Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?  (gelezen 5308 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Gepost op: februari 23, 2011, 05:28:00 pm »

Hallo allemaal!

Ik had een discussie met een collega over het originele aankoopbewijs van een 2e hands vouwwagen.
Hij gaf aan dat dit nodig is in het buitenland in geval van diefstal. Wie kan me hier meer over vertellen?
Ik heb de vouwwagen wel verzekerd, maar ook dan is het moeilijk te bewijzen dat die van jou is.
Alvast bedankt!

« Laatst bewerkt op: februari 13, 2023, 04:53:02 pm door KampeerFan »
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: februari 23, 2011, 05:28:10 pm »

ik weet niet of het echt moet, maar ik had het ook, stonden 5 naams wisselingen op. :#

Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2011, 06:29:24 pm »

Volgens mij is dat alleen voor de douane van toepassing...als je terugkomt in NL kunt aantonen dat er belasting is overbetaald....Geld eigenlijk voor ieder product dat je meeneemt en erg duur is..zelfs sieraden moet je kunnen bewijzen dat ze van jouw zijn..

s6 
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2011, 07:19:38 pm »

Volgens mij is dat alleen voor de douane van toepassing...als je terugkomt in NL kunt aantonen dat er belasting is overbetaald....Geld eigenlijk voor ieder product dat je meeneemt en erg duur is..zelfs sieraden moet je kunnen bewijzen dat ze van jouw zijn..
Ik zou me hier niet al te veel zorgen over maken. Je hoeft echt niet voor alle dingen die je bij je hebt een aankoop bewijs te laten zien. Als je een nieuwe camera meeneemt naar je vakantie via Schiphol zou het wellicht uit kunnen, maar verder....
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: februari 25, 2011, 12:30:23 pm »

Ik heb even gemaild met de vorige eigenaar, maar die kon me er helaas ook niet meer aan helpen. Bedankt voor jullie reacties i.g. Het blijft natuurlijk wel een punt om over na te denken, hoe kun je in hemelsnaam bewijzen dat iets van jou is, dat geld natuurlijk ook voor andere zaken.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: februari 25, 2011, 12:47:37 pm »

je kan vragen aan de vorige eigenaar dat hun een briefje maken dat je hem van hun heb over genomen. dan heb je toch nog iets.
dit zet mij ook aan het denken dan voor ons... ik zal van onze HK aankoopbewijs maar een copy maken en mee nemen beter mee verlegen dan om verlegen
Gelogd
Jevipro

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2011, 11:38:04 pm »

Ik heb bijvoorbeeld het email contact en het bankafschrift van de betaling maar even gebundeld.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: februari 26, 2011, 09:13:10 am »

het is vooral bedoeld voor de btw afdrage.....vraag maar eens na ...bij leuker kunnen ze het niet maken I:
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: februari 26, 2011, 05:53:42 pm »

het is vooral bedoeld voor de btw afdrage.....vraag maar eens na ...bij leuker kunnen ze het niet maken I:

Bij voorbaat hou ik liever wat afstand van dit soort organisaties!  :H
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: februari 26, 2011, 06:04:18 pm »

het is vooral bedoeld voor de btw afdrage.....vraag maar eens na ...bij leuker kunnen ze het niet maken I:
Hoorde laatst een verhaal van iemand die bij de paspoort controle moest aantonen dat de kinderen echt de eigen kinderen zouden zijn (bv met geboortebewijs). Nou, dat hebben we zeker niet bij ons!
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: februari 26, 2011, 10:02:12 pm »

Hoorde laatst een verhaal van iemand die bij de paspoort controle moest aantonen dat de kinderen echt de eigen kinderen zouden zijn (bv met geboortebewijs). Nou, dat hebben we zeker niet bij ons!

Als het goed is kun je dat nagaan d.m.v. ieders paspoort of ID.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: februari 26, 2011, 10:46:07 pm »

Hoorde laatst een verhaal van iemand die bij de paspoort controle moest aantonen dat de kinderen echt de eigen kinderen zouden zijn (bv met geboortebewijs). Nou, dat hebben we zeker niet bij ons!

oh?

Wij nemen onze kinderen wel altijd mee  :O
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #12 Gepost op: februari 28, 2011, 02:34:04 pm »

Hoorde laatst een verhaal van iemand die bij de paspoort controle moest aantonen dat de kinderen echt de eigen kinderen zouden zijn (bv met geboortebewijs). Nou, dat hebben we zeker niet bij ons!
Kinderen horen in de paspoorten van de ouders te staan. Dan lijkt me dat er niets aan de hand is. Vanaf 12 of 13 jaar moeten kinderen een eigen paspoort of ID hebben. Wij hebben nog geen problemen gehad in Oost Europa.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Qwaqa

  • Gast
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #13 Gepost op: februari 28, 2011, 04:13:44 pm »

Kinderen horen in de paspoorten van de ouders te staan. Dan lijkt me dat er niets aan de hand is. Vanaf 12 of 13 jaar moeten kinderen een eigen paspoort of ID hebben. Wij hebben nog geen problemen gehad in Oost Europa.
Vanaf 26 juni 2012 moeten alle kinderen een eigen identiteitskaart hebben. Als je recentelijk een nieuw paspoort aanvraagt dan zal de ambtenaar je over het algemeen adviseren om het kind niet meer bij te schrijven. En aangezien tegenwoordig de kinderen niet meer per definitie dezelfde achternaam als de vader of de moeder hebben kan je alleen aantonen dat het kind is wie je zegt dat hij is, maar niet dat het jouw kind is. En blijkbaar is dit toch niet zo'n theoretisch geval als je zou denken.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #14 Gepost op: februari 28, 2011, 09:52:48 pm »

Volgens mij gelden er zelfs tot die tijd (of tot einde van dit jaar) actietarieven voor de eigen id kaart of paspoort. Haal hem voor Jur ook al eerder dan verplicht, dan pik ik dat nog even mee, scheelt zo veel dat je dat wel 'terugverdiend' tov de normale prijs, gaat weer 5 jaar mee!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal