier om te koken maar ze is wel praktisch omdat ze bijna overal omwisselbaar is.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #7 Gepost op: december 26, 2010, 10:36:45 pm »

Hoi,
Gefeliciteerd met jullie cocoon, welke hebben jullie :P
Wij hebben onlangs ook een cocoon besteld wordt ergens in het voorjaar geleverd, een cocoon S. :K
Mag ik vragen, waarom hebben jullie voor cocoon gekozen (ben altijd nieuwschierig waarom iemand besluit tot....) :?
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #8 Gepost op: december 27, 2010, 09:00:00 am »

Wij vullen zowel de blauwe flesjes als de groene fles bij die benzinepomp in Zeist. Maar dit doen ze alleen als ze er nog goed uitzien dus zonder/weinig roest aan de flessen. En als we ze te oud vinden worden ruilen we ze om voor nieuwere.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #9 Gepost op: december 27, 2010, 11:34:21 am »

Wij vullen zowel de blauwe flesjes als de groene fles bij die benzinepomp in Zeist. Maar dit doen ze alleen als ze er nog goed uitzien dus zonder/weinig roest aan de flessen. En als we ze te oud vinden worden ruilen we ze om voor nieuwere.

He kunnen ze daar in zeist dus ook die blauwe flessen bijvullen??
Kijk zo leer ik weer eens wat.
Effe tegen me Jan zeggen (me man) want hij dacht dat ze daar omgeruild moetsen/konden worden.
Thanks want wij hebben onze blauwe gasfles ook daar gekocht dus dan kunnen we hem daar ook vullen lekker makkelijk!!
Gelogd
Jevipro

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #10 Gepost op: december 27, 2010, 11:57:19 am »

He kunnen ze daar in zeist dus ook die blauwe flessen bijvullen??
Kijk zo leer ik weer eens wat.
Effe tegen me Jan zeggen (me man) want hij dacht dat ze daar omgeruild moetsen/konden worden.
Thanks want wij hebben onze blauwe gasfles ook daar gekocht dus dan kunnen we hem daar ook vullen lekker makkelijk!!
Ja hoor, die van campinggas, geen probleem doen wij altijd. :)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #11 Gepost op: december 27, 2010, 12:03:46 pm »

Wij vullen zowel de blauwe flesjes als de groene fles bij die benzinepomp in Zeist. Maar dit doen ze alleen als ze er nog goed uitzien dus zonder/weinig roest aan de flessen. En als we ze te oud vinden worden ruilen we ze om voor nieuwere.
Wij ook, scheelt een hoop geld
Gelogd

Olaf

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #12 Gepost op: december 27, 2010, 01:36:31 pm »

Citaat
Hoi,
Gefeliciteerd met jullie cocoon, welke hebben jullie :P
Wij hebben onlangs ook een cocoon besteld wordt ergens in het voorjaar geleverd, een cocoon S. :K
Mag ik vragen, waarom hebben jullie voor cocoon gekozen (ben altijd nieuwschierig waarom iemand besluit tot....) :?

Om het topic niet verder te vervuilen zal ik me even voorstellen waar het hoort :-)
In het forum 'Wie ben je?' http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/board,3.0.html
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #13 Gepost op: december 27, 2010, 02:18:21 pm »

Mooi, dank jullie wel!
Mocht iemand nog een 907 hebben voor een prikkie.....  ;)

Hey Olaf, welkom.
ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog wel een campingaz 907 fles met een dikke bodem gas staan. Ook ik heb er een drukverdeler voor je bij als je wilt.
Stuur maar even een mail of een Persoonlijk Bericht (PB). De adressen staan onder mijn logo.

Overigens woon ik in Hoorn NH.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Campinggaz fles. Nieuw kopen of tweehands?
« Reactie #14 Gepost op: december 27, 2010, 02:47:56 pm »

Wij hebben ook 2 gebruikte gekregen via via. Gebruiken we al een aantal jaren en passen in de vw keuken van de Jametic. omruilen is kostbaar, maar kan hier nog voor 20 euri. Afgelopen zomer in HOngarije laten vullen bij de LPG pomp. Kon ook. Die man had een hulpstuk gemaakt. En bovenal goedkoop. Zijn vast wel meer plaatsen waar dit kan. Mogen is wel iets anders trouwens dan kunnen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal