Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: aankooptip oplegmatras  (gelezen 10304 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
aankooptip oplegmatras
« Gepost op: maart 09, 2011, 07:27:42 am »

Ik was op zoek naar een oplegmatras voor onze Astro. Ik ben (te) prijsbewust en wil niet te veel geld uit geven omdat ik niet weet dat ons huidig kampeermiddel voor heel lang is. Maar dat is een ander verhaal ::)

Dus de oplegmatras. Ik keek bij Ikea, woonwinkels allerlei,.... Het goedkoopste wat voldoet aan mijn verwachtingen zit (in België) rond 100 ? 120 euro.

op mijn zoektocht op internet kwam ik deze http://nl.kapaza.be/vi/54394005.htm advertentie tegen. Een beetje sceptisch toch contact opgenomen. Bleek natuurlijk een Nederlands adresje :) Toch de aankoop + verzending gewaagd. Vorige zondag maakte ik het geld over en gisteren stond het pakketje al bij mij thuis :W
Het ziet er dus prima uit. Via het ticket op het matrasje effe een speurtocht op internet op zoek naar de oorsprong van deze matras en kom hier uit http://www.pali.de/silver.econtent/catalog/Produkte/Health-Beauty/Viskoelastische-7-Zonen-Auflage-mit-Abnehmbarem-Bezug-TV-Bekannt Op het net vind ik wel alleen de prijs van een 90 cm en ik heb uiteraard een 140x200x3.5.

De verkoper heeft er nog te koop dus als iemand nog een koopje zoekt :zw
Gelogd

screech

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2011, 09:22:49 am »

en voor de gegadigden; wat moet de prijs voor de 140x200x3.5 zijn dan?
Wil je de verzendkosten misschien apart vermelden, dan kunnen de leden goed vergelijk of ze zelf ergens een matras ophalen, of dat bestellen idd voordeliger is.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2011, 12:07:33 pm »

Aankoopprijs, zie advertentie KAPAZA (link in mijn openingspost): 49 euro
Verzendkosten zijn voor mij anders dan voor jullie want de matras moest van Nederland naar België.  De verkoper rekende voor deze zending 12.20 euro.
Ik betaalde dus voor de matras 61,20 euro inclusief verzending van Nederland naar België.

Voor de matras (identiek merk en type!) 90x200x3.5 bedraagt is de prijs: 69,95 (zie link in mijn openingspost). De verkoopprijs van de matras met afmetingen 140x200x3.5 vind ik niet op het net.

Zo duidelijk?

Gelogd

screech

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2011, 12:40:50 pm »

Helemaal helder zo!  :J Mocht er iemand interesse hebben of nog op zoek zijn!
Dit is wel goedkoop inderdaad.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2011, 12:52:15 pm »

Mieke
Ik hoop voor jou dat je geen kat in een zak hebt gekocht, maar ik vrees ervoor. Ikzelf heb vorig jaar dergelijke opdekmatras bij Leenbakker gekocht in België voor 100 eur (140 x 200).
Die is +/- 5 cm dik en ligt bovenop de (keiharde) standaardmatras van de Combi Camp. Maar voor mij als rugpatient voldoet die helemaal niet. Ik ben er ondertussen achter dat de densiteit van dit soort matras heel belangrijk en prijsbepalend is. Ik heb thuis een degelijke traagschuimmatras en dat is een wereld van verschil met die van de VW. Van dezelfde fabrikant kost een opdekmatras 351 eur voor dezelfde maat. Ik zou dat geld er nog kunnen aan geven maar de dikte is 8 cm en ik twijfel of dat niet teveel is. We wachten even tot de vw uit de winterstalling komt.

Goedkoop is niet altijd bestkoop.
Maar zonder rugproblemen kan het voor jou nog wel meevallen, ik hoop het alleszins. Je zal wel even moeten wennen want het is helemaal anders liggen. De eerste week op die matras thuis had ik ze uit het raam willen kieperen en nu kan ik ze niet meer missen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #5 Gepost op: maart 09, 2011, 02:02:40 pm »

Natuurlijk snap ik wel dat deze matras nooit dezelfde kan zijn als eentje van meer dan 300 euro. Ik lees zelfs prijzen van meer dan 500 euro voor een oplegmatras. En ik zou deze matras nooooit kopen voor op mijn vast bed thuis.
Wij gaan 1x een periode van 2 ? 3 weken met de vouwwagen op stap en misschien nog 1 of 2 korte periodes. Je moet gewoon afwegingen maken. Ik heb thuis ook kookpotten van bijna 100 euro per stuk en die in de vouwwagen kosten misschien 50 euro voor 5  ;)
De matras in onze HK Astro is niet van slechte kwaliteit want dan had ik beter gewoon een nieuwe volwaardige matras gekocht. Ik wil het lig comfort gewoon wat vergroten.
Iedereen moet dat natuurlijk voor zich uitmaken, ik wil zeker niemand iets aanpraten.
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2011, 02:06:20 pm door Mieke »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #6 Gepost op: maart 09, 2011, 02:31:21 pm »

Ik zou dat geld er nog kunnen aan geven maar de dikte is 8 cm en ik twijfel of dat niet teveel is. We wachten even tot de vw uit de winterstalling komt.

Als je een Country hebt wordt 8cm lastig tot niet te doen. Bij de overige types (zonder verhoogd bed) moet dat lukken.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #7 Gepost op: maart 09, 2011, 08:04:48 pm »

@NielsP
We hebben een Country en de oplegmatras van Leenbakker is +/- 5 cm dik. Hierdoor moeten we het donsdeken al onder het bed opbergen. Ik vrees inderdaad dat het niks wordt. Maar door mijn rugprobleem moet er wel een andere oplossing komen. Lees dus even verder mee.

@Mieke
Ik wou je dus helemaal niet aanvallen in je keuze. Eerder wat bijkomende info geven voor diegene die meelezen.
Ik heb een aangeboren afwijking aan mijn rug en ik heb het vorige week nog aan den lijven ondervonden  ;(
Thuis slaap ik ondertussen heerlijk, maar daar staat een prijs tegenover.  Na de aankoop van onze CCC, wou ik hetzelfde slaapcomfort als thuis, want anders is de vakantie over voor mij. Ik wil zelfs niet weten hoe ik zou thuis geraken.
Dus kocht ik de prijsbewuste oplegmatras en ik kan alleen maar constateren dat het weggegooid geld is, omdat de densiteit te laag is en ik dus met heup en schouder nog altijd op die keiharde matras terecht kom. En dan kan ik evengoed zonder oplegmatras gaan slapen. Effect: hetzelfde. Vandaar mijn eerdere posting.
Ikzelf heb al 100 eur uitgegeven en moet nu op zoek naar een andere(duurdere) oplossing en die is dan praktisch niet mogelijk (te dik)
Maar nogmaals: zonder rugproblemen vind je dit waarschijnlijk comfortabel.
Als je je matras eens wil testen, ga er dan minstens een kwartier op liggen, want het noemt niet voor niks "traagschuim". Het moet zich aanpassen aan je lichaamswarmte en leg ze op een vrij harde ondergrond.
En vooral:deel je ervaring met ons na je vakantie.
Voor diegene die een oplossing voor mij weten; max 6 cm dikte en hoge densiteit met kwaliteit Tempur. Die mogen zich altijd melden, prijs is minder belangrijk dan de dikte en het comfort.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #8 Gepost op: maart 09, 2011, 08:29:54 pm »

Voor diegene die een oplossing voor mij weten; max 6 cm dikte en hoge densiteit met kwaliteit Tempur. Die mogen zich altijd melden, prijs is minder belangrijk dan de dikte en het comfort.
Je zou je probleem eens voor kunnen leggen aan de 'matrasvakman'. http://www.matrasvakman.nl/
Ze zijn sponsor van ons forum, en geven ook korting op vertoon van de vouwwagenclub-lidmaatschapspas. Dus kan me niet voorstellen dat ze geen informatie/advies kunnen geven. Je zou ze kunnen mailen (of bellen) en aangeven dat je via het forum bij hun terecht bent gekomen. En ze het probleem voorleggen.
Hopelijk vind je een oplossing voor je probleem.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #9 Gepost op: maart 10, 2011, 02:04:31 pm »

Waarom zou je het zoeken in een oplegmatras? Ik denk dat ik in een soortgelijk geval de matras ook zou wegdoen. Eventueel bewaren voor 'ooit, als de klapkar verkocht moet'. Dan heb je niet de 6 cm speelruimte, maar denk ik (let op: schatting!) een cm of 12.

Dat is voor gewone matrassen weer een redelijke standaardmaat...

Succes, want slapen is altijd en zeker op vakantie belangrijk!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #10 Gepost op: maart 10, 2011, 10:16:57 pm »

Wij hebben een matras op maat laten maken, ik dacht dat het 7 cm was maar het origineel was 6 cm. Dit is bij het dichtklappen geen probleem
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #11 Gepost op: maart 11, 2011, 01:03:39 pm »

Iedereen al bedankt voor het meedenken. Het grootste probleem van al die mogelijkheden is dat ik niet op voorhand weet of ze gaan voldoen aan mijn rugeisen.
Voordien hadden we een caravan (ja, ik weet het, dat is hier zo erg als vloeken, maar ben ondertussen toch bekeerd  :)), daarvoor heeft mijn man de tafel eruit gegooid en twee lattenbodems ge?nstalleerd, zodat we een vast bed hadden. Eerst met een koudschuimmatras, absoluut niet geschikt. Dan 2 binnenveringsmatrassen van elk 70 cm. Ideaal, maar 20 cm dik. Nu we een Combi Camp hebben is die veel te dik (en slechts 2 vakanties gebruikt en te smal voor het logeerbed thuis).
Dan de matras van de Combi Camp met een oplegmatras van Leenbakker. Die voldoet niet, maar jullie begrijpen waarschijnlijk wel dat ik geen matrassenwinkel ga beginnen. Omdat ik thuis heel blij met het traagschuim, wou ik naar die optie overgaan. Wel veel geld, maar dat is het me waard. Nu blijkt de dikte weer een probleem. Als ik voor een andere optie kies, heb ik geen garantie op succes.
De volgende mogelijkheden zijn we ook nog aan het overwegen; een blauw luchtbed, want dan lig ik goed, maar mijn man niet en ook te koud. Of een eenpersoons selfinflatable matras van goede kwaliteit, dan zou ik de huidige oplegmatras in 2 snijden (want mijn man vindt die wel aangenaam) en dan hopen dat de dikte een beetje gelijk loopt.
We hebben nog tijd tot eind mei om er iets op te vinden.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #12 Gepost op: maart 11, 2011, 02:38:25 pm »

Tijdens het klapweekend (hemelvaart, v.a. 1 juni) zou je op onze matras wel mogen proefliggen hoor :J En anders idd de matrasvakman bellen en even informeren wat de mogelijkheden zijn
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #13 Gepost op: maart 11, 2011, 06:41:08 pm »

Ik heb in mijn roadmaster een gewoon matras van 15 cm liggen een doodgewoon normaal matras ... van 140 x 200 meter en de bak kan nog dkcht ook...
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #14 Gepost op: maart 12, 2011, 09:33:35 am »

Terug effe naar de topicstart ;)

Ik heb het matrasje 2 dagen laten luchten, zoals op de gebruiksaanwijzing stond. Gisterenavond heb ik het op ons thuisbed gelegd. Gevolgd door een nachtje proefslapen. Voor mij is het zeker geen kat in een zak want ik heb heerlijk geslapen :zw

Ik ben er van overtuigd als je idd met rugproblemen kampt dat dit geen oplossing is en dat je naar een persoonlijke oplossing moet zoeken. Veel succes met je zoektocht Stori.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal