Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?  (gelezen 5296 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #15 Gepost op: maart 01, 2011, 02:13:55 pm »

Volgens mij gelden er zelfs tot die tijd (of tot einde van dit jaar) actietarieven voor de eigen id kaart of paspoort. Haal hem voor Jur ook al eerder dan verplicht, dan pik ik dat nog even mee, scheelt zo veel dat je dat wel 'terugverdiend' tov de normale prijs, gaat weer 5 jaar mee!
Geen actie tarieven, zo gek is de overheid niet. Tenslotte hebben ze het Monopoly. Ben bij gemeentehuis geweest en info gevraagd. Inderdaad volgend jaar verplicht per genoemde datum. Onze dochter is net 11 en staat ingeschreven bij de ouders in het paspoort. Dus lekker wachten tot juni volgend jaar met paspoort aanvragen, of eventueel iets eerder omdat het best druk kan zijn zo vlak voor de vakantie. Heb paar jaar geleden anderhalf uur in de rij gestaan voor een nieuw paspoort. Prijs paspoort is hier rond de 52 Euro.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bosje

  • Gast
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #16 Gepost op: maart 01, 2011, 03:32:37 pm »

je kan vragen aan de vorige eigenaar dat hun een briefje maken dat je hem van hun heb over genomen. dan heb je toch nog iets.
dit zet mij ook aan het denken dan voor ons... ik zal van onze HK aankoopbewijs maar een copy maken en mee nemen beter mee verlegen dan om verlegen

Je kan je VW ook laten registreren bij de RDW, krijgt dan een eigen kenteken obv het chasisnr. Hiermee is de VW ook makkelijker op te sporen bij diefstal, maar dit brengt weer wel extra kosten mee. en voorlopig nog niet verplicht voor aanhangers onder 750 kg
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #17 Gepost op: maart 01, 2011, 04:10:22 pm »

Je kan je VW ook laten registreren bij de RDW, krijgt dan een eigen kenteken obv het chasisnr. Hiermee is de VW ook makkelijker op te sporen bij diefstal, maar dit brengt weer wel extra kosten mee. en voorlopig nog niet verplicht voor aanhangers onder 750 kg
Dit zou ik toch niet vrijwillig gaan doen. De overheid is gek op centjes. Vroeg of laat komt er een ambtenaar op het idee om belasting te heffen of een APK verplicht te stellen. Ze zijn ontzettend wispelturig. Kijk maar naar de vrijstelling van houderschapsbelasting voor auto's met weinig uitstoot van CO2. Nog een jaar en dan mag je gaan betalen voor je kleine schone dieseltje.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #18 Gepost op: maart 01, 2011, 05:01:37 pm »

Geen actie tarieven, zo gek is de overheid niet. Tenslotte hebben ze het Monopoly. Ben bij gemeentehuis geweest en info gevraagd. Inderdaad volgend jaar verplicht per genoemde datum. Onze dochter is net 11 en staat ingeschreven bij de ouders in het paspoort. Dus lekker wachten tot juni volgend jaar met paspoort aanvragen, of eventueel iets eerder omdat het best druk kan zijn zo vlak voor de vakantie. Heb paar jaar geleden anderhalf uur in de rij gestaan voor een nieuw paspoort. Prijs paspoort is hier rond de 52 Euro.

Kortingprijs geldt alleen voor ID kaart en staat hier gewoon op de site. ? 9,20 i.p.v. ? 43,80 voor een ID kaart volwassene. Paspoort is idd gelijk voor volwassenen en kids, maar ga toch Europa niet uit komende 5 jaar!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #19 Gepost op: maart 02, 2011, 12:28:54 am »

Sommige bepalingen gaan echt te ver. Zolang je in de EU blijft ga je toch echt geen problemen krijgen hierom, of wel? !!! Waar zijn we dan mee bezig? Omgekeerde bewijslast. "Dit is echt MIJN vouwwagen hoor agent!"

Ik heb er vertrouwen in dat als je echt dit aan de knikker krijgt, dat het dan uiteindelijk eerlijk afgehandeld wordt en dat je dus geen enkele schade treft.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #20 Gepost op: maart 02, 2011, 07:25:34 am »

Sommige bepalingen gaan echt te ver. Zolang je in de EU blijft ga je toch echt geen problemen krijgen hierom, of wel? !!! Waar zijn we dan mee bezig? Omgekeerde bewijslast. "Dit is echt MIJN vouwwagen hoor agent!"

Ik heb er vertrouwen in dat als je echt dit aan de knikker krijgt, dat het dan uiteindelijk eerlijk afgehandeld wordt en dat je dus geen enkele schade treft.
Ja, maar ondertussen sta je wel mooi aan de grens je tijd te verdoen. Veel ergernis en ellende, weg vakantiegevoel. Maar ik denk dat het binnen Europa ook niet snel zal gebeuren. En waarom. Als jij met je auto volgeladen met kinders en kampeerspullen de grens overgaat, zou men dan twijfels hebben over je vouwwagen en wat je gaat doen of hebt gedaan? Denk het niet. Afgelopen zomer werden we in Polen wel aangehouden. Alles werd bekeken, rondom. De agent vroeg in zijn beste Nederlands naar het "riebewies". Moest er wel om lachen, had kennelijk internationale ervaring. Hij wilde ook weten wat er in de aanhanger zat. Tja, hoe leg je dat nu weer het beste uit in het Pools? Tenttrailer was het eerste wat me te binnen schoot. Gelukkig hoefde de vw niet open. Paspoorten werden uitgebreid gecontroleerd in hun auto. Waren volgens mij ook geen gewone agenten, hun auto zag er anders uit dan in de steden. wellicht speciale agenten of douane. Maar verder heel vriendelijk behandeld.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #21 Gepost op: maart 02, 2011, 07:52:19 am »

Kortingprijs geldt alleen voor ID kaart en staat hier gewoon op de site. ? 9,20 i.p.v. ? 43,80 voor een ID kaart volwassene. Paspoort is idd gelijk voor volwassenen en kids, maar ga toch Europa niet uit komende 5 jaar!

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-zijn-de-kosten-van-een-paspoort-of-nederlandse-identiteitskaart.html#anker-jeugdtarief-identiteitskaart-kinderen-tot-en-met-13-jaar  Handig om te weten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #22 Gepost op: maart 02, 2011, 01:06:24 pm »

effe hier op in haken als het mag....
als je een nieuwe vw hebt is het dan wel van belang dat je een copy van de aankoopbon mee neemt??
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #23 Gepost op: maart 02, 2011, 01:30:52 pm »

effe hier op in haken als het mag....
als je een nieuwe vw hebt is het dan wel van belang dat je een copy van de aankoopbon mee neemt??
Lijkt me verstandig om altijd een kopie van de aankoopbon bij je te hebben. Simpel, kosten bijna niets en het kan je veel moeite en gedoe schelen. Normaliter zal er niets worden gevraagd. Maar stel dat er net een dergelijke wagen is gestolen. Dan is het handig als je kunt aantonen dat deze echt van jou is. En ben je in 10 minuten weer op pad.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Richard

  • Gast
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #24 Gepost op: april 20, 2011, 09:13:23 pm »

voor alle duidelijkheid ff goed lezen


http://caravanhandboek.biod.info/caravanenwet.htm
Gelogd

bosi

  • Gast
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #25 Gepost op: september 09, 2011, 04:22:47 pm »

Op de site van de ANWB zijn ze heel duidelijk, alleen voor niet EU landen is het aankoop bewijs nodig.


http://www.anwb.nl/kamperen/kampeermiddelen/vouwwagen,/kopen-of-huren/Controle-gebruikte-vouwwagen.html
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #26 Gepost op: september 09, 2011, 04:42:01 pm »

Maar dus ook als je bijvoorbeeld door Zwitserland (niet-EU) naar een ander EU land rijdt.
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #27 Gepost op: september 09, 2011, 06:21:52 pm »

Onze dealer zei ook al dat we de originele bon mee moesten nemen, dus geen kopie. Nou ben ik altijd van de kopieën, want stel je toch voor dat het origineel zoekraakt of beschadigd raakt.. Maar volgens de letter van de wet, ook volgens de tekst van bovenstaande link, moet ik dus echt het origineel tonen. Heeft iemand het al eens meegemaakt? Een controle op de aankoopbon van je vouwwagen? Misschien vroeger bij de oversteek naar het Oostblok? Ik kan me voorstellen dat het toen nog wel eens voor kwam. Wat doen ze als je een fotokopie toont?
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #28 Gepost op: september 13, 2011, 09:57:56 pm »

Even een leuk weetje. De Nederlandse ID kaart is nu voor iedere burger GRATIS :K :K :off
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Aankoopbewijs bij 2e hands vouwwagen?
« Reactie #29 Gepost op: september 14, 2011, 03:56:28 pm »

En ik was 2 weken te vroeg met aanvragen  :( Ik vind dat ze het eigenlijk teruggeven vanaf het moment dat identificatie op straat verplicht werd, een aantal jaar geleden. Is wel een stichting mee bezig. Laat ze het maar aftrekken van de gemeentebelastingen voor volgend jaar.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal