Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: aankooptip oplegmatras  (gelezen 10303 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stori

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #15 Gepost op: augustus 24, 2011, 10:40:52 pm »

Ik haal dit item even omhoog, omdat ik een oplossing heb gevonden en dit even met jullie wil delen. Er zullen er wel meer met rugproblemen zijn zeker.

Even samenvatten: wij hebben een CCC met een standaard keihard matras. We kochten bij Leenbakker een traagschuim-oplegmatras waarvan de densiteit niet voldeed. Hiermee kwamen we aan 12 cm dikte, wat het max. is om dicht te klappen.

Enkele weken geleden nog eens bij de Kampeerwinkel in Eindhoven langs geweest en na lang aarzelen dan toch maar 2 self-inflatable matrassen van 5 cm dikte gekocht. 36 euro per stuk vond ik nog OK om eens te proberen.
Eerste ervaring  op een moto-treffen, primitief kamperen bij een boer (vader van een lid van het motorforum) nieuwe SI matras bovenop de rest. Ik begrijp nu waarom Mieke op die dingen niet kan slapen. Je kan je lichaamswarmte niet kwijt, voelt minder koud dan een luchtmatras, maar geeft wel een heel synthetisch gevoel. En ik heb dan ook nog vapeurs (warmte-oprispingen noemen jullie dat, denk ik) Geen succes dus. Het was in Belgie dan ook nog eens mega-vochtig en dat maakte het helemaal onaangenaam. We hadden daar immers geen elektro voor de kachel, primitief is primitief en de rest lag dan nog in kleine tentjes. Ik moet er niet aan denken.
Na het weekend nog een weekje naar de Vaucluse. Kreeg ik onderweg in de auto(wat doet een mens anders tijdens een lange rit?)een lumineus idee. Als ik die SI nu eens tussen de oorspronkelijke en de oplegmatras duwde, dan heb je het aangename gevoel van het traagschuim en ben je verlost van dat synthetisch gevoel.
En wat blijkt? Dit is echt de oplossing voor mij. Zelfs mijn man die geen problemen had met de vorige combi, is er helemaal voor gewonnen.
Enig nadeel: dit is te dik om dicht te klappen. Maar met zijn tweetjes is er plaats genoeg, dus leggen we de SI-matrasjes onopgerold onder het bed, bovenop de andere bagage.
De volhouder wint dus. Op 10/9 gaan we 3 weken naar Sicilië en zullen we slapen als roosjes. :)
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #16 Gepost op: augustus 30, 2011, 06:29:09 pm »

Goeie tip  :J
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #17 Gepost op: augustus 31, 2011, 08:01:18 am »

Goed gevonden!

Begin je ondertussen niet te lijken op de princes met de erwt, drie matrassen op elkaar  :#

Ik wil toch nog even wat kwijt over de kwaliteit van de self-inflatable matrassen. Vorige vakantie was er een logé mee. Zij had haar eigen matrasje bij. Na de vakantie ruim ik de meiden hun tent op. Onder het matras van de vriendin was het z**k nat en er stond zelfs wat schimmel ::). Mijn eerste gedacht was dat het grondzeil niet waterdicht was. Neen hoor, de matras van mijn dochter was kurkdroog. Er is dus wel degelijk verschil tussen de verschillende matrasjes. Onze matrasjes zijn ademend en het synthetische gevoel is niet zo aanwezig het heeft ook geen glad oppervlak. Om dat synthetisch gevoel helemaal weg te werken doe ik er bij de dochter altijd een flanellen hoeslaken over, dan schuift de boel niet zo. Het is natuurlijk zo dat mijn dochter max 50kg weegt en ik iets  :) meer. Dus voor mij voldoet zo'n matrasje niet.
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2011, 11:11:44 am door Mieke »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #18 Gepost op: september 03, 2011, 08:09:32 am »

In onze (reeds verkochte) conway hadden we zoals velen ook het probleem met slecht slaapcomfort: 'matrasje' van ca. 8cm op een harde plank. Omdat het volume van een oplegmatras te groot was hebben we 2 jaar geleden SI matrasjes van de Hema gekocht en ONDER het 'matras' gelegd (nu 3 keer gebruikt). Ik vond het verbazingwekkend hoe het comfort toenam.
Van vocht hebben we overigens geen enkele last gehad.

Waarschijnlijk gaan we nu voor de Cabanon Malawi; Deze heeft een dubbele lattenbodem met een 12cm matras, ik twijfel nog of we er een traagschuim matras van Leen Bakker bij gaan kopen omdat mijn ervaring is dat zo'n traagschuim matras in de zomer wel warm is. Ik weet alleen niet of dat voor al die TS-oplegmatrassen geld.

Gelogd

Stori

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #19 Gepost op: oktober 16, 2011, 12:12:25 pm »

Nog even de ervaring na 3 weken Sicilië van de "prinses op de erwt". :)

De eerste nacht hadden de luifel nog niet aangeritst en dus bleven de SI matrassen op het bed liggen, wel met de ventielen open. 's Nachts gaat mijn man plassen en toen hij terug ging liggen, hoorde ik lucht ontsnappen uit de matrassen. Ventielen vergeten te sluiten, ik dacht nog; morgen zeker niet vergeten.
De volgende nacht heb ik slecht geslapen en met rugpijn opgestaan. De volgende nacht mijn ventiel open gelaten en wat blijkt: geen rugpijn meer. Ik begrijp het zelf niet goed, maar het belangrijkste is dat ik goed slaap.

Over de traagschuim-matrassen: ik begrijp nog altijd de opmerking niet dat die zo warm zouden zijn. Wij hadden 3 weken lang nachten van 20 tot 25° 's nachts. Donsdeken overbodig, maar of die opdekmatras dat nu warmer maakt durf ik zwaar te betwijfelen. Je zweet kwijt raken is het belangrijkste en op dat vlak denk ik dat die SI meer vocht tegen houdt dan de TR matras. Zie de ervaring van Mieke met de SI matrassen.

In Palermo kwamen we een Nederlander tegen met een nieuwe CCC met de matras met TR laagje. Hij kloeg even hard als wij over de matras (zoals ik al vermoed had). Drie cm is niet voldoende, zeker als de densiteit niet hoog genoeg is. En hij kan ze niet verwijderen. Is naar mijn constructie komen kijken, maar ik denk niet dat hij overtuigd was :# (hoeft ook niet)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:aankooptip oplegmatras
« Reactie #20 Gepost op: oktober 16, 2011, 07:57:18 pm »

Ach ja als je maar goed slaapt en "jij" je een prinses voelt doet al de rest er niet toe ;)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal